מחפשים קצה חוט ומחכים לאות חיים, גל המעצרים נמשך

מעל 250 פלסטינים נעצרו במסגרת מבצע "שובו אחים", אך טרם התקבלה הידיעה שתוביל לחטופים | אלפי חיילי צה"ל ממשיכים לפעול באזורים שונים ביהודה ושומרון | המשטרה חשפה פרטים בניגוד לצא"פ | ארה"ב: לגלות איפוק בזמן החיפושים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תמונת מצב עדכנית: צה"ל נכנס הלילה ליום השישי של מבצע המעצרים בגדה, בעיקר של פעילי חמאס, במטרה להגיע לקצה חוט שיוביל למקום הימצאם של שלושת הנערים החטופים – אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל. לפי הודעת דובר צה"ל, במהלך מבצע "שובו אחים" נעצרו 250 פלסטינים, מתוכם 180 אנשי חמאס, ו-800 מבנים נסרקו.

החיילים ביחידות השונות הפרושים מזה מספר ימים באזור קיבלו בשעות הערב תדרוכים לקראת המשך הפעילות הלילה במבצע שובו אחים אשר עיקרו מיגור תשתית החמאס ביהודה ושומרון,

מוקדם יותר הערב אמר דובר צה”ל כי בשעות הקרובות יאושרו תכניות נוספות כחלק מהמבצע להשיב את שלושת הנערים החטופים, הוא הדגיש כי “הפעילות המבצעית הזו תימשך ללא הגבלת זמן, לחיילים יש מוטיבציה לסיים את המשימה.

היום פורסם כי בניגוד לצו איסור הפרסום על כל פרטי החטיפה וההתקדמות בחקירה, המשטרה חשפה פרטים שעלולים לסייע לחוטפים. שירות הביטחון הכללי והצנזורה הצבאית אוסרים לפרסם פרטים שיוכלו לסייע לחוטפי הנערים, ודווקא משטרת ישראל – זו שהחמיצה הזדמנות למנוע את החטיפה – פרסמה תמונות וסרטון מהרכב ששימש ככל הנראה את החוטפים. בתמונות שפורסמו נראים החוקרים מנסים לאסוף "ראיות פורנזיות" מהרכב.

יצוין כי ארה"ב קראה הערב לישראל ולרשות לגלות איפוק בזמן חיפוש החטופים: דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, קראה לישראל ולרשות הפלסטינית שלא להעמיק את המשבר שנוצר בעקבות חטיפתם של שלושת הנערים החטופים. "בזמן שהחיפושים נמשכים אנחנו מפצירים בשני הצדדים להפגין איפוק ולהימנע מצעדים שיכולים לערער את היציבות", אמרה סאקי.

היא אמרה כי היא עודדה את הצדדים לשיתוף פעולה ביטחוני, וכן בירכה על "ההצהרה התקיפה" של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן שאמר שהחוטפים רוצים "להרוס את הפלסטינים".

סיכום גל המעצרים עד כה

הלילה החמישי

בלילה שבין שלישי לרביעי נעצרו 64 פלסטינים, מתוכם 51 אנשי חמאס ששוחררו בעסקת גלעד שליט. בנוסף פשט הצבא על משרדי רדיו אל-אקצה הפועל בחסות חמאס ברמאללה ובחברון, וכן על משרד התקשורת "טרנסמדיה" בחברון. בצה"ל אמרו כי מטרת הפשיטה היא לאסוף מסמכים וחומרים נוספים המפלילים וקושרים את המוסדות לפעילות טרור ביהודה ושומרון. את הפשיטה ניהל המנהל האזרחי.

בין 51 המשוחררים בעסקת שליט ששוחררו היה גם נאיל ברגותי, שנחשב לאחד מסמלי העסקה. הוא נכלא בישראל בשנת 1978 ונידון למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח קצין ישראלי. קצין בכיר בחטיבת כפיר, שחייליה עצרו את ברגותי בביתו בסמוך לרמאללה, אמר כי הלוחמים תודרכו גם למצב שבו ייתקלו בחוטפים או בחטופים וכי כל עצור ופיסת מידע בשטח מסייעים בחקירה.

הלילה הרביעי

בלילה שבין שני לשלישי נעצרו 41 פעילי טרור. כאלף חיילי נח"ל פעלו במחנה הפליטים בלאטה ובעווארתה, ובסריקות נמצאה בין היתר מחרטה לייצור כלי נשק. בשכם, שהוגדרה על ידי גורם צבאי "בירת הטרור", התנהל "מבצע לניקוי אורוות". נמצאו בה כלי נשק, חלקם מייצור מקומי, מטענים, רימוני רסס, אקדחים ותחמושת רבה. במהלך הפעילות לא נרשמו עימותים.

בבית לחם נתפסו מחשבים של פעילי טרור. הגורם הצבאי אמר כי בצה"ל "לא מרגישים ששעון החול אוזל", והדגיש כי צה"ל יוסיף "לתת מכה חזקה לחמאס ולפגוע בכל מה שצבוע חמאס". עוד אמר כי התיאום עם הגורמים הפלסטיניים ברמת השטח "ענייני מאוד".

במהלך המבצע פשטו כוחות של המנהל האזרחי בליווי הצבא על כמה מוסדות השייכים לחמאס או פועלים מטעמו בבית לחם. מטרת הפשיטה הייתה לאסוף מסמכים וחומרים נוספים המפלילים את המוסדות וקושרים אותם לפעילות טרור ביהודה ושומרון. צה"ל גם הרס מבני מוסדות חמאס שנבנו באופן לא-חוקי בכפר אידנא שמצפון לחברון. עוד דווח כי כוחות צה"ל עצרו ברמאללה את עזיז כאיד, מנהל תחנת הטלוויזיה "אל-אקצה" של חמאס בגדה המערבית.

הלילה השלישי

בלילה שבין ראשון לשני נעצרו עשרות פעילי חמאס נוספים. אחד מהם הוא הדמות הפוליטית הבכירה ביותר של התנועה בגדה המערבית – יו"ר הפרלמנט מטעמה, עזיז דוויק, שנלכד באזור חברון. דוויק (66), שנלקח לכלא הישראלי גם לאחר חטיפת גלעד שליט, נעצר בביתו באזור חברון. יחד עם דוויק נעצרו עוד חברי פרלמנט ופעילים בולטים של חמאס במחוז חברון. עימותים נרשמו במוקדים צפוניים יותר ואחד מיידי האבנים נהרג.

הלילה השני

לילה קודם לכן נעצרו בגדה 80 פלסטינים, מרביתם אנשי חמאס – ובהם בכירים בארגון ואנשי המועצה המחוקקת. בין העצורים ניתן למנות את השייח חסן יוסוף, לשעבר דובר חמאס ואחד ממנהיגי הארגון ביהודה ושומרון, ואת חברי הפרלמנט פתחי אל-ערקאווי מרמאללה, חסן בוריני ועבד א-רחמן זידאן משכם. נעצרו גם השרים לשעבר וספי כבהא וחאלד ערפה.

הלילה הראשון

בלילה הראשון לפעולת המעצרים – בין שישי לשבת – עצרו כוחות הביטחון 16 מפעילי תנועת חמאס, בהם שתי נשים. בין היתר דווח כי נעצרו שני אסירים משוחררים – דראר אבו מנשאר ואיאד שבאנה – שהיו בכלא בישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם האחראים למציאת החטופים היו מתפללים להקב"ה בלב שלם שה' יצליח דרכם, והיו מפרסמים זאת, אולי היו זוכים שהקב"ה יעשה נס על ידם. יש להודיע למשפחות החטופים, שהם יודיעו זאת לאחראים, כיון שנותנים להם לדבר, אולי ישמעו להם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture