מסמך משטרתי: רוב דו"חות המהירות; לנהגים נורמטיבים

מסמך פנימי של המשטרה חושף, כי עיקר הכסף המגיע בעקבות דו"חות מהירות, מגיע מקנסות על חריגות מהירות קלות של נהגים נורמטיביים • רק 12 אחוזים מהדוחות מונפקים על עבירות מהירות משמעותיות

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו

כפי שפרסמנו הערב, מיום ראשון הקרוב מערך המצלמות החדשות בכבישים יחל לפעול. על פי ההערכות המצלמות החדשות יכפילו במאות אחוזים את כמות הנפקת הדו"חות.

ממסמך שאנחנו מביאים בפניכם כאן אפשר להבין כי רוב דו"חות המהירות המונפקות בכבישים, ניתנים בעצם לנהגים שלא עברו על החוק ברגל גסה, אלא רק לא שמו לב למהירות הנסיעה. הדבר מעלה את החשש הקיים בקרב ציבור הנהגים בישראל, שהצבת המצלמות החדשות נועדו 'לסחוט' מאיתנו כספים רבים יותר.

קרא עוד:

[postim]

מחקר פנימי של משטרת ישראל שנחשף במאקו, חושף מהיכן עתיד להגיע 'הכסף הגדול' של הקנסות ממערכת האכיפה האוטומטית א-3, שאמורה להתחיל לפעול מבצעית בחודש הבא.

המחקר מבוסס על נתוני שנת 2010 ומראה כי באותה שנה נרשמו בישראל לא פחות מ-200,381 דו"חות תנועה על עבירות מהירות. כ-26 אחוזים מהדו"חות הופקו בצורה אוטומטית על ידי כ-12 מצלמות המהירות הישנות ומבוססות הפילם של המשטרה, שעדיין פעילות בכבישים, והשאר באמצעים מאויישים אקדחי לייזר, ניידות מהירות, 'דבורה' וכו'.

רק 12 אחוזים מהדו"חות – על עבירות 'הזמנה לדין'

מספר הדו"חות האוטומטיים צפוי לגדול פי 3-4 כבר בשנה הראשונה להפעלת המערכת החדשה, שתפוקתה גדולה בעשרות אחוזים מזו של המערכת הישנה.

מניתוח דו"חות המהירות של המשטרה עולה, כי 'הכסף הגדול' של דו"חות המהירות כלל לא מגיע מעברייני המהירות "הכבדים". למעשה רק 12 אחוזים מדו"חות המהירות שהונפקו באותה שנה היו על עבירות "הזמנה לדין" – לכידה במהירויות גבוהות מהמהירות המותרת ב-40 קמ"ש בכביש בין עירוני, וגבוהות ב-30 קמ"ש מהמהירות המותרת בכביש עירוני.

עיקר דו"חות המהירות האוטומטיים והידניים – 37 אחוזים, נרשמו באותה שנה על עבירות המהירות הקלות ביותר, שבגינן אפשר לרשום דו"ח תנועה בישראל – חריגה של עד 25 קמ"ש מהמהירות המותרת בכביש בין עירוני, וחריגה של עד 20 קמ"ש בכביש עירוני. עבירות אלה, שאינן נושאות בגינן נקודות, הכניסו לקופת המדינה בשנת 2010 קרוב ל-20 מיליון שקל.

34 אחוזים מכלל הדו"חות, היו בקטגוריית הקנס של 750 שקל ו-8 נקודות חובה, שמוטל על חריגה של 21 עד 30 קמ"ש מהמהירות בכביש עירוני, וחריגה של 26 קמ"ש ועד 40 קמ"ש בכביש בין עירוני. עבירות אלה הכניסו למדינה באותה שנה כ-51 מיליון שקל.

כאמור מערכת א-3 החדשה אמורה להכפיל את ההכנסות מעבירות המהירות הקלות פי 3 עד 4 כבר בשלב הפרישה הראשוני, ובהרבה יותר כאשר תסתיים פרישתה עם כ-300 מצלמות – בעוד 3 שנים.

החסינות של נהגי רכבי הליסינג

המסמך הפנימי של המשטרה חושף גם את האפקטיביות של 'החסינות' מפני דו"חות מהירות אוטומטיים, שמהם נהנים נהגי רכבי הליסינג. על פי נתוני הדו"ח, בשנת 2010 נרשמו כ-8,000 דו"חות תנועה בגובה 750 שקל, שבהן חברות ומעסיקים העדיפו לשלם קנס של 3,000 שקל ולא לחשוף את שמו של נהג הרכב כדי למנוע ממנו לצבור נקודות.

בכ-4,000 מקרים אחרים העדיפו חברות לשלם קנס של אלף שקל – פי ארבעה מהקנס המקורי של כ-250 שקל, כדי לא לחשוף את שם הנהג. יצוין כי במקרה של צילום אוטומטי של רכב הרשום על שם חברה, שהנהג בו אינו מזוהה, מטילה המדינה קנס גבוה עד פי 3 מגובה הקנס המקורי על אותה חברה.

'חולבים' אותנו

יש לציין כי על פי מפת נקודות הקטל בכבישים – אותו פרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ישנם 174 נקודות הנחשבים מסוכנים – קטלניים. על פי מיקומי 40 המצלמות החדשות יש רק מקום אחד שחופף לאותם נקודות.

נתון זה, גורם לנו לחשוב כי ההחלטה על הצבת המצלמות החדשות באה בכדי לסחוט מציבור הנהגים הרבה מאוד כסף, כאשר המטרה החשובה באמת – הורדת כמות תאונות הדרכים, לא באה לידי ביטוי במיקומי המצלמות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממה שאני קורא פה זה נראה שהמשטרה באמת החליטה להכניס את היד הארוכה שלה לכיס שלנו ולקחת כסף.
בושה!!!

ממה שאני קורא פה אני מבין שהמשטרה באמת החליטה להיכנס לכיס של הנהגים בישראל ולקחת כסף.
זה פשוט בושה!!!

פשוט מדינה מושחתת פעם שממעתם את המדינה אוקראינה אז זה בדיוק כמו מדינת ישראל רק בישראל זה לפי (החוק)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture