סיכום אירועי השבת: קרוב למאה טילים נורו לעבר ישראל

עשרות טילים נורו על ישובי ישראל במהלך השבת. מליל שבת בחצות שוגרו לישראל 82 רקטות, מתוכן 62 התפוצצו בשטחים בארץ, ותשע מהם יורטו בידי מערכת כיפת ברזל.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קרוה למאה טילים נורו על ישובי ישראל במהלך השבת: מליל שבת בחצות שוגרו לישראל 82 רקטות, מתוכן 62 התפוצצו בשטחים בארץ, ותשע מהם יורטו בידי מערכת כיפת ברזל.

כשעה לפני כניסת השבת, נהרג הילד דניאל טרגרמן, כבן ארבע, מרסיסי פצצת מרגמה שהתפוצצה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב.

דניאל ומשפחתו לא הספיקו להגיע למרחב המוגן, והוא נפצע בתחילה אנושות מפצצת המרגמה שפגעה פגיעה ישירה בכלי רכב, לאחר מכן צוותים של מגן דוד אדום קבעו את מותו.

הלוויתו תערך מחר יום א' בשעה 9:00 בבוקר בבית העלמין חבל שלום במועצה האזורית אשכול.

נתנאל ממן כבן 22 נפצע אמש באורח אנוש ושלושה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל בפגיעה של רקטה ברכב באזור גן יבנה. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בביתי החולים קפלן ובילינסון.

בעקבות הירי הכבד ביממה האחרונה ומותו של הילד דניאל טרגרמן, מערכת הביטחון החליטה להחמיר את אופי התגובה לשיגורי הרקטות מרצועת עזה. בין היתר, נאמר כי נשקלת אפשרות להמליץ לדרג המדיני על מהלך יבשתי נוסף ברצועת עזה.

החל משעות הצהריים, צה"ל פיזר בעזה כרוזים המזהירים את האוכלוסייה האזרחית. בכרוזים נאמר:

"אל תושבי הרצועה, צה"ל יסכל כל פעילות טרור ויפגע בתשתיות ופעילי הטרור של חמא"ס ושאר הארגונים. הנהגת חמא"ס תמשיך להיות נרדפת, בעודה מתחבאת מתחת לאדמה ומתעלמת מצרכי האזרחים ברצועה ושאיפתם לשקט. צה"ל יפעל בכל הכוח כנגד כל מתקן צבאי או אזרחי שממנו תתבצע פעילות טרור נגד מדינת ישראל. כל בית שממרחבו מבוצעת פעילות צבאית,ייתקף ויפגע".

"למען שלומכם מנעו מפעילי הטרור להשתמש ברכושכם למטרות טרור והתרחקו מכל מקום ממנו פועלים ארגוני הטרור. צה"ל קורא לכם להתפנות באופן מיידי מאזור בו מבוצעת אש לעבר ישראל. תושבי הרצועה – המערכה פתוחה. ראו הוזהרתם. מפקדת צה"ל".

כמו"כ שיגר צה"ל הודעה מוקלטת לתושבי עזה, בה נאמר: "הנהגת החמא"ס החליטה לגרור אתכם שוב למלחמה. מנעו מפעילי הטרור להשתמש ברכושכם למטרותיהם והתרחקו באופן מיידי מכל מקום בו הם פועלים".

חיל האוויר תקף יותר מ-55 יעדי טרור ואתרי שיגור ברחבי רצועת עזה. רקטה אחת פגעה באסם במועצה האזורית אשכול.

למעלה מעשרה פלסטינים נהרגו היום בהפצצות בעזה, בהם חמישה בני משפחה אחת ממחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה.

כמו"כ הפציץ חיל האויר בניין בן 14 קומות שהיה בתוכו פעילות טרור וחמ"לים של חמאס. 15 פלסטינים נפצעו.

מדיווחי כלי התקשורות הפלסטינים עולה, כי בתחילה נורה לבניין טיל מכלי טיס לא מאויש, ולאחר מכן הוא הופצץ מספר פעמים ממטוס קרב – מה שהביא להחרבת הבניין כולו ולפיצוץ עז שנשמע בכל רחבי עזה.

ובצל ההתקפות, נמשכים המאמצים להפסקת אש. בכיר מצרי העריך היום: "שעד מחר המשלחת הישראלית תוזמן לשוב לקהיר. אבו מאזן מתעקש שמצרים תמשיך בתפקיד המתווכת במשא ומתן, למרות שגורמים חיצוניים ניסו להעביר את המשא ומתן למדינה אחרת".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר בראיון מביתו שבקטאר, כי ארגונו אחראי לחטיפת ורצח שלושת הנערים הישראלים. עוד הוא אמר: "ירי הרקטות מרצועת עזה מכוון לעבר מתקנים צבאיים בישראל ולא אזרחיים. אם נקבל נשק יותר מדויק, נוכל לתקוף רק מטרות צבאיות ולהזהיר במקרה הצורך את אזרחי ישראל מפני ירי לכיוונם".

ובישראל, השר גלעד ארדן אמר ל'ערוץ 2': "אנחנו קרובים יותר הערב לפעולה קרקעית מאשר להתשה".

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג, תבע היום מראש הממשלה בנימין נתניהו ומהממשלה לקבל החלטה על תכנית חירום מקיפה שתספק רשת ביטחון כלכלית לתושבי יישובי הגדר ועוטף עזה הנמצאים בטווח האש הבלתי פוסקת של חמאס. לדבריו, על התכנית לאפשר מימון כלכלי של ריענון והפוגה למשפחות שיחליטו לצאת מהיישובים בתקופה הקרובה ולתת פתרון כלכלי לעסקים ולמי שספג פגיעה כלכלית עקב אי יכולת לעבוד ולספק מענה לקראת שנת הלימודים שבפתח. "כל עוד אין מענה לירי פצצות המרגמה, על הממשלה לדאוג שתושבי עוטף עזה, בדגש על יישובי הגדר, יקבלו רשת ביטחון שתספק פתרון הולם לכל הבעיות איתן הם נאלצים להתמודד בעקבות המערכה המתמשכת. לא מספיק להלל את חוסנם, יש לספק להם חוסן כלכלי בהחלטות ובמעשים. זו חובה מוסרית בסיסית של מדינה לאזרחיה בשעת מצוקה".

עוד מאירועי השבת: במהלך השבת, נורה מחבל כבן 20 משועפאט על ידי מג"ב ונפצע באורח קשה, לאחר שירה לעבר בתי תושבים בשכונת פסגת זאב. לוחמי מג"ב ארבו למחבל והצליחו לפגוע בו אחרי שאמש ביצע פיגוע ירי נוסף לעבר השכונה במסגרתו קליע פגע בדלת אחד הבתים. לא היו נפגעים.

תינוק כבן 10 חודשים נפגע באורח קל בפיגוע אבנים שביצעו ערבים מגגות הבתים לעבר יהודים ברחוב אנטוניה שבמזרח ירושלים. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם. המשטרה פתחה בסריקות לאיתור הפוגעים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture