תפילות לרפואת הפצועים בפיגוע בהר נוף • מראות מהזירה

הציבור נקרא להרבות בתפילה לרפואתם השלימה של פצועי הפיגוע הקשה: שמואל ירוחם בן בילא, חיים יחיאל בן מלכה, אברהם שמואל בן שיינא בתושח"י • מתנדב זק"א המתגורר בקרבת מקום: "שמעתי ירי מאוד חזק רצתי לכיוון... זהו מראה קשה ביותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברחבי העולם היהודי הכאוב והמזועזע עם היוודע השמועה אודות הפיגוע הרצחני בבית הכנסת בירושלים, נערכות תפילות רבות לרפואתם של פצועי הפיגוע הקשה

שמותיהם לתפילה: שמואל ירוחם בן בילא (גולדשטיין) אברך‎ מראשי החבורות בישיבת‎ מיר ‎שנפגע קשה מכדור בראש ובכתף כרגע נמצא בניתוח, חיים יחיאל בן מלכה, אברהם שמואל בן שיינא. אחד הפצועים הוא בנו של ראש ישיבה מוכר בירושלים.

הותר לפרסום שמו של אחד ההרוגים: הקדוש הרב משה טברסקי, ראש כולל תורת משה. הלוויתו תצא בשעה 14:00 מישיבת בית התלמוד להר המנוחות.

מרן הגר"ח קניבסקי, כשסיפרו לו על הפיגוע והטבח הנורא, הגיב בצער עמוק ואמר "עקבתא דמשיחא צריכים להתחזק בלימוד התורה ובתפילה בכוונה וה' יאמר למשחית הרף"

סמוך לשעה 07:00 נכנסו 2 מחבלים לבית הכנסת קהילת יעקב שברחוב אגסי בשכונת הר נוף בבירה והחלו לתקוף מתפללים באמצעות גרזנים וסכינים, כוחות גדולים של ארגוני ההצלה הגיעו למקום ודיווחו על 4 הרוגים השוכבים עם טליתות ותפילין על ראשם, ועל מספר פצועים בדרגות פציעה שונות. המחבלים נהרגו.

מתנדבי איחוד הצלה וצוותי זק"א העניקו הבוקר טיפול רפואי ראשוני למספר נפגעים (חלקם הרוגים) כתוצאה מפיגוע ירי ודקירות בתוך בית כנסת ברחוב אגסי בשכונת הר נוף בירושלים, כוחות רבים של משטרה מתנדבי איחוד הצלה וזק"א פעלו במקום. ומתנדבי זק"א מחוז ירושלים ממשיכים לפעול בזירת הפיגוע בטיפול בגופות הנרצחים הי"ד ובאיסוף הממצאים הרבים.

גדליה סבינר מתנדב זק"א ירושלים שמתגורר מספר בניינים בזירת הפיגוע, תיאר "הייתי בדרכי לתפילת שחרית, שמעתי ירי מאוד חזק רצתי לכיוון, במקום היו 2 מחבלים הרוגים ואיש כוחות הביטחון פצוע. מיד דיווחתי בקשר המבצעי של זק"א על הפיגוע שהזכיר לי את מרכז הרב, נכנסתי לתוך הבניין היה מראה של טבח אנשים צעקו היו מספר פגעים במצב קשה, מיד התחלתי לטפל בפצוע קטוע יד והוצאתי אותו מהבניין המקביל הגיעו כוחות הצלה נוספים. במסדרון היה הרוג הי"ד ובתוך היכל התפילה היו עוד 3 הרוגים שהיו עדיין עם התפילין והטלית. זהו מראה קשה ביותר".

יו"ר זק"א יהודה משי זהבהתבטא כי "המראות שראיתי בפנים מזכירים לי תמונות מתקופת השואה, יהודים עטופים בטלית ותפילין מתבוססים בשלוליות ענק של דם על רצפת בית הכנסת, יהודים היו באמצע תפילה לבורא עולם ומחבלים נכנסו ושחטו אותם.

גופות מכוסות בבית הכנסת"יהודים עטופים בטלית ותפילין מתבוססים בשלוליות ענק של דם על רצפת בית הכנסת"

ד"ר ג'ויס מורל רופאה מתנדבת באיחוד הצלה וגרה בשכונה מסרה: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה מאוד, מתפללים שוכבים עם טליתות ותפילין לראשם כשהם ללא רוח חיים, חלק מהנפגעים היו במצבים שונים בהם קשה בינוני וקל, הנפגעים סבלו מפצעי ירי ודקירות, המתפללים מסרו לי כי המחבלים נכנסו במהלך תפילת שחרית והחלו לטבוח בהם עד להגעת כוחות משטרה שניטרלו אותם".

אריה שביט מתנדב איחוד הצלה שהגיע מהראשונים לזירה מסר: "מדובר בשני מחבלים שחדרו לבית הכנסת וטבחו במתפללים שהיו במהלך התפילה עם טליתות ותפילין, אני ומתנדבים נוספים של איחוד הצלה הענקנו טיפול ראשוני למספר נפגעים במצבים שונים, ולמרבה הצער חלקם נפצעו אנוש, פעילות מהירה של המשטרה הביאה לנטרול המחבלים, מדובר בפיגוע משולב כולל ירי ודקירות סכין".

הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, אמר בתגובה לטבח בבית הכנסת בהר נוף ״כמו כולם, אני מזועזע והמום למשמע הרצח הנורא של המתפללים העטופים בטלית ועטורים בתפילין. פיגוע זה שב ומגלה את פרצופם האמיתי של המחבלים שאין להם שום מידה של יראת אלוקים.״אנו מצידינו צריכים להתחזק ולעשות את הכל בכדי להסיר מעלינו את הקלקולים שמביאים לפירוד בין חלקי העם וראוי לנו שנדגיש דווקא את מה שמשותף לכולם ולא רק בזמן של פיגוע. ״אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות והקהילה שאיבדו את יקיריהם ומתפללים לרפואתם המהירה והשלמה של הפצועים״.

בתוך כך פנה הגר״א שטרן לרבנות הראשית לישראל בבקשה לקבוע תפילה בכל בתי הכנסיות בארץ ובעולם, ובירושלים בפרט, ביום חמישי הקרוב שהוא יום כיפור קטן סמוך לתפילת מנחה, לזעקה בתפילה ובפרקי תהילים.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א מביע זעזוע קשה מהרצח המתועב שאירע הבוקר בבית הכנסת, כשבדם קר נרצחו יהודים באמצע תפילתם. "הפיגוע הקשה הזה הוא תוצאה של גל הסתה דתית שמתנהל בחודשים האחרונים המבוסס על הפצת שקרים, מתוך מטרה אחת – לפגוע במרקם העדין הקיים בירושלים בכלל ובעיר העתיקה בפרט" אמר רב הכותל, "בעוד שהמנהיגים היהודים מבקשים כל העת להנמיך להבות וקוראים לשלום, הרי שקולם של המנהיגים המוסלמיים קוראים להמשך הסתה, והמתונים שבהם – קולם לא נשמע. "אני קורא למנהיגים המוסלמיים לפעול להפסקת שפיכות הדמים וההסתה הפרועה במיוחד כשהם יודעים שאין סיבה כל שהיא לגל ההסתה האחרון" אמר הרב.

ביום חמישי הקרוב, ערב ראש חודש כסלו תתקיים ברחבת הכותל המערבי תפילת יום כיפור קטן וסליחות לרגל המצב הקשה שפקד את ירושלים, והמוני בית ישראל מתבקשים להשתתף בתפילה וזעקה זו לבורא עולם שיאמר לצרותינו די והשלום והביטחון ישררו בארצנו.

מראות הכאב והזעזוע בזירת האירוע בהר נוף

לצפייה בתמונות מוגדלות לחצו על התמונה

צילומים: מאיר הלל-סוכנות תצפית, אריה גולדשטיין-חדשות 24, זק"א, מד"א

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה מראים הרוגים ודם ???????????????????????????????????????

כנראה שהגיע באמת הזמן של המשיח, מתחילים לראות את הזוועה בעולם!!!!!

ג"א מצטרף
זוהי הידרדרות מוסרית מאין כמוהו!!!!
איפה קדושת כבוד האדם!!!!!!!!
קללת אלוקים תלוי רח"ל
איפה הרגש המינימלי
תתביישו לכם
הלזה אתר חרדי ייקרא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

בושה וחרפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture