"הציבור לא צריך לשלם ולהיקנס עבור תרומה לאיכות הסביבה"

כך אומר ח"כ הרב אורי מקלב בתגובה לאישור 'חוק השקיות' בקריאה ראשונה והכוונה לחייב כ-40 אגורות על השימוש בשקית ניילון • החוק שאושר היום בקריאה ראשונה עשוי להביא לדבריו, את שוק הפשע, לפריחה מחודשת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"איכות הסביבה היא דבר חשוב והליך להקטנת השימוש בשקיות ניילון הוא מבורך, אבל מהלך זה לא יכול לבא על חשבון הציבור שייאלץ לשלם מעתה מאות שקלים מיותרים בשנה", כך אומר סגן יו"ר הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה) בעקבות אישורה בקריאה ראשונה של הצעת חוק השקיות.

ההצעה מבקשת להרגיל את הציבור להשתמש בשקיות נשיאה רב פעמיות במקום בשקיות ניילון. במסגרת ההצעה יימכרו לציבור שקיות ניילון תמורת כ-40 אגורות לשקיות, במטרה לעודד את הציבור לוותר על השקיות ולעבור לשקיות רב פעמיות וסלים. לנוכח ההצעה מזהיר ח"כ הרב אורי מקלב כי גביית קנסות והיטלים על שימוש בשקיות ניילון יביאו להוצאה מיותרת של מאות שקלים בשנה למשפחה.

קרא עוד:

[postim]

"אין לנו מחלוקת על הצורך להימנע מהשימוש הרב בשקיות ניילון שפוגעות בסביבה, אבל אין צורך לעשות זאת על חשבון הציבור בצורה של קנס על כל שקית ניילון", מסביר ח"כ הרב אורי מקלב. "גורמים מקצועיים מעריכים כי כל משק בית בישראל יוציא מידי שנה מאות שקלים על שקיות ניילון, שכן לא ניתן לעבור באופן מוחלט לסלים רב פעמיים. לפי בדיקת המשרד לאיכות הסביבה, משפחה ממוצעת בת שישה נפשות צורכת כ-1,650 שקיות ניילון בשנה. גם אם נצליח למנוע שימוש באלף מתוכם, הרי שאותה משפחה תידרש להשתמש בכמה מאות שקיות ניילון בשנה ולהיקנס תמורתן במאות שקלים בשנה. אנשים לא ילכו עם סלים לכל מקום, ואז לא תהיה ברירה לעיתים אלא להשתמש בשקית ניילון ולשלם תמורתן. יש דרכים אחרות להקטין את השימוש בשקיות ניילון כמו שימוש בשקיות נייר, שקיות מתכלות, מחזור וכדומה ואין צורך להשתמש בנטל הקנסות על הציבור".

כדוגמה לכך מציג ח"כ הרב אורי מקלב את מחזור בקבוקי השתייה המשפחתיים. "היה בזמנו ויכוח סביב הנושא הזה שרצו להטיל עליו פיקדון, אולם בסופו של דבר הוחלט על הליך מחזור. כיום התהליך מצליח מאוד, בייחוד בקרב משפחות ברוכות ילדים שכמות השימוש שלהם בבקבוקי שתייה גבוהה מאוד – והבקבוקים בסופו של דבר ממוחזרים. זה מודל שיש ליישמו גם בנושא הזה של שקיות הניילון", אומר ח"כ הרב מקלב.

לדברי ח"כ הרב מקלב, "העובדה שרשתות השיווק מוכנות 'לתרום' 80 מיליון שקל לחלוקת כמה שקיות נשיאה רב פעמיים למשפחות, מעידה על העבודה כמה שהם עתידים להרוויח מהמהלך שכן אחר כך הם יימכרו לציבור שקיות ניילון ב-40 אגורות, כפי שהמדינה דורשת". בנוסף טוען ח"כ הרב אורי מקלב כי הטלת האגרות על יצרני ויבואני שקיות הניילון תביא ליצירת שוק שחור של שקיות ניילון. "לא מזמן שמענו על היקפי הפשע שחדרו לענף המחזור בישראל והתוכנית המוצעת כעת להטלת קנסות על השימוש בשקיות ניילון תביא להתפתחות פשע גם בתחום זה", סיכם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture