דרמת המירוץ לנשיאות • פרישת פואד • המפלגות החרדיות-לאן?

פרשייה רודפת פרשייה שחיתות רודפת שחיתות, ודרמת המירוץ לנשיאות לא נגמרת - מה שמחייב חישוב מסלול מחדש במפלגות החרדיות ובכלל. תמונת מצב נכון לשעה זו:

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הפצצה שהוטלה הערב מוצ"ש עם הודעתו הדרמטית בעיצומו של השבת של המועמד לנשיאות מר בנימין (פואד) בן אליעזר על פרישתו מהמירוץ לנשיאות – המירוץ מהמכוערים שידעה המדינה – נפלה במפלגות החרדיות בהפתעה ומאיימת לשנות את מפת ההצבעות מן הקצה אל הקצה, והופכת את המירוץ לדרמה מורטת עצבים ושופכת דמים.

בעיצומה של השבת תוך חילול שבת מחפיר הוציא המועמד הודעה בה הוא כותב על פרישתו מהמירוץ: "עשו לי סיכול ממוקד" כתב. איש שלא מכבד את השבת מן הראוי שלא יתכבד בתפקיד נשיא המדינה.

הכל החל בשישי בצהריים בהודעת דוברת המשטרה על חקירה שנפתחה בעניין פרשיית שוחד חדשה שקיבל לכאורה בן אליעזר מאיש העסקים האשדודי אברהם נניקשווילי ללא הקשר עסקי כלשהו, הקשורה לפרשיית השחיתות המסתעפת בנמל אשדוד.

היועץ המשפטי לממשלה החליט לחקור בדקה ה-90 ואחד המועמדים המובילים לנשיאות המדינה מצא עצמו בחדרי החקירות של המשטרה. השאלה שהעסיקה את חוקרי המשטרה ושהובילה בסופו של דבר לפתיחת החקירה באזהרה נגד מועמד מפלגת העבודה לנשיאות המדינה הייתה כיצד הצליח לרכוש דירה במחיר 9-8 מיליון שקל בפרויקט יוקרתי ביפו.

"מידע חם" בנוגע לכספים שקיבל בן אליעזר הגיע לאחרונה אל לשכתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שהעביר אותו לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, כדי שיבדוק אותו יחד עם אנשי רשות המסים.

בסיעות החרדיות התקבלה ההודעה על הפרישה בהלם, ולעת עתה נראה שהבלבול רק גובר, בעוד בסיעת ש"ס מחשבים מסלול מחדש וממתינים בקוצר רוח להחלטת מועצת החכמים בעניין. (דרעי מיהר להתקשר הערב לפואד ולהשתתף בצערו)

ביהדות התורה נראה כרגע שכל אחד מנסה להוביל מהלכים משלו. ח"כ מאיר פרוש ככה"נ ישהה בחו"ל ביום הבחירות ומנסה להוביל מהלך של הימנעות בהצבעה כמסר של מחאה. בעוד ח"כ יעקב ליצמן עוד לא הודיע איך ינהג בדביקות תמיכתו בריבלין באם תהיה החלטת משותפת של האופוזיציה על מועמד אחד מוסכם. מצד שני ב"דגל התורה" נראה שהדיבורים עשויים להביא לתמיכתם בגב' דליה איציק.

ההערכה הרווחת היא שבאם תהיה החלטה חרדית על תמיכה בריבלין הוא מסיים בסיבוב הראשון. מה שברור שלשון המאזניים החרדית הפכה להיות מכרעת כעת.

ובינתיים בכנסת:
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו מנסה שוב את מזלו ומציע בסבב שיחות לדחות את הבחירות בחקיקת בזק, מה שנראה כרגע כבלתי ישים, יו"ר האופוזיציה מר בוז'י הרצוג מנסה להוביל מהלך של תמיכת האופוזיציה כולה במועמד אחד – ככה"נ הגב' דליה איציק.

ואילו יו"ר הכנסת אדלשטיין יקיים מחר פגישה עם היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון, לדון בהתפתחויות האחרונות במירוץ לנשיאות.

מה שהחל כמסע בחירות מכובד למשרה המכובדת ביותר, מסתיים (או שלא) בצורה מלוכלכת ביותר. כשאיש אינו יודע מה ילד יום ומה העתיד צופן בחובו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס,ד
הצעה. לכל החכי,ם החרדים,
להשים פתק לבן.
הסבר : להראות בזה שעדיף לסגור את מוסד הנשיאות א. מטעמי חסכון כזכור התפרסם לפני כ-שבועים, ששנה הבאה יעלו המיסים, א"כ הנה אפשרות פשוטה לחסכון נכבד מאד בתקציב המדינה ע"י סגירת משרד הנשיאות , מלבד השווי של הקרקע של משכן הנשיא בשכונת טלביה ששוה הון עתק. ב. בערך יוצא לכל אזרח חיסכון במיסים סך 100 ש"ח לחודש. ג. גם מבחינה השקפתית למה החרדים צריכים לשאת בעול של כזה מוסד ד. גם החכי"ם החרדים לכאורה א"צ שישתתפו בדבר שאינו נוגע לפעילות עבור ציבור שולחיו.שהרי בעצם כל ההיתר שיהויו נציגים חרדים זה רק בדיעבד להציל מן הארי. בברכה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture