חושש לכסאו: נתניהו נפגש עם ראשי מועצות מעוטף עזה

על רקע הקריאות נגד התנהלותה ההססנית של ממשלת נתניהו, מיהר ראש הממשלה לקרוא לראשי המועצות ונאם להם בסגנון "אני הראשון שזיהה, הראשון שפעל" • ראשי המועצות האזוריות: "יש לנו את האיתנות, לספוג עוד, אנחנו ננשוך את השפתיים, ואנחנו יודעים בסוף, שתביא אותנו למקום אחר- מקום של שקט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע התארגנות רבבת המפגינים נגד ה"שקט" המטפטף בדרום הארץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממהר להיפגש עם ראשי המועצות המקומיות הממוקמים בעוטף עזה, יאיר פרג'ון ראש מועצה אזורית חוף אשקלון, אלון שוסטר ראש מועצה אזורית שער הנגב, ותמיר עידאן ראש מועצה אזורית שדות נגב.

בפתח פגישתם ביקש ראש הממשלה נתניהו למסור באמצעותם לתושבי הדרום: צה"ל פתח במבצע 'צוק איתן' אחרי שחמאס חזר לטפטוף ירי לעבר יישובי הדרום. המדיניות שלנו ברורה ועקבית – גם לטפטוף אנחנו מגיבים בעוצמה. יצאנו למערכה הזאת כדי לחזק את ביטחונם של אזרחי ישראל בכלל וביטחונכם בפרט."

"בסוף השבוע צה"ל הגיב בעוצמה ופגע ביותר מ-160 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה בתגובה לירי פצצות מרגמה לעבר היישובים שלנו. בנוסף צה"ל השלים כבר את הפעולה לנטרול מערך המנהרות שיועד לפגוע במקביל ביישובי הדרום" ביקש נתניהו להרגיע.

גם בנושא הכלכלי, הדגיש נתניהו, עשינו הכל בכדי לשפר את מצבם של תושבי הדרום "מיומו הראשון של המבצע מיניתי את מנכ"ל משרדי הראל לוקר, כדי לוודא שהצרכים שלכם מטופלים תוך כדי המערכה ולא ממתינים לסיום המערכה. רק השבוע קיבלנו בממשלה החלטה על הקמת כפר סטודנטים חדש בעיר שדרות בהשקעה של 50 מליון ש"ח, בנוסף להחלטת הממשלה להשקיע 417 מליון ש"ח לחיזוק החוסן האזרחי ביישובי עוטף רצועת עזה ושדרות לשנים 2015 ו-2016, ולהחלטה שאושרה לפני כשבועיים להסדיר הסיוע לתושבים, לעסקים ולרשויות בעקבות מבצע 'צוק איתן'".

אל מול הכרזות הפלגניות בהפגנה הקוראות לנתניהו להתפטר, אמר ראש הממשלה כי "האחידות והלכידות שמגלים אזרחי ישראל מתחילת המערכה מרשימים ומסייעים לנו לנהל את המערכה בשיקול דעת ובאחריות. האחדות שנתגבשה במהלך המבצע הזה היא נכס לאומי וחשוב שהיא תשאר איתנו לאורך כל הדרך גם באחדות המטרה וגם באחדות הפעולה.

נתניהו ביקש להבטיח "לא נסיים את מבצע 'צוק איתן' לפני שיושגו יעדיו: השבת השקט והביטחון לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור".

ראשי המועצות: "מיפגן ולא הפגנה"

ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר אמר לנתניהו: "אני חש גם כן שיש פה שינוי פאזה ובקיץ הזה יש שינוי. אנחנו עוברים שינוי, אנחנו מאוחדים, וברור לכולם – האזרחים, הממשלה, בוודאי אנחנו, שלא חוזרים למציאות שהרי היא קיימת 13 שנים בדיוק. ולכן, אם הם לא יסכימו לשינוי, אז יכול להיות שתהיה פה מלחמה גדולה, שאחריה המצב הזה ישתפר".

גם תמיר עידאן ראש המועצה האזורית שדות נגב ביקש להרגיע את הלחץ ואמר כי "אנחנו פה היום במפגן הזה, וזו לא הפגנה, אנחנו במפגן הזה לשמור על האחדות שנוצרה, לחבר עוד אנשים לאחדות שנוצרה, לתת לכם – לא לנו, אנחנו רוח יש לנו – לתת לכם את הרוח, לא רק מאיתנו, אלא מכל עם ישראל וזו מטרת המפגן הזה. ניסו לשוות לו כל מיני דימויים אחרים. ההתעקשות של כולנו הייתה- אנחנו גם מכירים את הנאומים של כולם- שמישהו פה לא יתבלבל – אתה תשמע את כולנו אומרים את אותם דברים פחות או יותר: תמיכה בממשלה, תמיכה בצבא, אחדות עם ישראל, שהרוח של עם ישראל תהיה רוח גבית לכולנו, לכם ולנו ולצבא. לעשות את מה שצריך לעשות ואתם יודעים לעשות. לנו יש את הכוח, יש לנו את האיתנות, לספוג עוד, אנחנו ננשוך את השפתיים, ואנחנו רוצים לדעת בסוף ואנחנו יודעים בסוף, שתביא אותנו למקום אחר- של שקט לאורך זמן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תושבי הקיבוצים בדרום רצו את ההתנתקות אז נהייתם חזית.
קודם תתנצלו לאלו שגרים בקראוילות (או שגם תעברו לגור בזה עד שיהיה שקט- כהתנתקות מהבתים שלכם, וע"כ שמליארדים שפכה המדינה לגרום לכם להיות החזית וזאת בתמיכת השמאל – קיבוצי הדרום, ואז תצאו להפגין.
אינני מזלזל בצער שלכם אבל אני עדין עסוק בצער הקודם של גירוש יהודים מהבתים בדרום, כשהכאב הזה יפוג אז יכאב לי עלכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture