בג"ץ אישר להרוס את דירת המחבל, רוצח ברוך מזרחי הי"ד

"אין מקום להתערב בהחלטתו של אלוף פיקוד המרכז" כך קובע הבוקר בג"ץ בהחלטה ובכך אישר את הריסת בית המחבל • האלמנה: "הרתעה, היא גזר דין מוות למחבלים" • כוחות צה"ל הרסו הלילה את ביתו ורכושו של אחד מחוטפי הנערים- גלריה

בג"ץ מאשר להרוס את דירתו של המחבל המואשם ברצח ניצב משנה ברוך מזרחי בפיגוע הירי ערב פסח. בפיגוע נפצעו גם בני משפחתו של מזרחי שהיו עימו ברכב.

בית המשפט קבע כי מותר לצה"ל לשנות את מדיניותו אף שבשנים האחרונות הפסיק כמעט לגמרי להרוס בתי מחבלים.

השופטים קבעו כי אין מקום להתערב בהחלטתו של אלוף פיקוד המרכז. בג"ץ דחה את טענות העותרים, בני משפחת המחבל וארגונים אחרים כי ההחלטה להרוס את הדירה נובעת משיקולים זרים בשל השפעת אירוע חטיפת הנערים.

השופטת מרים נאור, קבעה כי אשתו של המחבל ידעה על הטמנת הנשק ועל האימונים של המחבל. אלוף פיקוד המרכז התחייב שהריסת הדירה תתחיל רק 12 שעות אחרי פרסום פסק הדין.

שעות ספורות לפני ההחלטה, התראיינה לתקשורת אלמנתו של ברוך ז"ל, הדס, הדס, שהשתתפה אתמול בדיון בו דרשה מהשופטים בדמעות להרוס את הבית ואף התעמתה לאחר מכן עם עורכת הדין המייצגת את משפחתו של הרוצח מטעם ארגון "המוקד להגנת הפרט", טענה כי הבעיה של ישראל כרגע היא חוסר הרתעה.

"נכון שגלעד שליט היה שבוי ורצינו לשחרר אותו, פדיון שבויים זה חשוב", אמרה מזרחי, "אבל אין מספיק הרתעה. הרתעה היא גזר דין מוות למחבלים שרוצחים בדם קר. המחבל הזה עמד על הכביש, ראה משפחה עם ילדים, ירה בברוך כדי לנטרל אותו, ירה בי כדי לנטרל אותי, ירה בילדים.

"יש לו כבר דור שני שממשיך את דרכו", אמרה הדס על עוואד, שנעצר יחד עם בנו עז א-דין שסייע לו ברצח, "והוא מחביא את הנשק שלו בבית מאחורי הווילון. אמרתי לשופטים אתמול, 'תסתכלו על הזכויות שלי כאדם שגר בישראל, למה אני צריכה להילחם על הריסת הבית שלו? קבלה מזרחי והמשיכה,

המשפחה לא ידעה שהוא מחביא שם את הנשק? הוא כבר דיבר עם הילדים על 'מה תעשו כשאהיה בכלא'. הוא הרי ידע שלא ימות. הוא יקבל כסף מהרשות הפלסטינית, יקבל תנאים של מלון 5 כוכבים, יוציא תואר, יקבל את כל התנאים שיגיע לו, ישתחרר, ויחזור שוב לרצוח".

מזרחי סיכמה: "קודם צריך להרוס בית, זה הדבר המינימלי, ואז גזר דין מוות. רק כך מחבלים יפסיקו לעשות פיגועים".

כנגד טיעוניה, אמר תא"ל (מיל') גיורא ענבר, כי לא בטוח שצעד של עונש מוות יביא דווקא לאפקט הרצוי. "עכשיו זה נשמע כמו פתרון נוח, ואם נגיע למסקנה שזה הכלי שירתיע יותר, אני מחליט עליו מחר", אמר ענבר, "אבל יכול להיות שהמוטיבציה להמשיך בפיגועים כאלה לא תיגדע על ידי עונש מוות.

הרצחת גם ירשת?

על רקע מאבק ארגוני המשטמה בהחלטות הצבא, שבו כוחות צה"ל ופעלו אמש עם רדת הליל להריסת ביתו של המחבל השפל עמאר אבו עיישה שהיה חלק מחוליית החטיפה.

הכוחות פוצצו את המבנה בו התגורר, והשחיתו את רכושו של הנבל.

גלריה: AFP

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ככה עושים מחיית עמלק?! אבן על אבן לא היו צריכים להשאיר שם!
הציונים האלה גם כשהם כבר עושים משהו עושים אותו למחצה לשליש ולרביע.
אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים!

חחחחח בטח נוא צוחק המחבל שרואה את זה.
אם הייתי יודע ככה אומר המחבל הייתי רוצח עוד עשר יהודים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו