פורסמו תנאי ישראל וחמאס להסכם הפסקת אש

פרסום ראשון בוואלה: מצרים מגבירה את מאמצי התיווך לשם השגת הסכם שיביא לסוף הלחימה. ישראל דורשת, מלבד חזרה להבנות "עמוד ענן", פירוז עזה מרקטות ופירוק המנהרות. מחר יגיע לישראל שר החוץ ג'ון קרי לנסות להביא להסכם הפסקת אש.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

מצרים הגבירה בימים האחרונים את מאמציה להגעה להסכם הפסקת אש בין חמאס לבין ישראל, אולם הפער בין הצדדים נותר גדול לנוכח הדרישות הגבוהות של עזה וירושלים – כך נודע היום (שלישי) ל'וואלה', מפי מקורות שונים המעורבים במגעים.

הדרישה המרכזית שמציגה ישראל במסגרת המשא ומתן להפסקת אש, לפחות מאז יום שישי, היא שחמאס יחזור להבנות שהושגו בסיום מבצע "עמוד ענן" ב-2012. אולם, בנוסף דורשת ישראל לפרז את רצועת עזה מרקטות ולפרק את המנהרות הפועלות בין עזה לבין ישראל.

חמאס מצדו, דורש את שחרורם של 56 אסירים ששוחררו לאחר עסקת שליט ונעצרו שוב בגדה המערבית לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים. בנוסף, מציב הארגון כדרישה את פתיחת מעבר רפיח וכן את העברתם המסודרת של משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר.

אולם, בשלב זה נראה כי הדרישות של שני הצדדים אינן ריאליות. חמאס לא יסכים לפרז את עזה מרקטות וככל הנראה גם לא לפרק את המנהרות. מצרים מצדה, כבר הבהירה שלא תסכים לפתיחת מעבר רפיח, כל עוד לא תהיה במקום נוכחות ופיקוח של הרשות הפלסטינית ושל מנגנוני הביטחון שלה, וכן שתתבצע פריסה שלהם בציר פילדלפי, בגבול שבין עזה ומצרים. כמו כן, אם ישראל שוללת בשלב זה את תשלום המשכורות של פקידי חמאס, הרשות אינה יכולה לעשות זאת דרך הבנקים בגלל חוק מימון הטרור, ובנוסף מצרים אינה מאפשרת העברת כספים במזומן לטובת המשכורות.

אחת ההנחות של הצד הפלסטיני היא שסוגיית שחרור האסירים היא דווקא הסעיף שיכול לאפשר לשני הצדדים לעצור את האש. מדובר באסירים שרובם לפחות אינו מהווה סיכון ביטחוני, וחמאס כבר הבהיר שהנקודה הבעייתית מבחינתו היא אינה עם האסירים שמעורבים בפיגועים אלא עם אלו שנעצרו ללא סיבה. בדרג הביטחוני יש אי אלו גורמים בישראל שאינם פוסלים על הסף את הרעיון. מנגד, בדרג המדיני טוענים כי הדבר אינו צפוי לקרות.

לעת עתה, ההנחה הרווחת בין שלל הגופים המעורבים בהסלמה האחרונה, היא שהמדינה היחידה שיכולה להביא לפריצת דרך היא עדיין מצרים. בין היתר, מאחר שישראל אינה רוצה במעורבות של קטאר או טורקיה. המצרים הבהירו לישראל שעל כל הסכם להפסקת אש לכלול גם צעדים נוספים בהמשך, אשר יביאו לחיזוק מעמדו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הממשלתית של מצרים דיווחה כי שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, יגיע מחר לקהיר, וייפגש עם שר החוץ, סאמח שוכרי. לפי הדיווח, השניים צפויים לדון בדרכים להשגת רגיעה ברצועת עזה. קרי נמצא כעת בווינה במסגרת שיחות הגרעין עם איראן, ובפמליה האמריקנית טרם אישרו את הדיווח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הדרישות של חאמס מתאימות לטרוריסטים.ישראל צריכה לשלם לחאמס? להשאיר גדר כדי שהחאמס יוכל להתארגן להפצצות? לא לפרק את הנשק? לשחרר מחבלים? ישראל חייבת להשיג שלום גמור לפרק להם את הנשק ,לחסל את הטרוריסטים .לא להתבלבל.הקב"ה יכעס עלינו אם לא נטפל בעניין החאמס עד הסוף.הד' עושה לנו ניסים כדי שנגיע לשקט המיוחל לנצח.

אין מה להסכים לדרישות שלהם . הדרך היחידה זה לפרק אותם סופית מהנשק ולסלק אותם מהאזור. לפני 32 שנה הרבי מליובאויטש אמר [במבצע שלום הגליל] שצריך לסיים את העבודה ולא להפסיק באמצע, אחרת נמשיך לספוג ח"ו טילים כל שנה שנתיים. עכשיו יש אחדות בעם, כולם רוצים שיהיה שקט אמיתי וזה הזמן להלחם ולנצח לא להיכנע לגויים.

למוסד הישראלי יש ברוך השם זרועות ארוכות . לדוגמה פעולת החיסול בדובאי . התרופה לנבלות מהחמאס היא לא לתת להם שניה אחת של שקט יש לקחת את הרשימה של כל מנהיגי חמאס ובאופן שיטתי ומאורגן לחסל אותם בבתים שלה בחוץ לארץ או בכל מקום שצריך ובפעם הבאה שירימו את ראשם יש להישתמש בפצצות הכי נוראיות שקיימות להרוס להם את תשתיות החשמל המיים ואת כל מה שגורם לניהול חיים נורמאליים ושכל העולם ייקפוץ. גם ארדואן ניראה אם היה קורה אצלו מצב כזה כיצד היה מגיב חומרי בניה רק בפיקוח צמוד ומבוקר 24 שעות ביממה . שמעתי שיש שיטות להחדיר גז למינהרות ואז לפוצץ הכל מבפנים ( אבל החוק הביין לאומי אוסר זאת ) אז לא להיתחשב בחוק נמאס להיות הומנים זה עולה לנו בשיבוש חיים והרבה דם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture