יו"ר ועדת הכלכלה על הדיור במגזר החרדי: "ראיתי ילדים גרים במרתפים"

בדיון היום (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת אמר יו"ר הועדה, ח"כ כרמל שאמה הכהן כי "אין מצוקת דיור קשה מזו של המגזר החרדי" • אייכלר: תרומת הציבור החרדי למאזן הדמוגרפי שווה לתרומה הצבאית

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו

בדיון על הקריטריונים לדיור בר השגה, שנערך היום (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), כי "אין מצוקת דיור קשה מזו של המגזר החרדי. ראיתי ילדים גרים שם במרתפים ובמחסנים חשוכים".

הדברים נאמרו על רקע דבריו של ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), שלפיה תרומת המגזר החרדי, הזכאי לדיור זול, בריבוי הילדים שלו היא בתחום הדמוגרפי. לדברי אייכלר, תחום זה שקול מבחינת הקריטריונים לתרומת השירות הצבאי והתעסוקה.

קרא עוד:

[postim]

"השינוי עוד לפנינו"

עם זאת, הבהיר שאמה-הכהן כי הקריטריונים לדיור בר השגה צריכים להיות "בהיגיון, בשוויון ובמינון נכון, ואין להסכים לקריטריונים שלא ייתנו מענה למי שנושא בנטל וממלא את הקופה הציבורית שמממנת את ההטבות, ללא מתן סיכוי לילדים שהם והוריהם שרתו בצבא".

הוא הדגיש כי לדעתו, "תמונת הקריטריונים הנוכחית אינה סופית. אני מכיר את ראש הממשלה ועמדתו שונה מזו של שר השיכון, כך שהשינוי עוד לפנינו".

"אני מקווה שלא יהיו טעויות נוספות בעניין הקריטריונים לקראת הקיץ על רקע האפשרות של התחדשות המחאה החברתית, ואולי גם לקר את הקדמת הבחירות" סיים היו"ר.

"תלוי בראש העיר"

סמנכ"ל משרד השיכון והבינוי, ישראל שוורץ, אמר בדיון כי "חלק גדול מהוויכוח הציבורי הוא מוגזם". לדבריו, אין מגבלה על כמות הקרקעות שישווקו במסגרת התוכנית "מחיר למשתכן", שנועדה לעודד בניית דירות קטנות וזולות.

שוורץ הסביר כי מספר יחידות הדיור שייבנו בכל ישוב תלוי בעיקר בהנחיות שייתן ראש הרשות המקומית לוועדת התכנון שלו, המאשרת את תוכניות הבנייה המתאימות. "הכל תלוי ברוחב היד של ראש העירייה, כי לא כולם מעוניינים לעודד את הבנייה הזולה במסגרת הזו", אמר.

בתשובה לשאלה מדוע מבחן כושר ההשתכרות לא נכלל בקריטריונים, כפי שהמליצה ועדת טרכטנברג, השיב שוורץ: "מזון, בריאות ודיור לא מותנים בהשתכרות".

המחאה חוזרת?

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, אמר כי הדיור בר ההשגה היה הדגל של המחאה החברתית, והוא אמור להיות אבן הבוחן של הממשלה כלפי המחאה – אבל עכשיו הוא לא יודע מה פוגע בו יותר: העובדה שמנפנפים מולו תוכנית ממלכתית רצינית, או תרגיל שעושים עליהם.

"אנחנו לא עושים מחאה לשם מחאה, אבל אם הממשלה אינה מתמודדת בידיים נקיות עם הבעיה ומקדמת מכירת חיסול של מעמד הביניים, הסטודנטים לא ישבו בשקט", הזהיר שמולי. לדבריו, "שר השיכון שכח שהוא השר של כל עם ישראל ולא של סקטור מסוים. אם לא יהיה פתרון לדיור בר השגה, אני מכין את הסטודנטים לחדש את המחאה לקראת הקיץ הקרוב".

דפני ליף, ממובילות המחאה החברתית, הוסיפה כי "הקריטריונים מנציחים את הקרע בחברה ומעודדים את הצעירים שלא מאמינים שיגיעו לבית בישראל לצאת מהארץ ולחפש את ביתם בחו"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture