מבצע "צוק איתן" יצא לדרך, צה"ל תוקף עשרות יעדים משמעותיים ברצועה

מבצע "צוק איתן" יצא לדרך: במערכת הביטחון הגדירו את הירי המסיבי "עליית מדרגה שלא ניתן להבליג עליה. הכוחות בשטח ערוכים להסלמה, בשלב זה החל צה"ל לתקוף עשרות יעדים ברחבי הרצועה. כולל בתים של בכירים בחמאס. כלהפרטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בצה"ל הוחלט לפתוח במבצע צבאי ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות הנרחב לעבר שטח ישראל בשבועות האחרונים. השם שניתן בצה"ל למבצע: "צוק איתן". מאז אמש (ב') נורו לעבר יישובי הדרום יותר מ-70 רקטות. הפלסטינים מדווחים כי כלי טיס של חיל האוויר תוקפים מטרות ברצועה.

במערכת הביטחון מעריכים כי השקט לא ישוב בקרוב. "צה"ל צפוי להגיב בעוצמה לירי הרקטות", אמרו אמש (שני) גורמים ביטחוניים. לדברי הגורמים, הירי המסיבי אמש, שהגיע למרחקים שלא נראו מאז מבצע "עמוד ענן", מהווה "עליית מדרגה שלא ניתן להבליג עליה".

הגורמים הבהירו: "לאחר כמה ימים של ניסיון לסיים את סבב הלחימה, ברור שצה"ל חייב להגיב כעת – ובעוצמה". לדברי הגורמים, "פיקוד העורף ערוך לעליית מדרגה, כמו גם הכוחות בשטח".

בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיים אתמול בערב הוחלט להגביר את הפעילות נגד חמאס ברצועת עזה, אך להימנע בינתיים מפעולה נרחבת. מערכת הביטחון הציגה בדיון כמה אפשרויות פעולה, בהן חידוש מדיניות החיסולים נגד בכירי חמאס. השרים החליטו כי המשך הירי של חמאס יוביל לתגובה ישראלית קשה, ואילו אם חמאס יחדל מלירות, ישראל לא תיזום מהלכים משמעותיים. "הכלל 'שקט ייענה בשקט' עדיין רלוונטי", אמר גורם מדיני, "אבל אם הצד השני בוחר להתעלם ממנו ולהמשיך לירות, ישראל לא תשב בחיבוק ידיים".

מתחילת מבצע "שובו אחים" שנועד לאתר את הנערים גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל שגופותיהם נמצאו בשבוע שעבר ליד חברון, התפוצצו בשטח ישראל כ-230 רקטות ופצצות מרגמה. 32 מהם יורטו באמצעות מערכת "כיפת ברזל".  בתקופה זו היו 26 תקיפות של צה"ל ברצועת עזה.

משעות הערב המוקדמות אתמול נורו יותר מ-70 רקטות לעבר יישובי הדרום ואף מעבר להם. לראשונה מאז מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012, נשמעו אזעקות גם באזור השפלה. אזעקות נשמעו בין היתר גם בגדרה, ביבנה, בקריית מלאכי, באשדוד וברחובות – וזאת בעקבות שיגור רקטות גראד לאזורים הללו. נפל רקטה אותר בשטח פתוח סמוך לגן יבנה. רקטה אחת נחתה בקיבוץ ליד קריית גת ופגעה בלול ובמכל סולר.

בעקבות הנפילות פרצו שריפות קוצים בכמה מוקדים, אולם אלה טופלו על ידי מכבי האש. מגן דוד אדום החליט להעלות את הכוננות של הארגון גם במרכז מחשש למספר רב של נפגעים. בעקבות המצב היו שיבושים בתנועת הרכבות באזור הדרום. מהנהלת הרכבת נמסר כי הם פועלים לפי הנחיות פיקוד העורף.

מערכת "כיפת ברזל" יירטה אמש 13 רקטות מעל אשדוד, נתיבות ושדרות. אישה אחת נפצעה קל מרסיסי רקטה שיורטה באשדוד. שלושה בני אדם הוגדרו נפגעי חרדה. אזעקה נשמעה בערב גם באזור ירושלים, אולם ככל הנראה מדובר באזעקת שווא.

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו אחריות לירי עשרות הרקטות. לדבריהם, מדובר בתגובה לרצח הנער מוחמד אבו חדיר והרג הפעילים במנהרה בלילה. "על האויב להבין את המסר ולחשוב 1,000 פעמים לפני שיתקיף את בני עמנו כי הוא ישלם על כך מחיר כבד מנשוא. הנשק שלנו מכוון, למקרה שהאויב ימשיך עם הטפשות שלו", נכתב באתר חמאס.

לקראת חצות אמר בכיר חמאס מושיר אל-מסרי כי לא ניתן לדבר על רגיעה בין ישראל לחמאס, וכי "הדיבור כעת הוא בשדה הקרב". בריאיון לרשת הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס אמר אל-מסרי כי ביכולתו של הארגון לשנות את המשוואה עם ישראל ולפגוע רחוק יותר בעורף האויב. הוא אף הזהיר כי ארגונו יגיב בכל הכוח אם צה"ל ירחיב את ההפצצות ברצועת עזה.

דוברת משרד החוץ של ארצות הברית, ג'ן סאקי, גינתה את ירי הרקטות מרצועת עזה. "לישראל יש זכות להגן על עצמה נגד התקיפות האלה, ואנו תומכים בה", אמרה אמש סאקי.

מתאם הפעולות בשטחים אלוף יואב מרדכי אמר כי "הרחבת ירי הרקטות והטילים תוביל להסלמה ולתגובה אלימה וקשה מצד צה"ל". בריאיון לרשת אל-ג'זירה הוסיף אלוף מרדכי: "חמאס החליט להביא מלחמה על עזה ברמדאן. חמאס צריך לקבל אחריות על 1.8 מיליון אזרחים ברצועת עזה, ולהפסיק את מעשי האלימות מידית".

פיקוד העורף החמיר את ההנחיות לתושבים הגרים עד ל-40 קילומטרים מרצועת עזה. על פי מסביר פיקוד העורף, אל"מ (במיל') ד"ר חיליק סופר, חל איסור על התקהלויות של 500 איש ויותר בעוטף עזה. על פי הנחיות פיקוד העורף, הוחלט לא לקיים היום קייטנות, גני ילדים ובתי ספר בכל היישובים הנמצאים ברדיוס של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה.

עוד קודם לפרסום הנחיה זו החליט ועד ההורים העירוני באשקלון להשבית את הקייטנות. "חמאס ושאר ארגוני הטרור בעזה מבצעים ירי כעניין שהפך לשגרה בשבועיים האחרונים", נכתב בהודעת ועד ההורים.

אמש תקף חיל האוויר באזור ג'באליה שבצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי יעד התקיפה היה שלושה משגרים מוטמנים שנעשה בהם שימוש לירי על ישראל. בנוסף, הותקפה מנהרת טרור בדרום הרצועה.

ברצועה ממשיכים להיערך לתקיפה ישראלית רחבה יותר. ארגון חמאס הודיע אתמול כי כל הארגונים הפלסטיניים ברצועה נמצאים בכוננות לקראת התקפה של צה"ל. "הדם ייענה בדם. מי שמצית אש, ייכווה ממנה", נכתב בהודעה שפורסמה באתר הארגון. כמו כן, חמאס האשים את ישראל שהיא ממשיכה לתקוף על אף שהודיעה על כוונתה להגיע לרגיעה. "אל תטעו – לא נאפשר לפשעים של ישראל לעבור ללא תגובה", הבטיח הארגון בהודעה.

ימים לא קלים צפויים לתושבי מדינת ישראל. בתפילה שהשקט יחזור במהרה, ושלא תיפול שערה מראשו של יהודי עקב ההסלמה החמורה. בשו"ט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture