שני חיילים נוספים נהרגו אמש בפעילות ברצועת עזה

אחד ההרוגים הוא רב-סמל עודד בן סירא, לוחם בחטיבת הנח"ל • מתחילת הלחימה נהרגו 27 חיילים וקצינים • גם כוחות הרפואה לוקחים חלק במאמץ הקרקעי ברצע"ז • יחידת החילוץ בהיטס שילשה את כמות מטוסי הפינוי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שני חיילי צה"ל נהרגו אמש (ב') בשעות הצהריים במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה.

הותר לפרסום שמו של אחד החיילים, רב-סמל עודד בן סירא הי"ד, לוחם בחטיבת הנח"ל, בן 22 מניר עציון. הלוויתו של רב-סמל עודד בן סירא, תיערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין בניר עציון, בחלקה הצבאית.

עדכון 12:00- הותר לפרסום שמו של ההרוג השני, נגד צה"ל, רב-סמל ראשון אוהד שמש, בן 27 מבית אלעזרי, הלוויתו תתקיים היום בשעה 15:30 בחלקה הצבאית של בית העלמין במזכרת בתיה.

כמו כן, במהלך הלילה ועד לשעה זו נפצעו שלושה חיילי צה"ל באורח קשה וארבעה חיילים נפצעו באורח קל במהלך פעילות כוחות צה"ל באזור רצועת עזה. מתחילת הלחימה נהרגו 27 חיילים וקצינים.

טיפול נמרץ: שיא ביחס בין כמות המטפלים הבכירים ללוחמי החי"ר

כחלק ממבצע "צוק איתן", וכמאמץ אדירים למנוע פגיעות בנפש בקרב הלוחמים, רשם חיל הרפואה שיא ביחס בין כמות המטפלים הבכירים (רופאים ופרמדיקים), לעומת מספר הלוחמים ביחידות החי"ר. "לחלק מהגדודים צורפו מטפלים מעבר לתקן הנדרש, זאת מעבר לעובדה שלאחרונה עדכן חיל הרפואה את מספר המטפלים המחויבים בליווי גדוד בעת תמרון", סיפר סגן מפקד הרפואה בפיקוד הדרום, סא"ל כפיר אלמוג.

השינוי נובע מאופי הטיפול הרפואי בשטח הבנוי. בשטח בנוי, מטבעו, הלוחמים מתפצלים לחוליות קטנות יותר ומסיירים ביחידות עצמאיות. אין חזית אחת אלא לוחמת גרילה מסועפת. "כוחות הרפואה יפעלו גם הם כחוליות, ולא בתחנה אחת מרוכזת. לכן צריך יותר מטפלים בכירים", העיד סא"ל אלמוג. "המטרה היא לאפשר עצמאות טיפולית ולהביא את הרפואה כמה שיותר קדימה, קרוב לכוחות".

לא רק על הקרקע ניתן יהיה להבחין ביותר מגני דוד אדומים. גם מי שיישא עיניו לשמיים, יוכל להבחין בכוחות רפואה מתוגברים. יחידת החילוץ בהיטס שילשה את מספר המסוקים שעומדים לרשותה לפינוי, חילוץ והצלה, וגייסה צוותי מילואים. "נוספו המון מסוקים להובלה של כוחות וציוד", אמר סא"ל א', שמתאם עמם את הפינוי הרפואי. "צעד זה יביא לנגישות וזמינות של הפינוי המוסק, ולהצלת חיי אדם".

בין התרחישים: פציעות מטילי נ"ט וממטענים ופינוי בין בתים

עוד בטרם התקבלה ההחלטה על כניסה קרקעית, המטפלים בסדיר ובמיל' התאמנו במתקני אימונים בגזרת הדרום. האימונים דימו את מה שהם יפגשו בלחימה – פציעות מטילים נגד טנקים וממטענים, ופינוי בין בתים ובניינים.

בין האימונים נערכו אפילו כמה אימונים מורכבים, שמערבים שיתופי פעולה. "עשינו אימון חבירה ליחידת החילוץ בהיטס, שמדמה העברת פצועים מהמטפלים שעל הקרקע לפינוי לבית החולים", תיאר סא"ל אלמוג. "בנוסף, ערכנו אימון עם פלוגות חילוץ והצלה של פיקוד העורף, למקרה של קריסת בית וחילוץ פצועים ממנו".

במקביל, כל לוחם בגבול עבר תדרוך ממדריך בבה"ד חיל הרפואה, שהזכיר לו את עקרונות הגשת העזרה הראשונה. זו היא הפעם הראשונה שערכת 'שומר אחי', המהווה פרויקט דגל של חיל הרפואה, נבחנת בשימוש מבצעי. הערכה, אותה נושא כל לוחם, כוללת חוסם עורקים קל לתפעול מסוג CAT, ומשקפי מגן.

המפקדים מקווים ומייחלים כי ההשקעה העצומה והסיכון בשליחת חובשים קרביים אל שדה הקרב ישתלמו- ויצילו חיים, אך תקוותם הגדולה היא, כי קודם שיוושעו מ'רופא חולי עמו ישראל' יזכו להשגחה גלויה וניסית מ'שונמר עמו ישראל לעד'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture