"צוק איתן": הרוג ישראלי ראשון, נתניהו ויעלון: "מרחיבים המערכה נגד חמאס"

אסון מחריד בגבול: אדם בן 36 שבא לחלק מזון לחיילים באזור מחסום ארז ספג פגיעה קטלנית של רסיס פצמ"ר. במטח כבד הערב לעבר המרכז והדרום נורו כ-40 רקטות. גנץ: "צה"ל יעצים את המערכה בהתאם להחלטות המדיניות"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הרוג ישראלי ראשון במבצע "צוק איתן": גבר בן 36 נהרג הערב (שלישי) אחרי שנפגע מרסיס של פצצת מרגמה שנורתה מצפון רצועת עזה לעבר ישראל. הוא נפגע בחזהו סמוך למחסום ארז, וצוותים רפואיים העניקו לו טיפול ראשוני תוך פעולות החייאה. הוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון, שם קבעו את מותו. אדם נוסף נפצע באירוע באורח קל.

האיש, כך התברר, הוא תושב מרכז הארץ, והוא הגיע יחד עם חברו לדרום כדי לעודד את החיילים שעל הגבול ולחלק להם מזון. יצוין כי אין התרעת "צבע אדום" בעקבות ירי פצצת מרגמה.

האירוע קרה תוך שארגוני הטרור משגרים מטח כבד מאוד וחריג לעבר הדרום והמרכז. בסך הכל נורו בתוך שעה כ-40 רקטות. אזעקות נשמעו בתל אביב, בחולון, בבת ים, באור יהודה, בראשון לציון, ביהוד, בסביון, במודיעין, בשוהם ועוד. מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפחות שתי רקטות בשמי גוש דן.

הירי המסיבי בסבב שהחל סמוך ל-19:00 כלל עשרות שיגורים גם לדרום ולעוטף עזה. אזעקות היו בבאר שבע, בירוחם, במצפה רמון, באשדוד, באשקלון, בשדרות ובמועצות אזוריות רבות. רקטה פגעה ישירות באשקלון, אולם פרט לנזק לא היו נפגעים.

מאז 9:00 בבוקר, שעת מתווה הפסקת האש, נורו לעבר ישראל יותר מ-130 רקטות ופצצות מרגמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב להתפתחויות ובהצהרה משותפת עם שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ בקריה בתל אביב אמר: "חמאס בחר להמשיך במערכה והוא ישלם מחיר על כך. מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, ישראל תפגע בו. כשאין הפסקת אש, תשובתנו היא אש".

"עדיף היה לפתור זאת בדרך מדינית וכך ניסינו לעשות כאשר נענינו היום להצעה המצרית, אבל החמאס לא מותיר בידינו ברירה, אלא להרחיב את המערכה נגדו. כך נפעל עד שנשיג את מטרתנו – השגת השקט לאזרחי ישראל תוך פגיעה משמעותית בארגוני הטרור. אלה רגעים בהם צריך לקבל החלטות בקור רוח, לא בפזיזות ובהתלהמות. אני נחוש לעשות את הדבר הנכון ואני יודע שאתם סומכים עליי ועלינו שנתעלם מרעשי הרקע ונתמקד במשימה העיקרית – לשמור על הביטחון ועל החיים שלכם. נעשה הכל, הכל כדי שהשקט יחזור במהרה למדינת ישראל". סיים נתניהו.

שר הביטחון יעלון אמר כי לאור הירי מהרצועה, ואחרי שישראל נצרה אש בבוקר – החל מהצהריים שב צה"ל לתקוף את בעזה. "איננו מתכוונים להתפשר על השקט בישראל. נמשיך להכות בחמאס כמה שצריך – באוויר, בים וביבשה". הרמטכ"ל גנץ אמר כי "צה"ל יעצים את המערכה בהתאם להחלטות הדרג המדיני".

מאז הבוקר ועל אף שקיבלו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני את יוזמת מצרים להפסקת האש, נמשך הירי הכבד. בתגובה, הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפעול נגד מוקדי הטרור ברצועה. חיל האוויר תקף שורת יעדי טרור. בין היתר הותקפו ארבע מנהרות ו-20 משגרים מוטמנים בחאן יונס, בבית חנון ובבית להיא. לפחות ארבעה בתים הופצצו בלב העיר עזה, ובית של בכיר חמאס.

"מוקדם לסכם את המבצע", אמר מוקדם יותר מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן. "במהלך המבצע חמאס נכשל ביכולת להפתיע באוויר ביבשה ובים. פגענו בתשתיות המבצעיות של חמאס, שרוכזו בבתי בכירים ומפקדים ושימשו חדרי מלחמה ומחסנים. פרויקט הדגל – המנהרות ההתקפיות – נחשף ונפגע, ושובשו היכולות להוציא פיגוע. מערך הרקטות לטווח הארוך נוטרל באמצעות תקיפות של חיל האוויר. לא הפעלנו את כל היכולות, יש יכולות נוספות ואם וכאשר נידרש נפעיל אותן במלוא העוצמה".

בצהריים נשמעה אזעקה בראשון לציון, ברחובות, בנס ציונה ובאזורים נוספים באזור השפלה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שש רקטות בשמי השפלה. רסיסים נפלו בראשון לציון ורקטה נפלה בשטח פתוח ליד רחובות. לא דווח על נפגעים.
נשמעו גם אזעקות באזורים שונים בצפון, ובהם זכרון יעקב, יקנעם, חדרה, בנימינה ועמק יזרעאל. שם יורטה רקטה מעל זכרון. מאוחר יותר בבוקר יירטה "כיפת ברזל" שתי רקטות נוספות בשפלה, ואחרות התפוצצו בשטחים פתוחים. חמאס קיבל אחריות לירי.

ומהצד השני: בהודעה באתר הרשמי של חמאס נמסר כי ההסכם הוא "יוזמה של כריעה וכניעה". הארגון עומד על דרישתו שישראל תשחרר 56 אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט ונעצרו שוב בגדה המערבית לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים. כמו כן, דורש הארגון לפתוח את מעבר רפיח ולהעביר באופן מוסדר את משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר. "הקרב שלנו עם האויב ממשיך ויסלים בכל הכוח", הוסיפה הזרוע בהודעתה.

עם זאת, בלשכה המדינית של חמאס הסתייגו מהדחייה של הזרוע הצבאית. סגן ראש הלשכה המדינית, מוסא אבו מרזוק, כתב : "עדיין מתייעצים, טרם פרסמנו החלטה רשמית בנוגע ליוזמה המצרית".

אבו אחמד, דובר פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, התייחס להפסקת האש, ואמר כי נכון לעכשיו הרגיעה לא רצינית. "לא קיבלנו הוראות אחרות מלבד להמשיך במערכה", אמר אבו אחמד. "לא נקבל שקט תמורת שקט. השעות הבאות יהיו מכריעות – או מערכה ללא רחמים, או רגיעה לפי תנאי ההתנגדות".

ימים לא שקטים מצפים לתושבי ישראל.
נצפה לראות מה יהיו החלטות הקבינט שמתכנס כעת בקריה בתל אביב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוקר טוב
לא שזה משנה את המצב והכאב גדול כי יהודי הלך, אבל כדאי מאוד שבאתר כזה שהרבה ניזונים כאן מהחדשות, להביא לכאן רק ידיעות שמאומת לפחות ב90% ולא מקבוצות וואטסאפ למינהם או אתרי אינטרנט אחרים, ושוב אני חוזר וכותב לא שאני ממעט בגודל הטרגדיה, אבל כתוב בכותרת "אברך" נהרג, אפשר אולי לחשוב שהוא נהרג עם הוואסא זאקין… וד"ל ואכמ"ל ודו"ק
הטרגדיה והכאב גדול, ההרוג הוא הק' דרוד חנין הי"ד שהיה יהודי טוב והלך לשמח את חיילי צה"ל ולעזור להם להלחם על הבית שלנו. ארץ ישראל!!!! יהי זכרו ברוך, ואין לי ספק ששערי גן עדן פתוחים לפניו וכל המלאכים והשרפים מקבלים את נשמתו הגדולה שעלה בסערה השמימה. תנחומים למשפחות. ולכם המערכת תמשיכו להביא חדשות טובות על טהרת הקודש.

בס"ד מס' דברים ושאלות לנתניהו,
א. הפסקת אש חד צדדית ?
ב. אמרת שאתה יודע שסומכים עליך , מהיכן ?
ג. חובתך לדאוג שיהיה שקט לכל תושבי ישראל, בינתיים על אף כל פעולות צה,ל , אין שקט , זה אומר דרשני [ובעצם שצריך אולי פעולות אחרות],
ד. מענין דוקא מאז הפסקת האש !! יש הרוג ראשון הי"ד זה ג"כ אומר דרשני ?
ה. ידוע הסיפור עם חכמי קלם שבנו בית חולים מתחת לגשר שנשבר, כך בעצם כיפת ברזל , במקום למגר טוטאלית את מקורות הירי, עשו כיפת ברזל ,גם זה לא מונע חרדות השפלות ונזקים.
ו. גם להיות קשוב לריגשי דעת הקהל שמרגיש מושפל , זה דבר חשוב

ג"א מצטרף לכל מילה שכתב אורי, החמאס מכיר טוב את נתניהו הפחדן, שמפחד גם מאיזה שהוא פעולה בעזה, (וגם למבצע הזה נכנס בהיסוס ובפחד), וגם מכל מיני אישיים פוליטים למיניהם עד שהוא צריך לפטר אותם מחשש שיתפסו תאוצה בשורות הליכוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture