נתניהו: כעת העיתונאים הזרים מספרים את מעללי חמאס בעזה

את מפגשו הראשון בתקשורת לאחר מבצע 'צוק איתן' הקדיש ראש הממשלה לנציגי התקשורת הבינלאומית, כדי להסביר את צדקת דרכה של מדינת ישראל • נתניהו ביקשם להפיץ את קטעי התיעוד המוכיחים כי חמאס פועל בתוך אוכלוסייה אזרחית תוך סיכון שלומם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחד אמש את מפגשו הראשון עם כלי התקשורת לעיתונאים הזרים, וביקשם לפרסם את התיעודים שבידיהם לפעולות חמאס מתוך שטחי אזרחים וסמוך למוסדות אונר"א.

ראש הממשלה הציג בפני התקשורת הבינלאומית תצלומי אוויר של עזה המראים את נקודות השיגור והמנהרות של חמאס הנמצאות בשטחי אוכלוסייה אזרחית וסרטונים המציגים דיווחי עיתונאים על שיגורים מתוך שטח אזרחי בעזה וסרטון המציג התראות של צה"ל לפני פעולות והימנעות צה"ל מירי על אזרחים.

נתניהו נימק את בקשתו להיפגש עם נציגי התקשורת הבינלאומית, כדי להסביר את צדקת דרכה של מדינת ישראל, צדקת הדרך של אזרחי ישראל וחיילי ישראל. "רק עכשיו, כשיוצאים כתבים זרים מרצועת עזה, מתאפשר להם לשדר את האמת שהחמאס מנע מהם להפיץ" אמר ראש הממשלה

"אני מצפה מכם" -אמר נתניהו לכתבי כלי התקשורת הזרים- "עכשיו שאנשי התקשורת עוזבים עזה, או חלק מהם עוזב את עזה, והם כבר לא כפופים להגבלות חמאס והפחדות, אני מניח שנראה עוד תיעודים של מחבלי החמאס המתחבאים מאחורי האוכלוסייה האזרחית תוך ניצול מטרות אזרחיות. חשוב מאוד שהאמת תצא לאור".

חמאס מעלה ילדים על גג בית לאחר ירי אזהרה. צילום: דו"צ
חמאס מסתת עם ילדים

"כמעט כולם אומר שהם תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ואנו מעריכים את אלה שאומרים שזה. אבל יש מי שמסרבים להכיר או לאפשר לישראל לממש את הזכות הזאת. הם יאפשר לחמאס לתקוף מבלי להיענש, כי הם טוענים שהם ירו מבתי ספר או ממסגדים או מבתי החולים ולישראל אסור לפעול נגדם. זו כמובן טעות. זו טעות מוסרית. זו טעות מבצעית. מכיוון שהיא מעודדת את לגיטימציית השימוש של חמאס במגנים אנושיים, התנהלות כזו תיתן ניצחון עצום לטרוריסטים בכל מקום והשפעה הרסנית למדינות החופשיות שנלחמות בטרור.

חמאס קורא לתושבי עזה להגן עליו בגופם - עותקאם ניכנע לתכתיב זה" אמר נתניהו, "יותר ויותר אזרחים ימותו ברחבי העולם, ובגלל סיבה זו- אנו בתקופת מבחן עכשיו, האם נאפשר לארגון טרור לירות אלפי רקטות לעבר ערים במדינות דמוקרטיות? האם נאפשר לארגון טרור להסתיר את פעיליו באזורים אזרחיים? האם נאפשר לו לחפור מנהרות טרור מאזורים אזרחיים? האם ארגון טרור ירשה לעצמו לעשות זאת מבלי להיענש כי במדינה שבה הוא נלחם הוא ייחשב קורבן כאשר נגיב כפי שצריך, כפי שכל מדינה הייתה עושה? האם אנחנו יכולים לקבל את המצב שבו המחבלים היו יזוכו והקרבנות המותקפים יואשמו? " תמה נתניהו.

נתניהו המשיך ותקף את הצביעות המוסרית של חלק מהגורמים העולמיים ויצר הקשר גלובלי לדבריו "נושא זה עומד בפני הקהילה הבינלאומית היום לא רק לגבי ישראל, הנושא עולה לדיון בפני הקהילה הבינלאומית כאשר גל של מחבלים קיצוניים מנהל עכשיו תפיסה וכיבוש של ערים גדולות ופועל בתוך אוכלוסייה אזרחית תוך שהם משתמשים בדיוק בטקטיקה שהחמאס נוהג. זה בדיוק מה שISIL עושה [ארגון הטרור המשתולל בעיראק ובסוריה], זה מה שחיזבאללה עושה [בלבנון ובסוריה], זה מה ש'בוקו חראם' עושה [ארגון טרור המשתולל באפריקה]. זה מה שהחמאס עושה, וכך נוהגת גם אל קאעידה.

המבחן הבינלאומי עכשיו הוא לא רק לגבי היחס של הקהילה הבינלאומית כלפי ישראל – דמוקרטיה מתגוננת באמצעים לגיטימיים נגד פשעי המלחמה הכפולים הללו של פגיעה באזרחים תוך הסתתרות מאחורי אזרחים. המבחן הוא לעולם התרבותי עצמו, איך הוא מסוגל להגן על עצמו.

חמאס מסתתר מאחורי אוכלוסייה אזרחית 2

"פועלים לתת פתרון טכנולוגי נגד חדירת מנהרות חדשות"

ראש הממשלה אף ביקש להרגיע את תושבי הדרום ולשכנעם לשוב לבתיהם בעוטף עזה. "ישראל עוקבת מקרוב אחרי יישום הפסקת האש בשטח. צה"ל נמצא בשטח בכוחות מתוגברים, כדי לתת מענה לכל תרחיש. בכל מקרה, סביב יישובי עוטף עזה יישארו כוחות שלא היו שם לפני המבצע, וזאת כדי לתת הגנה טובה יותר לתושבי האזור. אני מבקש להבהיר שמצבם הביטחוני של תושבי האזור הוא טוב יותר, הוא בטוח יותר מזה שהיה לפני המבצע.

"במשך השנים האחרונות, החמאס חפר מערכת של מנהרות חודרות אל תוך שטחנו, במטרה לבצע פיגועים אסטרטגיים רחבים נגד אזרחי ישראל. המערך הזה הושמד על ידי צה"ל בשבועות האחרונים. אנחנו יצאנו מהשטח רק כשצה"ל וידא שמערך המנהרות שידענו עליו, ושחלק נוסף ממנו נחשף בזמן פעילות כוחותינו – יצאנו מהשטח רק כשצה"ל וידא שהמערך הזה הושמד.

כוחות צה"ל על יד עוטף עזה. צילום: רויטרס
Israeli soldiers walk past tanks at a staging area near the border with Gaza Strip

"במשך שנים החמאס בנה גם מערך רקטי, לפגיעה המונית באזרחי ישראל. כיפת ברזל יחד עם משמעת הברזל של אזרחי ישראל, הדפה גם את המערך הזה. בנוסף, סיכלו צה"ל והשב"כ את הפיגועים שתכנן החמאס, יחד עם ארגוני הטרור האחרים, נגד אזרחי ישראל – פיגועים דרך הים, דרך האוויר ובתת-הקרקע.

"בכל הניסיונות הללו, חיילי צה"ל הגנו בגופם על אזרחי ישראל ומנעו פגיעה בהם. תודת העם כולו נתונה לחיילינו הגיבורים. מערך הביטחון שעוטף עכשיו את תושבי עוטף עזה כולל גם אבטחה מתוגברת ששמנו סביב היישובים, ואנחנו גם פועלים לתת פתרון טכנולוגי נגד חדירת מנהרות חדשות לשטחנו.

"צה"ל הביא להישגים משמעותיים בקרב מול החמאס"

ראש הממשלה התייחס גם לביקורת על צה"ל ואמר: "אני יוצא נגד אותן אמירות אנונימיות שיוצאות נגד צה"ל. צה"ל הביא להישגים משמעותיים בקרב מול החמאס, הוא עמד ועומד ביעדים המוצבים לו. הוא הביא מודיעין איכותי לפני ותוך כדי המבצע. הצבא שלנו, על כל דרגות הפיקוד שלו והלוחמים שלו, מורכב מאנשים בעלי איכויות מופלאות, וכולנו חייבים לו תודה. כל העם עם צה"ל, בימי שגרה ובימי מערכה. אני גאה שיש לנו צבא כזה, וכולנו נמשיך לעמוד לצדו.

Israel's Prime Minister Netanyahu gestures during a news conference in Jerusalem

נתניהו שיבח את התבטאותו של שר החוץ האמריקני בדבר פירוז הרצועה מנשק "אני מבקש לשבח גם את הדברים הברורים שאמר היום, או אמש, מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, על הצורך בפירוז רצועת עזה. שוחחתי איתו בצהריים פעם נוספת, שיחה טובה מאוד, והודיתי לו באופן אישי על הדברים החשובים הללו. עצם הצבתו של יעד זה על ידי גורמים מרכזיים בקהילה הבינלאומית הוא דבר חשוב מאוד למדינת ישראל. אנחנו משקיעים עכשיו מאמץ גדול להסביר לעולם שמי שאחראי להרס ולהרג של תושבי עזה זהו החמאס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture