משעל: פירוז הרצועה תמורת סיום הכיבוש ופירוז ישראל מנשקה

מעיז להתרברב: ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר הערב במסיבת עיתונאים בקטאר כשחזותו מוכיחה על שכרון כח אכזרי, שארגונו סירב להפסקת אש עם מו"מ אחריה, ויסרב גם בעתיד. הוא ציין שחמאס מוכן להפוגה הומניטרית, ארה"ב: התוצאה הסופית - פירוז הרצועה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בערב ה-16 של מבצע צוק איתן התייצב ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, מול המצלמות ואמר: "המערכה האכזרית הזו מתלווה למערכה דיפלומטית ומדינית. סירבנו לשיטה של הפסקת אש ואז לנהל מו"מ. היום סירבנו לכך ואנחנו נסרב לכך בעתיד".

"מתחת לשולחן מדברים על פירוז ההתנגדות מנשקה", אמר הערב (יום ד') משעל. "יש שני תנאים לפירוז ההתנגדות – הראשון סיום הכיבוש והשני פירוז ישראל מנשקה". הוא ציין כי חמאס היא הקורבן והדגיש: "הגיע הזמן להסיר את המצור, אף אחד לא יחזיר אותנו מזה. לא נסכים ליוזמה שלא תכלול את הסרת המצור".

"אף אחד לא ציפה למלחמה ארוכה" משעל החל את נאומו בדקת דומיה לזכר הפלסטינים שנהרגו ברצועת עזה. "אמרנו מההתחלה אמרנו שמדובר בתוקפנות ולא במלחמה בין צדדים שווים אל מול ההטעיה הישראלית והצביעות הבינלאומית", אמר משעל. לדבריו חמאס מוכן להפוגה הומניטרית כמו שהייתה בשבוע שעבר. "עזה רוצה דלק, חשמל ומזון. אנחנו האנשים שהכי שוקדים על נושא ההפוגה ההומינטרית ואנחנו לא סוגרים את הדלת, אך לא נולך שולל כדי שינצלו את זה", הדגיש.

על המערכה הממשוכת ברצועה אמר: "אף אחד לא ייחל שתחל מלחמה, אז מי מייחל שהיא תימשך ותהיה ארוכה? אבל כאשר נכפים עלינו עימותים, אנחנו לא נשברים". בנאומו הפנה משעל אצבע מאשימה לראש ממשלת ישראל. "נתניהו הכושל וחסר האונים האשים את חמאס בחטיפת שלושת המתנחלים והעניש בגדה ובירושלים", הוא אמר. לדבריו, למרות שישראל הודיעה כי שני אנשי חמאס עומדים מאחורי החטיפה והרצח, "אף אחד לא יודע עד עתה מי עומד מאחורי החטיפה הזאת".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, שמשתמש בטקטיקת הקורבן ומציג את חמאס כמי שמגן על עצמו ולא כתוקף, המשיך בביקורת על ראש הממשלה ושר הביטחון: "הצבא של יעלון ושל נתניהו הובס בעזה. הם גילו שעזה חזקה מהם". הוא המשיך ושיבח את מחבלי חמאס: "הם גילו שלוחמי ההתנגדות הפלסטינית חכמים יותר מהם ויותר אמיצים ויש להם יותר יצירתיות. מהימים הראשונים החלה הקריאה להפסקת המלחמה. הבנו שנתניהו נמצא בתסבוכת".

על המנהרות: "הוכחנו שאנחנו יצירתיים" משעל הזכיר את המנהרות שחפרו מחבלי חמאס ברצועת עזה ודרכם התכוונו לצאת לפיגועים בשטח ישראל. "ההתנגדות הוכיחה שהיא אינה ישנה והיא לא סוחרת באמצעות המנהרות, אלא עושה דברים יצירתיים באמצעותם", הוא אמר. בהמשך דבריו המשיך להלל את הזרוע הצבאית של חמאס.

"העליונות של אל-קסאם הייתה לא רק בשטח, אלא מבחינת האמינות. הציבור הישראלי יודע שההודעות של צה"ל שקריות", אמר משעל, שמאחוריו הוצב שלט שעלו נכתב "פלסטין מתקוממת" ולא "עזה מתקוממת". "היינו עליונים על ישראל מבחינה המוסר", הוא אמר והוסיף: "ההתמקדות שלנו במלחמה הזו הייתה ביעדים הצבאיים". משעל קרא לנתניהו ויעלון: "תוציאו את הכוחות המובחרים שלכם ואנחנו נארוב להם".

הוא המשיך להתרברב: "ההרוגים שלנו הם אזרחים וההרוגים שלהם אנשי צבא". משעל המשיך: "אנחנו הקורבן ואנחנו מגיבים לתוקפנות. התקיפות נגדנו נמשכו עשרות שנים ואנחנו מגנים על עצמנו". משעל פנה לישראלים ושאל: "כמה חיילים אתם רוצים שנחטוף?". אחרי שאמ"ן האשים את משעל שאיגרת ממנו הייתה המסר הסמוי ל"אור ירוק" לחטיפת שלושת הנערים אמר משעל: "כמו שאמרתי לחסן סלאמה אני אומר לכל אחינו – האיגרות שלכם הגיעו כבר מזמן".

משעל פנה בנאומו למנהיגי העולם החופשי, בהם מזכ"ל האו"ם באן קי מון ונשיא ארה"ב ברק אובמה, ושאל אם הם חושבים שמדובר בדרישות רבות מדי להפסקת אש אחרי כל הדם שנשפך. "תנו לי חשבון, מה החשבון הנדרש? כמה חיילים ישראלים אתם רוצים שיחזרו בארונות עד שיוסר המצור? מה המחיר להסרת המצור? כמה חיילים אתם רוצים שניקח בשבי? שליט? שאול? תנו לנו את רשימת השמות". סיים השטן את נאומו.

מוקדם יותר אמר גורם בכיר בחמאס כי במהלך הערב ייחתם הסכם הפסקת אש בין הפלגים הפלסטיניים לבין ישראל. הגורם לא פירט מעבר לכך במה דברים אמורים. בירושלים אמרו כי ישראל מכבדת את היוזמה המצרית שהוצעה להפסקת האש, וכעת מחכים לראות אם חמאס רוצה הפסקת אש. במקביל נאמר בישראל כי צה"ל יפעל לחיסול המנהרות ואחר כך יוגבר הלחץ על העולם לפרז את רצועת עזה מנשק.

במקביל לדברים, גורם מדיני בירושלים אמר מוקדם יותר בהתייחסותו לנושא כי "אנחנו רוצים לשמוע מה חמאס אומר. ישראל עדיין לא אומרת 'כן', מכיוון שלא התקבלה החלטה בקבינט. אם חמאס רוצה אש, אנחנו מוכנים להמשיך ולהגביר את האש. חמאס לא היה מעוניין בהפסקת אש. האינטרס שלנו כרגע זה להשלים את
משימת המנהרות, השאלה מה יקרה במגרש של אבו מאזן, מצרים, חמאס".

הגורם אמר עוד כי "יש דינמיקה של ללכת להפסקת אש באזור אך יש הרבה בעיות במתווה המדובר כרגע, גם מצד ישראל. אנחנו רוצים פירוז בעתיד ומנגנון בינלאומי, וישראל דורשת התייחסות בינלאומית לפירוז עתידי כדי לא לאבד מומנטום. רוצים משהו דומה ל-'1701' ורוצים ערבויות בינלאומיות כלשהן בנוגע לסוגיה הזו.

בארצות הברית הגיבו הערב על דבריו של משעל, לפיהם פירוק של הארגון מנשק יהיה אפשרי לכאורה כשהכיבוש וההתנחלויות ייעלמו. סגנית דוברת המשרד משרד החוץ מארי הארף אמר בתדרוך לכתבים בוושינגטון כי "אנו מתמקדים כעת בהשגה של הפסקת אש מידית".

יצוין כי הבוקר, בריאיון לרדיו הלאומי בארצות הברית, אמר סגן היועצת לביטחון לאומי של הבית הלבן טוני בלינקן כי "זו חייבת להיות התוצאה הסופית (פירוז חמאס מנשק). חייבת להיות דרך שלא כוללת יכולת של חמאס להמשיך לירות טילים על אזרחי ישראל. היינו מקווים שאחת התוצאות של הפסקת האש תהיה סוג כזה או אחר של פירוק מנשק, כדי שזה לא יחזור על עצמו. זה מה שראינו כמה פעמים בשנים האחרונות – טילים מעזה, שבשליטת חמאס, ולאחרונה גם ניסיונות של המחבלים לחדור לישראל. שום מדינה לא יכולה להשלים עם זה. זו חייבת להיות התוצאה הסופית של התהליך הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture