מספר האסירים הבטחוניים- בשיא; 500 נוספו מאז רצח הנערים

המשרד לבטחון פנים: העלייה בתקן בגלל טעות חשבונאית בפעם שעברה • לדרישת ועדת הפנים, הציג השב"ס לראשונה נתונים מקיפים: 53% ממתקני הכליאה במצב תשתיות גרוע; 96% מהאסירים משתחררים בשחרור מנהלי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הפנים והגנת הסביבה, אישרה היום (ג') את צו בתי הסוהר, לפיו יעמוד תקן הכליאה על 18,026. הצו הקודם שאושר ב-30.4.14, לחצי שנה, עמד על 17,416. לפי הצו, בכל יום שבו יש אוכלוסייה מעל התקן, יתבצע שחרור מנהלי.

היועץ המשפטי למשרד לביטחון הפנים, יואל הדר, הבהיר כי ועדת הפנים אישרה בפעם הקודמת תקן לחצי שנה וביקשה תשובות. תקן הכליאה הוא אילוץ. שטח פני המחיה אינו אידאלי בהשוואה לעולם וחלק מהמענה הוא תקן הכליאה שייעשה בשחרור מנהלי. העלייה בתקן חלה בגלל טעות חשבונאית בפעם שעברה".

רח"ט כליאה, תג"ד שמעון בר גור: "בשנים האחרונות הועברו לידי השב"ס האסירים הביטחוניים, מתקני המעצר של המשטרה ואוכלוסיית המסתננים בסהרונים ובחולות (שאינם מוגדרים אסירים), סה"כ 21,643. בעשור האחרון חלה ירידה משמעותית בהיקף הבניה של בתי הסוהר. "האוכלוסייה הכלולה בחוק שחרור מנהלי הם השפוטים הפליליים והביטחוניים- סה"כ 18,249 והתקן המבוקש הוא 18,026. החוק ששונה לפני שנתיים אמר שמי ששפוט עד 4 שנים יקבל הנחה בגין הצפיפות האוטומטית ומי שמעל 4 שנים, ישוחרר במנהלי רק אם קיבל שליש. אין שיקול דעת לשב"ס. כל מי שעומד בקריטריונים משתחרר".

לדבריו, 96% מהאסירים משתחררים בשחרור מנהלי ומאז כניסת תיקון 41 לחוק, שוחררו יותר מ-31,000 במנהלי". הוא דיווח על "עלייה דרמטית בעצורים הביטחוניים המנהליים מאז רצח שלושת הנערים. מאז הרצח נוספו כ-500 אסירים".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "מדובר בעלייה של קצת יותר מ-600. מהנתונים עולה ששופצו ותוקנו 100 מקומות נוספים בלבד, אז איך אתם מבקשים 600? כל הרעיון הוא לייצר מצב של ויסות. המספר אמור להיות נגזרת ישירה של מקומות הכליאה ולכן אסור להעלות מעבר ל-100".

רב כלאי בן צבי, קצינת אסטרטגיה בשב"ס, הציגה נתונים שונים בעקבות דרישת הוועדה בדיון הקודם: מס' האסירים ל-100,000 תושבים בישראל הוא 154 (לא כולל זרים וביטחוניים). מצב התשתיות בכי רע. 53% ממתקני הכליאה במצב גרוע. ב-7% מהתאים יש יותר מ-10 אסירים, כאשר היעד הוא 4 אנשים בתא. באירופה יש בממוצע 4.4 מטר לאדם. החוק הישראלי מדבר על 4.5 ובפועל אנחנו רחוקים משם- 3.16. במחצית מבתי הסוהר התאים נמוכים מ-3 מטרים. "תקציב השב"ס כ- 3.13 מיליארד קשיח מאוד. 70% לשכר וגמלאות, משאיר 5% לפיתוח ושיפוץ"

ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), שניהל את הדיון, הגיב על התקציב: "זה בלתי מתקבל על הדעת".

רב כלאי בן צבי השיבה: אנחנו עומדים על 8% מתקציב המדינה, יחסית גבוה כי אנחנו עומדים על הרבה אסירים. מדובר על 123,000 לאסיר, סכום הנמוך ביותר מבין המדינות שאליהן השווינו- בריטניה, צרפת בלגיה והולנד".

עו"ד רחלה הראל, יועצת לענייני אסירים לוועדה: "המדד נתון לפרשנות והיה ראוי שימדדו את סל כל הכלואים, כולל מבקשי המקלט, ואז יתנו שחרור מנהלי לפי מדד איכותי, רק לאוכלוסייה שמגיע לה ולא לפי מיטות". תג"ד ברגור: "אם נקבל גישה זו , נגיע לכך שלא יהיה שחרור מנהלי".

אושרה קנצפולסקי מהסנגוריה הציבורית: "המספר נשען על נתונים של השנה שעברה אך שנה שעברה היה פער של 1,400 בין התפוסה לתקן והיום פער של 200 בלבד. אין שום ביטחון ודרך לחזות את מספר האסירים ולכן זה פער קטן מדי. הפער בשנה שעברה הבטיח את השחרור המנהלי".

הצו אושר בקולותיהם של חברי הכנסת עמאר ופנינה תמנו שטה. התנגד לו ח"כ חנין

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture