בני ברק מסכמת: 90 שנים, 90 אירועי קיץ

הבשורה הגיעה אל תושבי בני ברק בחוברת מהודרת שיצאה לרגל שנת ה-90 לעיר והכילה מידע ופעילות פנאי הנוגעים להיסטוריה של העיר. בחוברת התבשרו התושבים על 90 פעילויות קיץ והפעלות ייחודיות שנערכו עבור תושבי העיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

למעלה מ-90 תכניות, פעילויות, סיורים ואירועים לרגל שנת ה-90 לייסודה של העיר בני ברק הוכנו , במשך חודשים אחדים ומבוצעים ע"י מחלקת התרבות העירונית, שבראשות הרב שלמה קוסטליץ, חבר הנהלת העירייה ובהנהלת הרב יעקב רוזן, ובסיועו התקציבי רחב ההיקף של הרב חנוך זייברט, ראש העיר, הרואה במגוון פעילויות אלו המשך חינוכי לשנת הלימודים שהסתיימה לא מכבר ואת חשיבותן המירבית במחירן הזול במיוחד, ובכך לאפשר לכל משפחה לצאת לימי פעילות מגוונים במחירים מסובסדים.

הפעילויות הן בסיוע שירותי בריאות כללית והאגף לתרבות תורנית במשרד החינוך ובאישור משמרת הקודש והחינוך.

מגוון התכניות מיועד, בראש ובראשונה, למלא את זמנם של עשרות אלפי ילדי העיר בתוכן מקורי, ומשום כך, גובשו והוכנו שפע מרשים של מופעים, שחלקם הגדול משותף לאימהות ולילדיהן, באולמות בעיר ובטיולים למרחבים שמחוץ לה, הצגת מגוון בעלי חיים, ובהם מפלאי תבל, אטרקציות בלונה-פארק, מסלולי אתגרים, אירועים חוויתיים בשלל גוונים ומופעים אינטראקטיביים עם מבחר חיות אקזוטיות.

כחלק ממערך ההדרכה והסברה החינוכיות לילדים, הוצגו בפניהם מופעים בתחומי הזה"ב-יום שכולו זהב, בשיתוף מח' התחבורה שבאגף העירוני לתשתיות ולפיתוח, כאשר בפני הנוכחים מוצג מסע מרתק בין תמרורים, רמזורים, כבישים סואנים ומעברי חציה.

בד בבד, ימים ספורים לפני תחילת שנת הלימודים מתבצעת הפעלה יחודית לעולים לכיתות א' –כ"עולים ל- א' על בטוח"- "דרך הזה"ב מאז ועד עכשיו", כאשר באירוע זה יודגמו פעילויות של פיזותרפיה ליציבות בגב, פעילות עם רופאות שיניים על בריאות השן, תחת הכותרת "חיוך מלא שיניים" והדרכה על תזונה נכונה, בריאה וטעימה בכותרת של "אוכל של אמא".

מופע מרכזי בתקופת החופשה הינו המעמד הגדול לילדי תלמודי-התורה, ובו הרצאות, הצגות, מופע להטוטים, חידון הגרלות ופרסים, בהנחיית הרב מנחם וייס, כאשר הדגש המרכזי במופע הוא הכנה נאותה ומרתקת לפתיחת שנת הלימודים החדשה בשמחה וברצון טוב.

כדי להקל על ציבור עשרות אלפי ילדים בעיר, המבקשים להירשם וליטול חלק בפעילויות החינוכיות, נקבעה גם מערכת ממוחשבת, בדרך פשוטה ומהירה, לביצוע רישום ורכישת כרטיסים, בלא טרחה, התרוצצות והמתנה בתור, ובמקביל מאפשרת המערכת החדשנית לצוות מח' התרבות העירונית לעקוב אחר נתוני הרישום , בזמן אמת, לכל אחת מהפעילויות.

לקראת תחילת הפעילויות אירגנה המחלקה חוברת מהודרת וערוכה בטוב טעם של "קיץ בתשעים נקודות", לרגל שנת ה-90 לעיר, הכוללת עשרות רבות של עמודי מידע על המופעים והאירועים עם עשרות עמודי שעשוע, חידונים, תחרויות, תשבצים על ההיסטוריה של העיר ועל רחובותיה, מידע בריאותי, הסברה בנושאי בטיחות בדרכים ועוד, כאשר חלק החידונים בחוברת הופק ע"י העירייה, בשיתוף מלא עם שירותי בריאות כללית.

בפתח החוברת המרשימה עומד בדבריו הרב חנוך זייברט, ראש העיר על ההיקף המדהים של התכניות לילדים ויחודיותה של חוברת המידע, כאשר לכל אלו קדם עמל רב של צוות מח' התרבות העירונית, ובכך מוענק לכל ילד ולכל תושב בעיר, קטן כגדול, שפע של חוויה ופעילות, המהוות דוגמא והשראה לערים רבות.

הרב שלמה קוסטליץ, חבר הנהלת העירייה וראש המחלקה מדגיש בדבריו, כי הפעילות המקיפה והנרחבת מצביעה על חשיבות ועל ראיה עמוקה ואחראית, חינוכית וערכית גם יחד, כשהמטרה המרכזית הינה להפוך את ימי החופשה לימים מלאי תוכן ופעילות, במחיר השווה לכל נפש.

הרב יעקב רוזן, מנהל מח' התרבות, סוקר ברשימתו את היקף הפעילות הנרחבת בכל ימות השנה, בקיץ, בסוכות, בחנוכה, לקראת חג הפורים, בפסח, לקראת ל"ג בעומר, כשלכל זה מושקע תכנון מוקדם, כאשר החוברות המופיעות לקראת האירועים מצביעות על שילוב מקצועי ואמנותי המוכן בידי מיטב המומחים בתחומים השונים, וכמו"כ מכלול האירועים, שזכו להצלחה גדולה, הוכנו באמצעות הצוות בריכוזה הארגוני והמקצועי של גב' ש. ליזרוביץ, מזכירת המחלקה, שהשקיעה לילות כימים, בכל תחום ובכל המוני הפרטים הכרוכים בהפקת סדרה כה גדולה של מופעים ואירועים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture