'שובו אחים' השבוע השני, צה"ל: "מחפשים כל פיסת מידע"

בנחישות ובתעצומות נפש, סורקים אלפי חיילים בורות מים ומערות בכל אזור יו"ש. מח"ט צנחנים: "מחפשים כל דבר שיסייע כמו בגד או עקבות, החיילים לא שואלים מתי חוזרים הביתה", אמו של נפתלי פרנקל: "מאמינים שהם בחיים". נתניהו למזכ"ל האו"ם: אבו מאזן חייב להתנתק מחמאס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

למרות החיפושים הנרחבים באזור חברון, אין לפי שעה כל מידע מודיעיני קונקרטי וכל פריצת דרך במאמץ להביא לאיתור הנערים החטופים גיל-עד שער בן 16 מטלמון, נפתלי פרנקל בן 16 מנוף איילון, ואייל יפרח תושב אלעד בן 19.

מפקד חטיבת הצנחנים אלוף-משנה אליעזר טולדנו, שכ-1,500 מחייליו משתתפים בסריקות בכפרים פלסטיניים צפונית לחברון, אמר כי "יש תחרות בין החיילים להביא כל רמז שיסייע למציאת החטופים. אנחנו פועלים להביא את המודיעין מהשטח ומחפשים כל דבר שיכול לסייע כמו בגד או עקבות", הסביר.

המח"ט נשאל אם הוא חש שהזמן אוזל לאחר שחלפו עשרה ימי חיפושים. "אני מסתכל על הזמן, אני מסתכל על השעה של האמא שיושבת ושואלת איפה בנה. העבודה שלי היא בלי זמן. עד שמפקדיי יגידו אחרת. זה לא עוד אירוע. אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו לאתר אותם וזו לא מליצה. אף אחד מהחיילים שלי לא מפקפק ושואל 'המח"ט, מתי יוצאים הביתה?'. הם רוצים להיות חלק מהמערכה הזו. התחרות היא על הרמזים – מי שיביא רמז ירגיש שביעות רצון גדולה ביותר". המשיך המח"ט.

החיילים שלי הם חלק משמעותי באיסוף המודיעין עם סבלנות נחישות והתמדה. אנחנו כולנו מאמינים שנמצא אותם ועם האמונה הזו אנחנו הולכים בלילה וביום".סיים.

צה"ל החל לחפש בסוף השבוע בתחומי תא שטח נרחב – בין הכביש שבו אירעה החטיפה, כביש 35 צפונית לחברון ומערבה לכביש 60 – ובו עשרות קילומטרים רבועים. אלפי חיילים תרים מאז בשטח, וגורם צבאי בכיר הוסיף כי "כל מעיין, בריכה ומאגר מים נשאבים, למרות הנחת העבודה שהחטופים עדיין בחיים". לדברי הגורם, "כל בור וכל מסתור נבדק. החיילים צועדים בשטח טעון וקשה, עולים על גגות בתים ומחפשים מאחורי כל שיח. המושג 'להפוך כל אבן' אינו מטבע לשון פה".

במבצע משתתפים, בין היתר, כמה רכבי כיבוי וטרקטורוני חילוץ. "חברי היחידה ערוכים להשתלשלות לבורות ולוואדיות לצורך סריקה וחיפוש", נכתב. "משאבות עומק לריקון בורות מים שונעו גם כן לאזור". שלשום הוגברו מאוד החיפושים באזור וכוחות גדולים של צה"ל סרקו בכפרים שמצפון לחברון. צה"ל הכריז על האזור שטח צבאי סגור והודיע כי כוחותיו השתלטו על מבנים וסרקו בורות ובארות. גם עשרות רבות של חוקרי שב"כ פועלים ללא לאות, מסייעים ומלווים כל זיהוי חשוד בשטח. לחיילים הצטרפו גם לוחמים מיחידות העילית המיומנים בלחימה במצבים מורכבים שכאלה.

רחל פרנקל, אמו של אחד משלושת הנערים החטופים, אמרה במהלך סוף השבוע ל-CNN כי "כולם עובדים תחת ההנחה כי הם בחיים. יש להם את הסיבה להאמין כך, ומעבר לזה אנו לא יודעים הרבה".

אמו של נפתלי פרנקל הוסיפה כי "בנקודה זו כולנו מכוונים למציאת הבנים. המקצוענים עושים כל שביכולתם ואני עושה כל מה שמאפשרות לי האנרגיות שלי. לא ישנתי מספיק ולא אכלתי מספיק, אני לא יכולה להתמודד עם זה, אני רק רוצה שימצאו אותם. זה מצב סוריאליסטי עבורי, אבל אנחנו מתרכזים בלהחזיק את המשפחה. יש לנו עוד ילדים לדאוג להם והם מחזיקים אותנו שפויים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בסוף השבוע עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון ועדכן אותו כי המידע שבידי ישראל מצביע שחמאס הוא האחראי לחטיפה. נתניהו אמר כי הוא מעריך את גינוי המזכ"ל לחטיפה, אך ציין כי הגינוי צריך להתבטא גם במעשים בשטח והדגיש שישראל מתנגדת להעברת כספים מקטאר לחמאס. "אנו עדים לאכזריות שלוחת רסן של טרור איסלאמי. זה קורה גם במדינות מסביבנו. מדינת ישראל נחושה להגן על עצמה מול הטרור הרצחני המופנה נגדה", אמר. "אבו מאזן צריך לסיים את הברית עם ארגון הטרור חמאס".

בתפילה שהשבוע הקרוב יביא לנו בעז"ה את הבשורות הטובות שעם ישראל באשר הוא כ"כ מצפה ומייחל להם. "ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברנה". אמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture