הרמטכ"ל: "כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות רחבה בכל איו"ש"

רא"ל גנץ נשא דברים בהמשך לאיתור גופותיהם של אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער והדגיש כי הכוחות ממשיכים בחיפוש אחר הרוצחים ובפגיעה בחמאס איו"ש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל בנימין (בני) גנץ נשא הערב דברים בעקבותם מציאת גופותיהם של שלושת הנערים, גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, סמוך לחלחול שבאיזור חברון.

"בשבועיים האחרונים צה"ל, ביחד עם שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, חיפש ללא הרף אחרי נפתלי, אייל וגלעד", אמר רא"ל גנץ. "כמו כל עם ישראל גם הוא כואב את הרצחם ומשתתף בצערם הרב של המשפחות והחברים".

הרמטכ"ל התייחס בדבריו להמשך הפעילות של צה"ל בעקבות איתור הנרצחים. "העשייה בשטח ב-18 הימים האחרונים הייתה רציפה, רחבה, נחושה, כואבת לאויבינו ונבונה מבצעית. אנחנו ממשיכים גם כעת בכל רחבי איו"ש, ובייחוד בדרום, בפעילות כנגד חמאס, פעיליה ותשתיותיה, באותה מסירות ואותה נחישות. אנחנו ממשיכים לפקוח עין על כל הזירות, בדגש על רצועת עזה. בצענו שם עשרות תקיפות, ונמשיך ונפעל. לא ניתן ליישובי הדרום להיכנס למציאות בלתי נסבלת ולא נאפשר לדברים כמו מחשבות חטיפה להתרחש גם בזירות אחרות. לכן, בהמשך להנחיית הדרג המדיני, נמשיך את הפעילות בכל היקף שידרש".

"העשייה בשטח בשבועיים האחרונים ויותר הייתה עשייה רציפה, רחבה, נחושה, כואבת באויבינו ונכונה מבחינה מבצעית. כל קצין, כל מפקד וכל חייל עשה כל שיכול היה על מנת להביא לסיומה של הפרשה" אמר גנץ.

"אנו נמשיך את הפעילות כנגד חמאס בכל רחבי יהודה ושומרון, ונפעל נגד פעיליו והתשתיות של הארגון. בהמשך לקו הדרג המדיני, אנחנו נמשיך את הפעילות הנדרשת בכל זירה, בכל עוצמה שצריך ובכל היקף שנראה לנכון."

TOPSHOTS-ISRAEL-PALESTINIAN-CONFLICT-KIDNAP

נקודת סיכום

בשיאו של מבצע "שובו אחים" אותרו אמש גופות הנערים, המשימה להחזירם בחיים לא תבוצע לעולם. מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון, נשא דברים זמן קצר לאחר מציאתם ואמר "כוחות מחטיבת כפיר, יחד עם יחידת מגלן וסיירי שטח מגוש עציון, אתרו את מקום הסתרת הגופות היום בסמוך לחלחול. הגופות עדיין בתהליך זיהוי, אך אני רוצה לשלוח חיבוק חם למשפחות".

מפקד פקמ"ז הדגיש כי "גם בשעה זו אלפי חיילים ומפקדים ממשיכים במשימתם, ולא ישקטו עד שנגיע אל המחבלים החוטפים. נעשה כל שידרש כדי להרתיע את ארגון חמאס".

הצבא ממשיך במאמציו ללכידת המחבלים, ועוצר לנקודת סיכום בשיאו של מבצע 'שובו אחים' שיתנהל מעתה בפרופיל נמוך.

מתחילת המבצע ועד כה, נעצרו 419 פעילי טרור, מתוכם 335 פעילים בארגון הטרור חמאס ו-12 בכירים בארגון. כוחות מחטמ"ר עציון וחטמ"ר יהודה סגרו 63 מוסדות "דעווה" המשמשים למוקדי הסתה וטרור במסווה של אגודות צדקה, כמו"כ נסגרו שתי תחנות תקשורת המשמשות את חמאס. בסיכום כולל של המאמץ למציאת החטופים נסרקו 2218 בתים ביו"ש בכלל ובאזור חברון בפרט.

בשבועיים האחרונים תקף חיל-האוויר עשרות מטרות ברצועת עזה. במהלך סוף השבוע סיכל חיל-האוויר שני פעילי טרור, אסאמה חסומי ומחמד פציח, פעילי טרור שהיו מעורבים בירי לעבר שטח מדינת ישראל בשבועות האחרונים ועסקו בתכנון פיגועי טרור חמורים כנגד תושבי מדינת ישראל.

בהמשך סוף השבוע תקף חיל-האוויר שלושה משגרים מוטמנים, שני מוקדי פעילות טרור ואתר לייצור אמצעי לחימה במרכז הרצועה ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרומה. זאת בתגובה לירי רקטות לעבר ישובי הדרום.

צילום: דו"צ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture