צוק איתן • היום השני • מטחים כבדים לערי ישראל • צה"ל מגביר התקיפות

מתחילת מבצע "צוק איתן" תקף צה"ל יותר מ-700 יעדי טרור • במהלך היום בוצעו תקיפות ממוקדות להרס התשתיות המבצעיות של בכירי חמאס • בין התקיפות שנעשו, גם תשתיות מבצעיות של בכירי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה • לקראת חצות מטח של 30 רקטות על איזור הדרום • צילומים: מערכת AFP

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אחרי יומיים לתוך מבצע צוק איתן אין דעיכה בקצב הירי של הארגונים הפלסטינים מעזה לשטחי ישראל ולא מסתמנת הקלה בתקיפות צה"ל ברצועה. גם היום (ד') נורו לישראל יותר מ-120 רקטות ופצצות מרגמה, וגם הפעם הן הגיעו למרחבים שעד השבוע נחשבו מחוץ לטווח הירי של הפלסטינים. מאז הצהריים התפוצצו רקטות בין השאר גם במועצת חוף הכרמל ובאזור קיסריה שבצפון השרון. כמו כן, לקראת ערב בוצע לראשונה ירי לכיוון ירוחם ודימונה – מטח של שבע רקטות שעליו לקח חמאס אחריות והצהיר שהיעד היה הכור.

מטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו הערב (רביעי) מכונית שבה נסעו עיתונאים ואזרחים בעיר עזה – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווחים, בתקיפה נפגעו שמונה בני אדם. לפחות אחד מהנפגעים, חאמד שהאב, נהרג. על פי חלק מהדיווחים, ההרוג הוא עיתונאי של תחנת הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס. דיווחים אחרים טענו כי הוא עבד בשירות סוכנות מקומית בשם "מדיה 24". לקראת חצות דווח גם כי שני אנשים נהרגו ועוד עשרות נפצעו, חלקם באורח קשה, בבית קפה שהופצץ בחוף חאן יונס.

בנוסף בשעות האחרונות הפציץ חיל האוויר יותר ממאה מטרות בצפון הרצועה ובמרכזה. זאת, לצד המשך תגבור הכוחות באוגדת עזה באמצעות טנקים ונגמ"שים. בשעות האחרונות נראים המשוריינים מועברים על גבי מובילים בדרך דרומה.

סמוך ל-23:00 הופעלו כמה פעמים אזעקות באשקלון, בקריית מלאכי, בנתיבות, במועצות האזוריות יואב, שדות נגב ושפיר, וביישובים נוספים בדרום. 20 דקות לאחר מכן נורה מטח נוסף לאזור גדרה, גן יבנה, בני עי"ש, קריית מלאכי, גן יבנה והמועצה האזוריות יואב, באר טוביה ושפיר. שני המטחים כללו יחדיו יותר מ-20 רקטות. כמה הן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והשאר ככל הנראה התפוצצו בשטחים פתוחים. לא ידוע על נפגעים או נזק.

מעבר לכך נורו לאורך כל היום וכמעט ללא הפסקה מטחים על יישובי הדרום – עוטף עזה ויישובי הנגב. מדי כמה שעות נשמעו אזעקות גם ביישובי השפלה, גוש דן והשרון. כמה פצצות מרגמה פגעו ישירות בבתים יישובים סמוכים לרצועה. חלק מהרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ואחרות התפוצצו בשטחים פתוחים. עם זאת, חרף הירי המאסיבי, במשך רוב היום לא דווח על נפגעים, למעט פצועים קל שמעדו במהלך הריצה למרחב המוגן ולכמה עשרות נפגעי חרדה.

אחרי מטח אחד בבוקר, בסביבות 17:00 חודש הירי לעבר גוש דן כשרקטה אחת יורטה מעל שמי האזור על ידי כיפת ברזל. טרם היירוט נשמעו אזעקות בחולון, בת ים, רחובות ובית דגן. תושבים דיווחו כי הדי הפיצוץ נשמעו מראשון לציון עד הרצליה. הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי הוא אחראי לירי הרקטות מסוג "בוראק 70". מעט קודם לכן יורטה רקטה בשמי מועצת מטה יהודה שליד ירושלים.

בסביבות 21:30 דוח על ניסיון חדירה מכיוון הים של צוללנים מכוח הקומנדו של הארגון. תושבי הקיבוץ זיקים שממוקם דרומית לאשקלון, קיבלו הוראה להישאר בבתיהם. האירוע עדיין נבדק.

כוחות הביטחון מנהלים סריקות באזור הפיצוצים בחיפוש אחר שרידי הרקטות. חלק מהרשויות בארץ התלוננו היום בצהריים כי הן אינן מקבלות מידע עדכני מפיקוד העורף, כך שאין באפשרותן למסור מידע ולהרגיע את התושבים.

במקביל, לאורך כל היום נמשכו גם תקיפות צה"ל ברצועה. גורמי רפואה בעזה מסרו בצהריים כי 40פלסטינים נהרגו ו-300 נפצעו מתחילת מבצע "צוק איתן". בשעות הערב דיווח צה"ל שחיל האוויר תקף החל מ-20:00 כ-80 משגרי רקטות ובורות שיגור ברצועת עזה.

הפלסטינים טענו בצהריים שחמישה בני משפחה נהרגו בהפצצת צה"ל בבית במחנה הפליטים אל-מע'אזי במרכז הרצועה. בביטאון חמאס א-ריסאלה דיווחו כי שלוש גופות של שני ילדים ואישה ממשפחת א-נוואסרה הועברו לבית החולים ושתי גופות נוספות נמצאות מתחת להריסות. מאוחר יותר דווח בעזה כי אלג'דיד חמדאן, מפקד בחיל הקשר של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, חוסל בתקיפה מול ביתו בצפון הרצועה ובתקיפה נוספת נפגע ביתו של חמד רנדור, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בצפון הרצועה. בערב דווח כי באחת מתקיפות צה"ל ברצועת עזה נהרג נהג פלסטיני שהסיע עיתונאים.

על פי מקורות ברצועה, בבוקר נהרגו שני פלסטינים, אב ובנו, בתקיפה במרכז הרצועה סמוך למחנה הפליטים נוסיראת. "יש ברצועה יותר טילים ארוכי טווח מאשר היו בעמוד ענן ואנחנו תוקפים היכן שאנו יודעים שיש רקטות כאלה.

אם היינו יודעים איפה הטילים ארוכי הטווח – היינו תוקפים אותם", אמר בצהריים קצין בכיר בצה"ל, כשהוא רומז לסיבות שמנעו מכת פתיחה מוחצת כמו במבצע הקודם.

אחר הצהריים הגיעה התבטאות פומבית ראשונה של גורם מדיני בכיר חמאס. ראש הלשכה המדינית, חאלד משעל, פנה בנאום מקטאר לציבור בישראל: "אתם לא מבינים שההנהגה שלכם סוגרת את כל הדלתות בפני הפלסטינים בעזה ולא נותנת להם לנשום? אתם בוחרים הנהגה שרוצחת את העם שלנו. העם הפלסטיני לא יכול לסבול יותר חיים תחת כיבוש וסגר. נמשיך במערכה אפילו אם נעמוד בה לבד".

על פי דובר צה"ל, מהבוקר ועד שעות הערב הותקפו יותר מ-230 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. מתחילת המבצע תקף צה"ל כ-700 יעדי טרור. בין היעדים שנתקפו משעות הבוקר מנהרות טרור, משגרים מוטמנים, מוקדי פעילות טרור ואתר לאחסון אמצעי לחימה. כמו כן, תקף צה"ל את בתיהם של 12 פעילים בכירים בחמאס, ששימשו כתשתיות פיקוד ושליטה של הארגון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תפילות, חברים, תפילות!!!

אנא השם, ישועה במהרה!!!

למה אתם מראים בתים הרוסים של ערבים? אולי תראו תמונות של הילדים שלנו רועדים מפחד? של נהגים יהודיים משוטחים על הרצפה? של פליטים מן הדרום שמסתובבים בלי בית ברחוב?

רק איזה נס שיש כפית ברזל !!!!!!!!!!!
ימח שמם של הערבים….

צריך להכנס לעזה

צריך להכנס לעזה מה שיותר מהר

מה צריך ליכנס איפה ליכנס? רבותי תפתחו כבר עינים יש לנו רק אחד ששומר עלינו . בכל הגלות . הקב"ה הרי מראה לנו איך שהצבא לא שווה גרוש .אחים יקרים באו להאמין ולבטוח רק בה' . ולא בכוחי ועוצם ידי המטופשת . ואז יהי לנו ניסים ונפלאות . –

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture