בנק ישראל הוציא הודעה בה הוא תומך בעמדת הוצר וקורא להסתדרות העובדים להפסיק את השביתה. "השביתה גורמת נזק רציני למשק הישראלי" אמרו בבנק.
על פי הודעת הבנק, עיקר הבעיה היא תנאיהם של עובדי הקבלן בארץ אשר נחותים ביחס למקביליהם באותו מקום עבודה.
קרא עוד:
[postim]
יחד עם זאת אומרים בבנק ישראל כי "צריך לזכור שהעסקה דרך חברה קבלנית מאפשרת גמישות ניהולית והגברת היעילות בתהליכי העבודה".
לדעת הבנק יש צורך בהקפדה בשלוש נושאים. א. השימוש בהעסקה דרך קבלן צריך להיות במינון מוגבל ולא שיטת ההעסקה המובילה; ב. יש להקפיד שתנאי ההעסקה של עובדי הקבלן יהיו דומים לתנאים של מקביליהם; ג. הכרחי להגביר את האכיפה על החברות הקבלניות לשמירה על זכויותיהם של עובדי הקבלן. אלו הקווים שמנחים את האוצר במו"מ מול ההסתדרות וכבר החל תהליך מבורך של הגברת האכיפה בנושא.
בבנק ישראל הוסיפו ואמרו כי "יש לצפות כי לאחר שיושג הסכם בנושא, יוגדר פרק זמן של כמה שנים שבו המשק לא יהיה נתון לאיום מחודש של שביתה באותו עניין".
עןד הוסיפו בבנק ואמרו: "בינתיים השביתה גורמת נזק רציני למשק הישראלי וחבל מאוד שבתקופה זאת אנו מקשים עוד יותר על המשק. יש מקום להפסיק מיידית את השביתה על רקע ההתקרבות בעמדות בין שני הצדדים".
בינתיים בשביתה:
הדיונים על השביתה הכללית במשק טרם הניבו הסכם בסוגיית עובדי הקבלן, אבל בכל מקרה מחר (א') בבוקר הרכבות ישובו לפעילות סדירה החל מ-6:00.
לעומת זאת, האוטובוסים של חברות אגד ודן, שעד כה נסעו כרגיל, יושבתו ברובם אם לא תושג הסכמה בדיונים בין ההסתדרות למשרד האוצר, שיתחדשו הערב.
הצדדים אמורים להיפגש ב-21:00 במשרד האוצר בירושלים, ועליהם לדווח עד מחר ב-10:00 בבוקר על ההתקדמות במו"מ לבית הדין הארצי לעבודה. בכל מקרה, בנמלי הים ובנמל התעופה בן גוריון יעבדו גם אם תהיה שביתה, אך רוב נהגי אגד ודן (השכירים) לא יניעו את האוטובוסים.
נמשיך לעקוב ולדווח