הירי לדרום נמשך, בתגובה תקף צה"ל מטרות ברחבי הרצועה

בצל איומי נתניהו כי "החמאס משלם וישלם מחיר כבד", בעזה לא נרתעים וממשיכים בירי, ובחמאס מאיימים כי "ייפתחו על ישראל שערי הגיהנם". ראשי הערים בדרום: "אנו ערוכים ודרוכים לכל התרחשות, נותנים לצה"ל את הזמן, אנו איתנים". צה"ל תקף מטרות בתגובה הלילה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הירי מעזה אינו פוסק, ואמש סמוך לשעה 22:00 נורו שתי רקטות אל אזור אשקלון, אחת מהן יורטה בידי מערכת "כיפת ברזל". אזעקה נשמעה ברחבי העיר ובאזור מועצת חוף אשקלון. איש לא נפגע ולא נגם נזק.

מוקדם יותר התפוצצה רקטה בשטח פתוח באזור שער הנגב. איש לא נפגע. שניות ספורות לפני כן נשמעה אזעקת "צבע אדום" בשדרות ובאזור שער הנגב. תושבים דיווחו ששמעו קול שריקה ופיצוץ וצה"ל סרק את האזור.

ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני אמר: "אנחנו ערוכים ודרוכים לכל התרחשות. נפעל בשיקול דעת במהלך הלילה בכדי לקבל את ההחלטות הנכונות יחד עם גורמי הביטחון. בינתיים אנחנו נותנים את כל הזמן הנדרש לצה"ל להכות בהם ולהשיב את הבנים הביתה בשלום".

ראש העיר שדרות אלון דוידי אמר כי "תושבי העיר שדרות למודי ניסיון וחזקים אל מול האתגרים. תושבי שדרות זוכרים ומוקירים לעם ישראל את התמיכה לאורך השנים ולכן תושבי שדרות מוכנים לקבל על עצמם את מחיר ההסלמה, איתנים ונחושים, על מנת לתת לצה"ל חופש פעולה מלא, ללא מגבלת זמן, בכדי למגר את
הטרור. אנחנו סומכים על צה"ל ואין ספק כי חמאס יספוג מהלומה כואבת. לצד התמיכה בצה"ל, כל תושבי שדרות נושאים תפילה לשובם של הבנים ולבנו עם המשפחות. אנו מאמינים ומקווים כי צה"ל יחזיר אותם הביתה במהרה בשלום".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון אמר כי "מטרת הירי לעברנו ברורה, אולם לקהילות חוף אשקלון עמידה איתנה והחוסן הנדרשים לגבות את צה"ל בימים אלו".

ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הבטיחו אמש להמשיך להכות בחמאס, וזמן קצר אחר כך אמר דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, כי הימים הקרובים יוכיחו שחמאס מסוגל להשיב עימות ושנתניהו יצטער על הצעדים שלו נגד חמאס ונגד העם הפלסטיני. הוא איים כי אם ישראל תגרש את אנשי חמאס שעצרה במהלך המבצע,
"ייפתחו על ישראל שערי הגיהנום"

מאז החל מבצע "שובו אחים" להחזרת שלושת החטופים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח נורו 15 רקטות. שתיים מהן – יורטו על ידי כיפת ברזל. שתיים נפלו סמוך מאוד לבתים – האחת ביישוב המועצה האזורית חוף אשקלון והשנייה אמש, צמוד לבתים בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים.

במערכת הביטחון מעריכים כי ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל בימים האחרונים מבוצע על ידי הג'יהאד האיסלאמי ולא על ידי חמאס. לפני כן אמר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון על הירי בדרום: "אנו מגיבים בתקיפות. אם השקט לא יישמר, אנחנו נדע מה לעשות".

בתגובה לירי אתמול תקף צה"ל הלילה ברצועה. כלי טיס של חיל האוויר פגעו בלפחות 5 יעדים ברחבי הרצועה הפלסטינים דיווחו כי שישה אנשים נפצעו בתקיפה, שלטענתם כוונה נגד בסיס אימונים של חמאס, מתקן שירותי הביטחון בעזה ומתקן ביטחוני בעבר בג'בליה.

דובר צה"ל מסר כי צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר תקף שלושה משגרים מוטמנים בצפון רצועת עזה, מוקד פעילות טרור במרכזה ואתר לאחסון אמצעי-לחימה בדרומה. זאת לאור ירי הרקטות שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל הערב. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם.

"צה"ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל ויפעל כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture