סיכום היום השלישי של מבצע "שובו אחים" להשבת החטופים

צה"ל כיתר והפציץ בית בחברון; "שני פעילי חמאס נעצרו" כוחות צה"ל כיתרו מבנה בשכונת עין דיר בחה שבעיר וירו לעברו. על פי דיווחים פלסטיניים: נעצרו שני פעילי חמאס בשם אכרם ונור קוואסמה. בשעות האחרונות: צה"ל עצר 40 מבוקשים בגדה. סיכום היום השלישי והדרמטי.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הכיתור וההפגזה:
כוחות צה"ל כיתרו והפציצו הערב בית בשכונת עין דיר בחה שבחברון השייך למשפחה המזוהה עם ארגון חמאס. רשת "אל-אקצא" של חמאס דיווחה כי הכוחות כרזו במגפון לאנשים בבית לצאת ולהסגיר עצמם. לפי דיווחים נוספים, נעצרו שני פעילים של הארגון: אכרם ונור קוואסמה. עוד דווח, כי ישנם נפגעים בצד הפלסטיני. בשעות האחרונות עצר צה"ל יותר מ-40 מבוקשים בגדה.

הודעת דובר צה"ל:
מוקדם יותר הערב, העביר דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, תדריך לתקשורת ועדכן על התקדמות החיפושים אחרי שלושת תלמידי הישיבה החטופים. "ביממה האחרונה עצרנו עשרות חברי חמאס, בראשם שייח חסן יוסוף וכן חברי מועצה מחוקקת. החלק הדרומי של יהודה ושומרון נמצא בסגר כדי להבטיח את הפעולה הצבאית, ונמשיך כך גם בימים הקרובים", אמר אלמוז, שקיים את התדרוך במפקדת פיקוד מרכז. "אני רוצה לחזק את המשפחות ולהבטיח שגם בשעות אלו צה"ל פועל בעוצמה רבה בכל השטח כדי להגיע לנערים", הוסיף. "המטרה של צה"ל, המשטרה ושירות הביטחון הכללי משותף. אנו פועלים ביחד, נכנסים לשטח ופועלים בעוצמות גדולות כדי להבטיח הצלחה. המטרה היא להגיע לנערים".סיים אלמוז את דבריו.

יעלון על אבו מאזן:
שר הביטחון, משה יעלון, תקף הערב את הרשות הפלסטינית במהלך נאומו בטקס הענקת פרס ביטחון ישראל בירושלים. "אותה רשות פלסטינית, אשר יש מי שמכנים אותה מתונה, כרתה רק לאחרונה ברית עם חמאס, ארגון הטרור שחרת על דגלו רצח יהודים באשר הם ושאיפתו היא להשתלט על יהודה ושומרון, ועליו מוטלת האחריות לחטיפת שלושת הנערים בסוף השבוע", אמר יעלון. "נדע לגבות מחיר כבד מאוד מראשי חמאס, בכל מקום ובכל עת שנמצא לנכון, ומכל מי שיעלה על דעתו לפגוע באזרחי ישראל ולשבש את חייהם".

איומי חמאס והג'יהאד:
הזרוע הצבאית של חמאס, גדוד עז א-דין אל-קסאם, פרסמה היום הודעת גינוי לפעילות המוגברת של מערכת הביטחון בגדה המערבית. לפי ההודעה, מעצרם של "מנהיגים וסמלים של העם הפלסטיני", בהם חברי פרלמנט ושרים לשעבר, לא יוסיפו לביטחונה "המדומה" של ישראל.
עוד צוין בהודעה, כי מדובר "במבצע מעצרים היסטרי". בהתייחסות לחטיפת שלושת הנערים, הכריזו גדודי אל-קסאם כי "זכותו של העם הפלסטיני הנתון תחת הכיבוש להגן על עצמו בכל האמצעים".
גם ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי איים כי אם ישראל תתקוף בחברון ארגוני הטרור ברצועת עזה יגיבו בתקיפות.

נתניהו מאשים את החמאס:
מוקדם יותר הבוקר בכירי מערכת הביטחון והדרג המדיני המשיכו את סבב ההתייעצויות בקריה בתל אביב, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר כי ארגון הטרור חמאס אחראי לחטיפה, לאחר הערכת מצב שהתקיימה בצה"ל הוחלט להקפיץ לגזרת חברון גדוד חי"ר סדיר נוסף. הלוחמים, מגדוד שמשון של חטיבת כפיר, הפסיקו את האימון שלהם ברמת הגולן, ועושים את דרכם לגזרת יהודה. הלוחמים צפויים להשתתף במשימת סגר על העיר, במידה ויוחלט על כך. היקף הכוחות שנמצאים באזור חברון מונים למעלה מ-2,500 חיילים.

לאחמ"כ בהודעה לעיתונות הזרה:

ראש הממשלה נתניהו במסע"ת לתקשורת הזרה היום: "הכחשותיו של חמאס לא ישנו את העובדה שאנשיו הם שחטפו את הנערים". על אחריות הרש"פ: "כאשר מתבצע פיגוע בתל אביב או בניו יורק השאלה הקובעת היא מה מקור המתקפה".

לדבריו, "ישראל הזהירה את הקהילה הבינלאומית מהסכם פתח-חמאס. אני מאמין שעכשיו הסיכונים ברורים לכולם. ראינו הגברה מיציאת פעולות הטרור מהגדה. חמאס ייקחו את השלטון ברשות הפלסטינית כפי שהם עשו בעזה. זה יקדם טרור".

הסיעות החרדיות בעקבות המצב:

הסיעות החרדיות בכנסת הורו למזכירות הכנסת להסיר את הצעות אי-האמון שהגישו כנגד הממשלה, זאת בשל חטיפתם של שלושת תלמידי הישיבה – גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל.

"כולנו מתפללים לשחרורם של החטופים", אמר יו"ר יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס. יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, קרא לשאר מפלגות האופוזיציה שהגישו הצעות אי-אמון לנהוג כמוהם.

המסר המרגש של האמא לבנה החטוף:

רחל פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל, אחד משלושת תלמידי הישיבה החטופים, יצאה היום אל כלי התקשורת הנמצאים מחוץ לבית המשפחה ביישוב נוף איילון, והעבירה דרכם מסר לבנה החטוף: "נפתלי, אבא ואמא אוהבים אותך עד אין קץ. עם ישראל הופך עולמות כדי להחזיר אותך הביתה. מקווה שתחגגו כאן איתנו".

האם הוסיפה ואמרה כי "אנחנו מוקפים במעטפת מאוד חמה של משפחה. הם דואגים לנו ושומרים עלינו ועל הילדים שלנו ואנו כל הזמן בקשר עם הצבא, המשטרה, השב"כ והדרג המדיני".

האם ביקשה להודות לכלל הגורמים העוסקים במלאכה ובכללם התקשורת: "אנו יודעים ומרגישים שהופכים עולמות כדי להביא אותם הביתה. נורא חשוב לנו להגיד תודה לכולם. אנו אסירי תודה לכל חייל בשטח ולכל שב"כניק, לחברי כנסת, להורי החיילים שנמצאים בשטח, ולאנשי התקשורת שמביאים את הסיפור שלנו לעולם".

גדעון סער בנוף איילון:

שר הפנים גדעון סער הגיע גם הוא אל בית משפחת פרנקל ביישוב נוף איילון. "באתי לחזק את המשפחה", אמר סער, "מה שאני מרגיש, מרגיש כל אחד בישראל". לדבריו, "צה"ל וכוחות הביטחון עושים כל מה שניתן לעשות בשעות הללו ואין בכל העולם מערכות יותר טובות. מעבר לכך לא באתי למסור הודעה פוליטית זו או אחרת".

החשיפה על האישפוז:

במקביל לדרמת החטיפה, היום נחשף ב-ynet כי אום אזן, אשתו של יו"ר הרשות אבו מאזן, אושפזה ביום שישי האחרון בבית החולים "אסותא" בתל אביב ועברה במקום ניתוח. זהותה נשמרה בסוד ושומרים הוצבו סביב לחדרה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיל את האחריות לחטיפה על אבו מאזן והרשות הפלסטינית. כעת מתברר, שתוך כדי החטיפה, קיבלה אשתו של יו"ר הרשות טיפול רפואי בישראל.

גינוי של שר החוץ קרי סוף סוף:

לאחר שלושה ימים של שקט מכיוונה של ארה"ב, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי גינה בחריפות את החטיפה וציין שרוב הסימנים מעידים כי חמאס מעורב באירוע.

בהודעה רשמית מטעמו נכתב: "אנחנו חוזרים על עמדתנו שחמאס הוא ארגון טרור שידוע בהתקפותיו נגד אזרחים תמימים ושהשתמש בחטיפות בעבר. אנחנו ממשיכים להציע את תמיכתנו המלאה לישראל בחיפושיה אחר הנערים, ומעודדים שיתוף פעולה מלא בין ישראל ושירותי הביטחון הפלסטינים. אנחנו מבינים שמתקיים שיתוף פעולה מתמשך".

עד כאן סיכום חלקי של עוד יום דרמטי מורט עצבים שבו כל המדינה בישראל עסוקה סביב דבר אחד ומאחד: השבת הנערים החטופים לחיק המשפחה בישראל.

שנשמע ונבשר בשורות טובות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הטרגדיה מביתר זה טרגדיה אבל תספר כל הסיפור אני שמעתי שילד לא היה בריא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture