הדרום תחת אש: גראדים בבאר שבע, באשדוד בוטלו הלימודים בקרוואנים

על רקע ההסלמה, הורה ר"ע אשדוד על ביטולן של לימודים במבנים שאינם מוגנים. ר"ע באר שבע:" חייבים לשמור על כח ההרתעה." בנט מתח ביקורת על ההבלגה הישראלית: "האסטרטגיה של 'שקט ייענה בשקט' - פוגעת בהרתעה ומאפשרת לחמאס להתעצם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

דרום תחת מתקפה: ימים של פחד בדרום הארץ: בעקבות ההסלמה בדרום ושיגורי רקטות לעבר הערים השונות באזור גם במהלך השבת האחרונה, החליט ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי להורות על ביטולן של הלימודים שתוכננו להיערך במוסדות חרדיים שאינם ממוגני ירי. במחוז הדרומי של המשטרה קיימו בשעות האחרונות הערכת מצב בעקבות ירי הרקטות לעבר הדרום.

בעיריית אשדוד ישנה התנהלות פסולה שמתרחשת בכל הסלמה מחדש בשנים האחרונות, לפיו ראש העיר משתמש עם התלמידים כאמצעי לחץ על ראשי זרועות הבטחון, או כשיטתו שלא לוקחים סיכונים מיותרים ובמקרה בו ישנה מתיחות ולו הקלה ביותר, הלימודים אינן מתקיימים. ללא קשר אם נורו לעיר טילים, גם הפעם, הוחלט לבטל את הלימודים מחר יום א' במקומות שאינם מוגנים.

חשוב להדגיש כי למזלם של תלמידי התלמוד תורה ה'כלל חסידי' בעיר הלימודים יתקיימו כרגיל, אך הועתקו לבית הספר לבנות 'בנות אסתר' דחסידי ויז'ניץ, שהואילו בטובם לתת את המבנה לטובת הת"ת היות והתלמידות כבר בחופש.

השבת נרשמה עליית מדרגה בירי הרקטות לעבר ערי הדרום, זאת לאחר שמחבלי החמאס ירו בשבת רקטה לעבר העיר באר שבע. אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר, ולאחר מכן דווח כי מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט את הרקטה.

יצויין כי הקולות שנשמעו עד כה רק בישיבות הקבינט הסוערות שעסקו בתגובת ישראל לחטיפת ורציחת שלושת הנערים ולהסלמה בדרום יוצאים הערב לאור לראשונה כאשר יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, תוקף בחריפות את מדיניות ההבלגה: "תושבי הדרום אינם אזרחים סוג ב', וצריך להגיב על ירי לבאר שבע
בדיוק כפי שהיינו מגיבים על ירי לתל אביב, ולא לחכות לירי על תל אביב".

דברי בנט מגיעים על רקע המשך הירי לעבר יישובי הדרום ולראשונה בסבב ההסלמה האחרון גם על באר שבע. לדברי בנט, האסטרטגיה של "שקט ייענה בשקט" פוגעת בהרתעה הישראלית ומאפשרת לחמאס להתעצם מסיבוב לסיבוב. "הבלגה מול ירי על נשים וילדים אינה עוצמה. איפוק מול הוצאה להורג של שלושה ילדים היא חולשה. מסוריה ועד ואדי ערה צופים בתושבי באר שבע שרצים למקלטים, מצפים לתגובה עוצמתית, ומפרשים את אי-הפעולה שלנו כחשש לפעול. מיליון איש שצמודים למקלטים זהו מצב שאי אפשר להמשיך בו".

"אני לא מקבל את האמירה שלפיה אין דרך לעצור את הטילים", אמר בנט, "עם ישראל מגלה חוסן מיוחד, מוכן להתגייס לכל משימה, והאמירה צריכה להיות ברורה: אפס טילים על ערי ישראל, אפס סובלנות לטרור, אפס סובלנות להסתה של הרשות הפלסטינית שעולה לנו בדם. זו המדיניות הנכונה. אמשיך לפעול בכל כוחי על מנת לקדם מדיניות זו".

בישיבות הקבינט בשבוע שעבר דרש בנט מנתניהו לייצר קשר לוגי בין חטיפת הנערים לבין הירי מעזה. בנט סבר שיש קשר בין עזה לגדה וכי החמאס בגדה אינו פועל במנותק מחמאס עזה. אלא שבסופו של דבר, ולאחר כמה ישיבות מרתוניות שניהל נתניהו ובעקבות הבהרת צה"ל שמבצע בעזה יצרף כשני מיליון ישראלים בתל אביב וצפונה ממנה למעגל הטילים, סוכם כי ישראל תחתור להפסקת אש ולרגיעה ובמקביל תאיים על החמאס במכה קשה יותר אם הירי לא ייפסק.

בכך הצטרף בנט לשר החוץ אביגדור ליברמן שביקר השבוע בשדרות ומתח ביקורת על הדיווחים בנוגע להפסקת אש עם חמאס. "אנחנו עושים טעות קשה. המסר של הרגיעה – שקט ייענה בשקט, הוא גישה חמורה ואנחנו נגדה. צריך לשים יד על מי שתומך ומעודד את הטרור כולל חאלד משעל והנייה שעוסקים בזה והם צריכים לדעת שהם מטרה לגיטימית".

במערכת הביטחון מאמינים כי המצב יירגע. גורם מדיני ציין כי חודש הרמדאן הוא זה שמעכב את הפסקת האש. "הירי ממשיך בגלל החג. הם חייבים להראות שהם לא מפסיקים כשישראל אומרת שהם יפסיקו. אלה ימי רגישים, אל הכיוון הוא רגיעה אלא אם האש תימשך משום מה".

ישראל העבירה מסרים לרצועת עזה דרך אותו גורם ולפיהם היא איננה מעוניינת בהסלמה וכי כל הפעולות הצבאיות שננקטות נעשות בשלב זה לצורכי הגנה. עם זאת בישראל העבירו דרך אותו גורם מסר מאיים שלפיו אם יימשך ירי הרקטותמהרצועה לא יהיה מנוס מהחרפת התקיפות ברצועה. בדיוני הקבינט הוצגו באחרונה הסכנות של מבצע רחב בעזה ובהם גם ירי טילים לעבר תל אביב.

גורם מדיני אמר כי "ישראל נמצאת בטווח ההכלה לפי שעה של המצב, אולם עדיין לא ברור האם המסרים שהועברו לחמאס נקלטו והופנמו על ידי חמאס". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר דברים דומים: "אם ייפסק הירי לדרום, ייפסקו הפעולות שלנו. אבל אם הוא יימשך, הכוחות המתוגברים שלנו יפעלו בעוצמה". גם גורם צבאי בכיר אמר ביום חמישי כי "שקט ייענה בשקט". לפי שעה, כאמור, הירי נמשך מרצועת עזה ואילו ישראל מגיבה באופן מינורי ביותר.

עם צאת השבת, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', כתב לתושביו: "תושבים יקרים, שבוע טוב. לאור האירועים האחרונים, אנו מבקשים להישמע להנחיות פיקוד העורף ולנהוג באחריות, כפי שנהגתם עד היום. במידה ותהיינה התפתחויות, תועבר הודעה בהתאם. שבוע שקט ורגוע!".

בהתייחסו למדיניות הממשלה, כתב דנילוביץ': "מדינה ריבונית חייבת לשמור על כוח ההרתעה שלה ולהגן על אזרחיה, כל אזרחיה, בכל מקום. לא ייתכן, שהתגובה שלנו תגיע רק בעקבות טילים שירו לבאר שבע, לאשדוד או לתל אביב".

לדבריו, "ירי של המחבלים לעבר תושבי שדרות ועוטף עזה, הוא חמור! זהו קו אדום שאסור לעבור עליו לסדר היום, בדיוק באותה מידה שפוגעים בעיר גדולה בישראל. אין כאן שתי מדינות ובטח לא שני סוגים של  אוכלוסיות!".

בתוך כך, סמוך לשעה 21:00 הערב (מוצאי שבת), נורו שתי פצצות מרגמה לעבר כיסופים שבנגב. הפצצות נפלו בסמוך לגדר ההפרדה. באירוע לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

כלי טיס של חיל האוויר הישראלי תקף יעד ברצועת עזה, בו היה פעיל טרור שעסק בירי רקטות לעבר שטחי ישראל. לפי דיווחי הפלסטינים, המחבל נפצע באורח בינוני.

ירי הרקטות שנמשך גם בצאת השבת, מגיע על רקע הדיווחים ברשתות הזרות לפיהם הושג סיכום להפסקת אש בין חמאס וישראל בתיווך מצרי. למעלה מ-30 רקטות נורו במהלך השבת לעבר ערי הדרום. במקביל לירי הרקטות, צה"ל ביצע תקיפות מינוריות ברצועה ותקף שמונה מטרות טרור בדרומה. בנוסף, נורה טיל לעבר
משגר הרקטות שירה מטח לעבר אופקים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אף אחד לא מתייחס לענין שבאשדוד יש הרבה מוסדות חינוך שלומדים שם בקראוונים.
כשלסרי עלה לראשות הערייה הוא הבטיח שאצלו לא יהיו כיתות בקראוונים , בינתיים לא נהיה שום שינוי.
אני גרה באזור ז' ורואה מהחלון עשרות כיתות בקראוונים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture