מטח נוסף מלבנון: 3 רקטות התפוצצו בגליל המערבי, מטח כבד לאשקלון

סיכום היום השישי למבצע "צוק איתן" בדקות האחרונות מטח של לפחות 7 רקטות מעזה לעבר אשקלון, מערכת כיפת ברזל יירטה לפחות 4 רקטות. לאחר חצות שוגרו 2 רקטות מלבנון לגליל המערבי. במקביל, התקיימה ישיבת קבינט שבה הוחלט להגביר התקיפות ובד בבד במאמצים הדיפלומטיים לגבי פירוז הרצועה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר שעתיים של שקט יחסי חודש הירי לעבר יישובי הדרום: אזעקות הופעלו לקראת חצות (יום א') באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות בשמי אשקלון. קודם לכן, הופעלה האזעקה חמש פעמים ביישובי עוטף עזה. באחד השיגורים התפוצצה רקטה סמוך ליישוב במועצה האזורית חוף אשקלון. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

גם בגבול הצפון לא שקט. בשעה 0:26 שוב הועפלה האזעקה בנהריה, שלומי ויישובים נוספים בגליל המערבי, לאחר ששלוש רקטות שוגרו לעבר שטח ישראל ככל הנראה מלבנון. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. אין נפגעים ואין נזק.

אמש, בשעות הערב התקיימה ישיבת קבינט, שבה הוחלט להמשיך לגייס כוחות במקביל להמשך התקיפות מהאוויר. השרים טרם אישרו לצה"ל להיכנס קרקעית לרצועת עזה ואישור כזה תלוי בהמשך האירועים. גורם מדיני בכיר אמר כי ככל שהכוחות בגבול הרצועה גדלים כך גובר הסיכוי לפעולה קרקעית. במקביל, ישראל ממשיכה במאמצים הדיפלומטיים בעניין פירוז רצועת עזה.

הגורם הוסיף כי "המבצע יסתיים בסופו של דבר בנוסחה כזאת או אחרת, הם לא יסכימו לוותר על החימוש שלהם". לדבריו, "כרגע המצב נזיל, ובצד הפלסטיני לא מצליחים להשיג תמונה שתאפשר להם לסיים את המבצע. הם לא מצליחים לפגוע באף אחד בצד הישראלי". אותו גורם הדגיש כי פועלים להשגת נוסחה לסיום המבצע בחסות בינלאומית שתכלול הבנות להפסקת הירי.

היום השישי של מבצע "צוק איתן" התאפיין בירי בלתי פוסק של חמאס והג'יהאד האיסלאמי לעבר ישראל ובתקיפות רבות של חיל האוויר ברצועת עזה. בסביבות השעה 20:00 נשמעה אזעקה במקומות רבים בדרום הארץ, במרכזה ובאזור ירושלים. כיפת ברזל יירטה ארבע רקטות באזור קריית מלאכי, שלוש בשמי אשדוד ושתיים נוספות באזור שדרות. פחות משעה לאחר מכן רקטה או פצצת מרגמה שנורתה משטח סוריה התפוצצה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. צה"ל הגיב בירי טיל תמוז עמדה של צבא סוריה.

מוקדם יותר, מעט אחרי 16:30, נשמעו אזעקות בכל גוש דן, השרון ואזעקת שווא בגליל המערבי. כיפת ברזל יירטה שתי רקטות ששוגרו לעבר המרכז וככל הנראה רקטה אחת נפלה בשטח לא מיושב באזור חיפה. בצהריים גבה הירי מהרצועה מחיר קשה בישראל. ירין לוי, בן 16, נפצע באורח בינוני עד קשה מפגיעה ישירה של רקטה באשקלון.

ברצועת עזה נרשמה היענות חלקית ל"הקש בגג" השכונתי, זאת לאחר שצה"ל הזהיר את הפלסטינים המתגוררים בצפון הרצועה לעזוב, חמאס דרש מהם להישאר בבתיהם, אבל לפי הנתונים שהתקבלו הערב מאונר"א עולה כי 10,000 איש פונו למרכזי חירום שהארגון פתח.

גם אתמול פורסמו דיווחים על אפשרות למשא ומתן בין הצדדים. לאחר שהיוזמה לפירוז רצועת עזה מרקטות טרם נידונה רשמית בקבינט המדיני-ביטחוני, דיווחה רשת לבנונית כי ישראל כבר הציגה אותה בפני הקהילה הבינלאומית ודורשת ממנה לספק ערבויות לפינוי הרקטות בטרם תסכים להפסקת אש. לפי הדיווח של רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, בירושלים מעוניינים בערבויות בינלאומיות – כמו אלו שסופקו במסגרת הסכם הנשק הכימי בסוריה – ומקשה בשל כך על המאמצים לשים קץ להסלמה.

במהלך היום התקשר מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא נמצא בקשר עם מנהיגים אחרים באזור במטרה להביא "להפסקת ירי הרקטות ולמנוע פגיעה באזרחים". הוא חזר על הצעתה של ארצות הברית לשמש מתווכת להשגת הפסקת אש במתווה ההסכם אחרי מבצע "עמוד ענן", גינה את ירי הרקטות מרצועת עזה והדגיש כי זכותה של ישראל להגן על עצמה. בישיבת הממשלה שהתקיימה אמר נתניהו: "איננו יודעים מתי יסתיים המבצע, זה יכול לקחת עוד הרבה זמן".

פיקוד העורף עדכן את ההנחיות והתיר להפעיל מהבוקר מוסדות חינוך וקייטנות באשקלון, באשדוד ובבאר שבע לראשונה מאז החל מבצע "צוק איתן", בתנאי שהילדים ואנשי הצוות יוכלו להיכנס למרחב מוגן בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם. לפי ההנחיות, ביישובים במרחב עוטף עזה יתקיימו פעילויות החינוך בתוך מיגון תקני בלבד. באשדוד, בקריית מלאכי, בחוף אשקלון, בגן יבנה וביישובים נוספים החליטו שלא לקבל את ההנחיות החדשות.

רקטה ששיגרו הפלסטינים פגעה בקו מתח גבוה במועצה האזורית אשכול וגרמה לניתוקם של 70 אלף פלסטינים מזרם החשמל. בישראל הוחלט שלא לתקן בינתיים התקלה בשל הסיכון הרב מירי הרקטות המתמשך. בהודעת חברת החשמל נכתב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התשתיות סילבן שלום, הורו ליו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, שלא לסכן את חייהם של עובדי חברת החשמל.

ובתוך כך בצה"ל ממתינים לאור ירוק מהדרג המדיני כדי להתחיל בכניסה הקרקעית לרצועה. במטכ"ל הציגו לקבינט ביממות האחרונות מספר אפשרויות תקיפה שכוללות אלפי לוחמי חי"ר, שריון והנדסה שכבר נפרסו והתרכזו סביב גדר המערכת.

גורם בכיר בצה"ל אמר בצהריים כי "המבצע לא החל כדי למוטט את חמאס, אלא כדי להחזיר את השקט לאזרחים בדרום. אנו עושים ככל הנדרש כדי לבדל בין הרצועה לאזור יהודה ושומרון וכדי לשמר את ההבנות שהושגו ב'עמוד ענן'. בעתיד נרצה לראות את חמאס כריבון מוחלש ברצועה ללא יכולת התקפית". עד כה גויסו בשבוע האחרון 42 אלף מתוך מכסת ה-48,000 שהקבינט אישר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture