ירי בלתי פוסק: טילים מירכתי דרום ועד למרכז תל אביב. בעזה -מעל 80 הרוגים

ירי לנקודה הכי דרומית בישראל במסגרת מבצע "צוק איתן", כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. תושב נתיבות שחצר הוריו נפגעה ואחותו לקתה בחרדה: "חשבנו שיהיה יירוט, אבל הריח היה של שרוף". אזעקה גם בדימונה וירוחם. ירי שני לעבר גוש דן. הקבינט מתכנס בירושלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יום שלישי של מתקפת טילים על ישראל: לראשונה נשמעה הבוקר (יום ה') אזעקה במצפה רמון – הנקודה הדרומית הרחוקה ביותר שאליה שוגרו רקטות במסגרת מבצע "צוק איתן". שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור. אזעקה נשמעה גם בדימונה וירוחם. בנתיבות נפלה רקטה בחצר בית שמשמש גן ילדים, והיה ריק.

אזעקה נשמעה בסביבות 11:30 בתל אביב ובערים נוספות בגוש דן – בפעם השנייה הבוקר – ובמהלכה כמה קולות נפץ, ככל הנראה של נפילות בשטחים לא מיושבים.

ב-13:00 נורה מטח נוסף למרכז: נשמעו אזעקות ברמלה, לוד, בנס ציונה, מזכרת בתיה, גדרה, אשדוד, אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית גזר. מאז תחילת המבצע נורו מהרצועה יותר מ-330רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל. על פי הפלסטינים בעזה נהרגו עד כה 80 בני אדם.

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני מכונסים בצהריים לישיבה בתל אביב, כשברקע האפשרות להרחיב את המבצע ולהיכנס קרקעית לרצועת עזה. גורם צבאי בכיר אמר הבוקר: "אנחנו שוקלים כל מיני היבטים בנושא, בהם קצב הירי של חיל האוויר ורצון למצות את מהלך האש מהאוויר. יש לנו עוד מטרות רבות לתקוף ועיתוי הכניסה ייקבע תוך יומיים שלושה".

דובר פלוגות ירושלים, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אומר לסוכנות הידיעות "מען" ש"אין מגעים רציניים להפסקת ההסלמה. אנחנו מוכנים למערכה היבשתית".

גם היום, מאז הבוקר לא פוסקים המטחים מהרצועה:
10:40 – אזעקות במועצות אשכול וחוף אשקלון
10:52 – שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור מצפה רמון
10:53 – אזעקה בחצרים
11:20 – אזעקות בשדרות, אשכול, שער הנגב ותל אביב. רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים
11:45:- מצרים פתחה את מעבר רפיח
12:00 – אזעקה באופקים ובמועצת מרחבים
12:25 – שריפת בעקבות נפילת רקטה במועצה אזורית מרחבים
12:29 – חמאס לתושבים: לא לשתף פעולה עם "הקש בגג" ולהישאר בבתים
12:47 – נפגעו מהאוויר שלושה פעילי טרור שנסעו ברכב בצפון הרצועה
12:58 – אזעקות בנס ציונה, בגדרה, אשדוד, אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון
13:00 – מטח נוסף למרכז ולחוף אשקלון.
13:13 – צבע אדום עוטף עזה.
13:39 – צבע אדום באר שבע. 3 יירוטים בשמי העיר.
13:52 – צבע אדום מ.א. אשכול, נפילות בשטחים פתוחים.

ניר נחום, שחצר בית הוריו נפגע מרקטה בנתיבות, סיפר כי עם הישמע האזעקה נכנסו אשתו וילדיו הקטנים לממ"ד. "כשהם יצאו היה ריח של שרוף. הם חשבו שהיה יירוט ורק אז הבינו שהנפילה הייתה בחצר מאחורי הבית וגרמה נזק לחומה.

אחותו של ניר הוגדרה נפגעת חרדה ופונתה על ידי מד"א. "אמא שלי מנהלת פה משפחתון, אבל בגלל המצב למזלנו הוא לא פעיל בימים אלה. כולם מפוחדים ומבוהלים. היו פה צוותי חירום והצלה, הוציאו את הגראד", סיפר נחום.

נציג המשטרה במקום סיפר: "למזלנו, הייתה נפילה שלא גרמה לנפגעים אלא רק לנזק. אני מבקש מאזרחים שלא יתקרבו לזירות ויישמעו להוראות כוחות ההצלה ופיקוד העורף", אמר.

בחמאס טוענים כי ירו לעבר בסיס חיל האוויר במצפה רמון שתי רקטות M75. "אני נמצא באזור אחד הבסיסים הסמוכים למצפה. נשמעה אזעקה אחת ושתי נפילות באזור. עם זאת, ההתנהלות כאן ממשיכה כרגיל", סיפר עידן פרץ.

אחד העובדים במלון "בראשית" במצפה רמון סיפר: "שמענו את האזעקה והנפילה, אבל אפשר לציין שהאורחים היו אדישים לגמרי למשמע האזעקה, זה לא כל כך הפריע לשגרת הנופש. נתנו לאורחים הנחיות ברורות להיכנס למרחבים המוגנים שבמלון. זו האזעקה הראשונה במצפה רמון. חלק מהעובדים הגיבו בבהלה. עכשיו, אחרי האזעקה, ארוחת הבוקר לאורחי המלון ממשיכה כרגיל".

אחרים סיפרו כי אזרחים באזור היו בהיסטריה בעקבות האזעקה הראשונה בעיר ונסעו מהר למשפחות שלהם במצפה רמון. שאר החיילים מתורגלים והועלתה רמת כוננות בבסיס.

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, אמר: "לצערי הרב, דימונה הפכה להיות יעד אסטרטגי. אבל אנחנו ערוכים ופתחנו את כל מערכת החינוך למעט בית ספר אחד. כל הקייטנות עובדות ואנחנו מנהלים חיי שגרה וצמודים להנחיות פיקוד העורף. אתמול נפלו שתי רקטות. כיפת ברזל עשתה עבודה מצוינת. כל המקלטים הציבוריים פתוחים ונתתי הנחיה שמחלקת הפיקוח תסייע לכל התושבים בהיערכות".

אמש נורו שלוש רקטות לעבר ירוחם ודימונה, אחת מהן יורטה על ידי כיפת ברזל. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, לקחה אחריות על ירי שלושה טילי M-75 וטענה כי היעד היה הכור בעיר.

בבוקר נשמעה גם אזעקה ברחבי תל אביב, חולון, רמת גן, גבעתיים ובני ברק. רסיסים פגעו בדרום תל אביב. נזק נגרם לכלי רכב. יירוטים בנתיבות וירי לאשכול ולאזורים נוספים. בעזה חוסלו שלושה פעילי רקטות מהג'יהאד האיסלאמי. מאז תחילת המבצע נהרגו ברצועה 80 בני אדם.

מנחם מונין, האחראי על תחנת הדלק בת"א, סיפר כי "חתיכת ברזל", כהגדרתו, נחתה בתחנה והובילה להגעתם של סקרנים רבים. "הייתה אזעקה, רצנו פנימה ושמענו יירוטים. כשיצאנו החוצה ראינו חתיכת ברזל והרבה אנשים שהגיעו לראות, והתחילו לגעת ברסיסי הטיל. צריך להקפיד על הדברים האלה", אמר מונין.

אסף היה בסניף הדואר המקומי ושמע את היירוטים מעל ראשו. "בדרך הביתה ראיתי חתיכה ענקית של רקטה בתוך מתחם של תחנת הדלק. המשטרה סגרה את האזור כדי שאנשים לא יתקרבו. ממש מפחיד, מזל שיש כיפת ברזל אבל גם היירוט מסוכן כי הברזל נופל למטה", סיפר.

ובינתיים בעזה התקיפות נמשכות, מניין ההרוגים ברצועה עולה גורם צבאי בכיר אמר בבוקר – עוד לפני כמה תקיפות – כי במהלך היממה האחרונה צה"ל תקף 320 יעדי טרור ברצועת עזה, בהם 58 מקומות החשודים כמנהרות טרור ו-229 משגרים מוטמנים, לצד 46 בתים של פעילי חמאס, המשמשים כמתקנים לפיקוד ולשליטה. לדבריו, קצב האש והתקיפות גבוה יותר במבצע הנוכחי לעומת "עמוד ענן" ב-2012, אז הותקפו 1,400 יעדים בכל המבצע שנמשך שמונה ימים, לעומת 750 תקיפות ב-48 השעות הראשונות של "צוק איתן".

לגבי אפשרות של כניסה קרקעית לרצועה, הגורם הבכיר אמר כי "אנחנו שוקלים כל מיני שיקולים בנושא, בהם קצב הירי של חיל האוויר ורצון למצות את מהלך האש מהאוויר. יש לנו עוד מטרות רבות לתקוף מהאוויר ועיתוי הכניסה ייקבע תוך יומיים שלושה". לפי גורמים פלסטיניים מניין ההרוגים במבצע עומד על 76 בני אדם – בהם אזרחים. לטענת חמאס, נהרג הבוקר ילד בן 5 בתקיפת צה"ל בבית להיא בצפון הרצועה.

למרות הלחימה, ובניגוד לימי הסלמה בשנים האחרונות, מעבר הסחורות כרם שלום בדרום נותר פתוח. מאז תחילת המבצע עברו בו יותר מ-200 משאיות שמובילות סחורות, מזון ומוצרי יסוד לתושבי עזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התחברות הבית היהודי לשונאי ה' וישראל(לערב רב)(עוף למינו ישכון ובן אדם לדומה לו)
היא זו שהביאה למצב הנוכחי.ובגלל שסמכו על,כוחי ועוצם ידי.מי ששמר עלינו,מפני כל האמצעי לחימה והמנהרות שנמצאו,ומי ששמר עלינו שאסד ואו אירן ואו גורם אחר שלא ירו עלינו,נשק כימי ואו אטומי,הוא זה ששומר עלינו תמיד,ולא צה"ל ואו השב"כ המשטרה ואו המוסד.עיניכם הרואות איזה צבא ומשטרה ושלטון יש לנו.זה צבא?זה משטרה?חרטא ברטא.איזה צבא בעולם,שולח את לוחמיו,עם ידיים קשורות לקרב?
אסור לאדם להכניס עצמו לניסיון,בצה"ל יש אין ספור של ניסיונות,של חילולי שבת וגילוי עריות(נידה)לכן אין שום מצווה להתגייס לצה"ל,הגמרא אומרת:המהלך אחר אישה בנהר,אין לו חלק לעולם הבא,שאולי תרים את הבגד שלה,ויראה הבשר מעל הברך,ומי שהסתכל שם אין לו חלק לעולם הבא(ודרך הגב,גדול עוון המחטיא,יותר מהחוטא)לא כל שכן,ועל אחת כמה וכמה מי שמתגייס לצבא שיש בו כל כך הרבה ניסיונות גדולים וחמורים,כשאני הייתי בצה"ל רוב החיילים לא עמדו בניסיונותיהם.למדינה אין כסף לעודד ילודה(קצבאות ילדים)אבל להפלות חינם,לרצח עוברים במעי אימם,יש הרבה כסף,ממשלת ערב רב,הפלות נמצאות בסל התרופות.הפלות חינם.
אבל עזרה וסיוע ליהודים במדינה,אין,אם זה היה לערבים,אז כן היה.משרדי הממשלה מלאים בעובדים ערבים,אבל ליהודים,שימשיכו לחפס.
ויש לשחרר מיד את כל הבנות משירות בצה"ל או מכל שירות אחר.

עד לרגע זה סבור הייתי שעלי (ועל כל אחד לעצמו) לעשות תשובה, וכל אחד יאמר לנפשו שבשלו הסער הגדול הזה, ויפשפש במעשיו.
ואז ראיתי את תגובתך, וזה היה לי כמים קרים על נפש עייפה. ב"ה לא בי האשם, ואני יכול להמשיך לילך בשרירות לבי. בנט אשם. בגללו המלחמה.

חיזקת אותי!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture