מבצע צוק איתן: הקבינט אישר את הפסקת האש

הקבינט הבטחוני אישר הבוקר את ההסכם שהציעה מצרים להספקת האש | גורם מדיני: "ההחלטה מעניקה לישראל לגיטימציה בינלאומית לפעול בהמשך". | אבו מאזן מברך את היוזמה | ליברמן ובנט התנגדו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לקראת הפסקת אש? הקבינט המדיני-ביטחוני קבלו הבוקר את יוזמת מצרים להפסקת האש בין ישראל לחמאס. השרים אביגדור ליברמן ונפתלי בנט התנגדו לקבלת ההסכם. אםהחמאס כן יקבל את המתווה, הרגיעה תיכנס לתוקף הבוקר למשך 48 שעות, שאחריהן יתקיימו שיחות בדרג מדיני בכיר על בסיס ההבנות שהושגו במבצע "עמוד ענן" . עם זאת, הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם, כבר הודיעה שהיא דוחה את היוזמה.

גורם מדיני ישראלי אמר  כי ישראל מקבלת את הצעת הפסקת האש, אך אם הירי יימשך – היא תגיב בעוצמה. "תהיה תגובה משמעותית אם תימשך הפעילות נגד ישראל", הוסיף הגורם, אך סירב לפרט מה יהיה היקף הירי שיידרש כדי שישראל תגיב. לדברי הגורם, החלטת הקבינט מעניקה לישראל לגיטימציה בינלאומית לפעולה רחבה בהמשך. הגורם הדגיש כי בהצעה המצרית אין התייחסות לדרישותיו של חמאס בנושא האסירים והמשכורות.

השר עוזי לנדאו הסתייג הבוקר מהסכם הרגיעה ואמר. "אם יש בהסכם הזה משהו שעניינו פירוז עזה או פירוק טילים, משהו שמשפר את ההרתעה שלנו אפילו במשהו – אז אני אומר שאפשר לבחון את זה", אמר לנדאו לחדשות וואלה. "אם כל מה שיש פה זה שקט תמורת שקט, הסבב הבא בדרך".

"בכל פעם אנחנו יוצאים לעוד מבצע, בכל פעם טווח הטילים מתרחב", הוסיף השר. "אני אומר דבר פשוט: הסכם מן הסוג הזה שולל את ההרתעה שלך. אתה סולל את הדרך לסבב נוסף של טילים ארוכים יותר, כבדים יותר. הם לומדים אותנו, הם ילמדו איך להתגבר גם על כיפת ברזל. הפסקת אש כזו – בשום פנים ואופן לא. אני לא מציע לכבוש את רצועת עזה, אבל הייתי מצפה לראות מהלכים צבאיים, כולל קרקעיים, הרבה יותר דרמטיים ממה שהיו".

גם יו"ר קדימה ח"כ שאול מופז אמר כי הוא מתנגד לחלוטין לכל הבנה שדומה להבנות "עמוד ענן". "אם זו תהיה עוד הפסקת אש, אנחנו שותלים את הזרעים של העימות הבא", אמר ח"כ מופז. "אני מאוד לא ממליץ על כיבוש רצועת עזה, אך אם לא תהיה לנו ברירה נאלץ לעשות את זה".

באתר הרשמי של חמאס נמסר כי ההסכם הוא "יוזמה של כריעה וכניעה". הארגון עומד על דרישתו שישראל תשחרר 56 אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט ונעצרו שוב בגדה המערבית לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים. כמו כן, דורש הארגון לפתוח את מעבר רפיח ולהעביר באופן מוסדר את משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר. "הקרב שלנו עם האויב ממשיך ויסלים בכל הכוח", הוסיפה הזרוע בהודעתה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך הלילה על היוזמה המצרית להפסיק את האש עם ישראל. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של הרשות, "וואפא", קרא אבו מאזן לכל הגורמים להתחייב ליוזמה כדי להגן על העם הפלסטיני ועל האינטרסים שלו, וביקש כי זו תסלול את הדרך למאמץ מדיני שיוביל ל"סיום הכיבוש" ולהקמת מדינה פלסטינית.

במקביל לשיחות על הספקת אש, הירי לעבר ישראל נמשך, אם כי בקצב נמוך יחסית לימים האחרונים. במהלך הלילה שוגרו מרצועת עזה לעבר הדרום שמונה רקטות. רוב הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. ולראשונה מתחילת המבצע שוגרו לעבר העיר אילת שלוש רקטות.

בניסי ניסים לא קרה כמעט כלום, שתי רקטות התפוצצו במרכז העיר וגרמו לבהלה רבה. שבעה בני אדם נפצעו, בהם אישה בת 53 שספגה חתכים בפניה ובראשה, ופונתה במצב קל עד בינוני לבית החולים יוספטל בעיר. מלבדה שאר הפצועים במצב קל מאוד. 23 בני אדם נוספים הוגדרו נפגעי חרדה. לפי ההערכה, הרקטות שוגרו לאילת מכיוון סיני.

צה"ל המשיך הלילה לתקוף יעדים ברצועת עזה. ביממה האחרונה תקף חיל האוויר 132 יעדי טרור לאורך הרצועה. התקיפות כללו 53 משגרים מוטמנים, 12 מתקני פיקוד ושליטה, 11 מחסני אמל"ח, שישה חמ"לים וחמש מנהרות התקפיות. הפלסטינים דיווחו כי צה"ל הפציץ את ביתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מרואן עיסא, במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה, עוד נמסר כי יש נפגעים בתקיפה, אך אין הרוגים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture