לראשונה: אם החטוף מתחה ביקורת על הממשלה

משפחות הנערים החטופים נפגשו עם חברי כנסת ושרים • במפגש מתחה אמו של גיל-עד שער ביקורת על ההסכם עם האסירים שובתי הרעב: "בנינו מוחזקים על ידי חוטפים בני עוולה וראש הממשלה מבקש לפייס אותם?". מילים כדרבנות.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ביקורת ראשונה מצד משפחות החטופים נגד הממשלה: שלוש האימהות של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, נפגשו היום (רביעי) בכנסת עם ח"כיות מכל סיעות האופוזיציה והקואליציה.

האירוע, שכונה 'מח"כות לבנים', החל בדברים מרגשים ואמרות חיזוק בין חברי וחברות הכנסת למשפחות, אך הפך בהמשך לטעון. היה זה כאשר בת גלים שער, אמו של החטוף גיל-עד, מתחה ביקורת על התנהלות הממשלה וטענה כי ההסכם עם האסירים שובתי הרעב "הוא מעשה חסר אחריות". האם דרשה מהממשלה להחזיר את החטופים במהרה ובשלום, והבהירה: "יש לנו מידע שהם חיים".

אמו של גיל-עד, בת גלים, אמרה לחברות הכנסת: "באתי אליכן היום כאשה אל אשה, כאם לאם, אני מדברת אליכן מדם ליבי. יום ועוד יום והלב שורף, אני רוצה את גיל-עד חי בבית. אני בשברון לב, אבל אני לא נשברת.

"אני רוצה לשתף אתכן בכך שבימים הקשים האלה, אנחנו שואבים כוחות בעיקר מהתמיכה והאהבה שזורמים אלינו כל העת – מכל רחבי הקשת הישראלית; מהתפילות וגם משירים שאנחנו שרים.

"החיים מזמנים לנו צמתים שבהם אנחנו נדרשים להתעלות מעל עצמנו. מעבר לכאב הפרטי שלנו, הצורב ולא מרפה, אנחנו נדרשות להתעלות מעל עצמנו ולראות לנגד עינינו גם את עם ישראל, את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, את ממשלת ישראל הניצבת מול האויב, ואת השליחויות הנסתרות שהביא הקב"ה לפתחנו.

האם הנרגשת הבהירה כי "יש לי אמון מלא במערכת", אך רק כשהממשלה עושה ככל יכולתה למציאת הנערים.

"קמתי הבוקר, פתחתי חדשות, ואני משפשפת את האוזניים חזק. ראש הממשלה נערך להסכם עם האסירים הבטחוניים. האמנם? הייתכן? שאלה.

"אדוני ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים – התבלבלתם. לא ייתכן שבנינו עוד לא חזרו ואתם תפעלו להגיע להבנות עם אסירים פלסטינים המואשמים בטרור. גיל-עד נפתלי ואייל חיים במקום מסתור, ומוחזקים על ידי חוטפים בני עוולה, בני חמאס, וראש הממשלה מבקש לפייס אותם, לרצות אותם? זו טעות חמורה. אם ראש הממשלה יודע מי החוטפים, יש לפעול בכל דרך כדי ללחוץ עליהם להחזיר את הבנים חיים: עצירת כספים, הרעת תנאים לאסירים, לחץ על הרשות. שהחמאס יבין שלא משתלם להם לחטוף ילדים".

"אדוני ראש הממשלה וחברי הקבינט, נבחן את מעשיכם במבחן התוצאה. עם ישראל יבחן את מעשיכם במבחן התוצאה. יש לנו מידע שהם חיים. יש לכם חובה להחזיר אותם חיים", הוסיפה האם הנרגשת.

בהתייחסה לרמדאן אמרה: "הייתכן שהעם שלנו חי בחוסר ודאות ודאגה עצומה, והעם הפלשתיני יפתח בחגיגות של הרמדאן. לא ייתכן שעם ישראל בארצו חי בחוסר ביטחון, והעם הפלשתיני יחיה בשגרה".

בהמשך אמרה: "אנחנו עושות הכל כדי לשמור על אחדות העם ומבינות את האחריות הגדולה בשעה זו. אנחנו מרגישות שמעבר לכאב הפרטי שלנו ישנם מהלכים גדולים שקורים, שלא את כולם אנחנו מבינים עדיין. עם ישראל כולו מתאחד בכאב ובתפילה למען שובם של בנינו החטופים, אבל לא נקבל מעשים חסרי אחריות של מקבלי ההחלטות. הגעה להסכם עם שובתי הרעב בשעה זו היא מעשה חסר אחריות לעם ישראל".

בת-גלים התייחסה גם לפעילות צה"ל בשטח. "אנחנו שומעות שהופכים כל אבן למצוא את הבנים ולהשיבם חיים, אבל אולי הגיע הזמן לחשוב אחרת, אולי צריך לא רק להפוך כל אבן אלא גם להרים אותה? כלומר האם נעשית חשיבה מחוץ לקופסה? האם דרג מקבלי ההחלטות פותח אפשרויות נוספות לחיפוש ופעולה על מנת להשיב את הבנים בשלום?"

אמו של אייל יפרח – איריס, אמרה: "אייל שלי נחטף ואני כמו שיכורה כמו חנה שהתפללה ונחשבה לשיכורה. הלב נקרע, דואב וחרד, שיגרת היום נהפכת, נפש הומה בדאגה וחרדה לשלומם של אייל, גלעד ונפתלי".

היא ציינה כי המשפחות מאמינות: "אנחנו מתפללים לבורא עולם שכמו שנתן לנו את הנסיון הגדול והקשה, שיתן לנו את הכוחות לעשות את שליחותינו בדרך הטובה והנכונה".

אמו של נפתלי פרנקל אמרה כי הסבלנות של המשפחות מתאפשרת, "מפני שאנחנו יודעים שמדינת ישראל לא מפסיקה לעשות כל מה שצריך לעשות. אומרים לי שיש צלילים ברחוב שזה עניין מגזרי, שאנחנו לבושות אותו דבר, אבל ברחוב זה נראה אחרת. ברחוב אנשים מכל סוג ולבוש וכל צורה פונים אלינו ואומרים אותם הדברים: שלא יתייאשו והם רוצים את הילדים".

בהמשך, הפיחה פרנקל אמונה במשתתפי הישיבה: "להודות לה' זה טוב ולא תלוי מבחן תוצאה. אנחנו מתפללים ומתחננים וה' הישר בעיניו יעשה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture