בחסדי שמים: סוכלה הברחת אלפי סכיני קומנדו וזיקוקים למזרח ירושלים • צפו

אלפי יחידות של נפצים רבי עוצמה, זיקוקין, וכן אמצעי לחימה קרים מסוג סכיני קומנדו, אגרופנים, דוקרנים ושוקרים חשמליים נתפסו, רגע לפני שהוברחו למזרח ירושלים • גורמים במשטרת ירושלים: "אם לא היינו תופסים את המכולות בס"ד, הדבר היה מחמיר את המצב בבירה שבעתיים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

במסגרת פעילות משותפת של רשות המסים/מכס אשדוד ובלשי ימ"ר ירושלים, כנגד הברחות ושימוש בזיקוקין במהלך הפרות הסדר, עצרו לפני כשבוע (י"ט חשון- 12.11.14), בלשי וחוקרי היחידה המרכזית בירושלים 5 ערבים תושבי צפון הארץ ותפסו 2 מכולות ובהן ציוד רב הכולל אמצעים פירוטכנים כגון נפצים רבי עוצמה, וזיקוקין וכן אמצעי לחימה קרים מסוג סכיני קומנדו, אגרופנים, דוקרנים ושוקרים חשמליים.

הפעילות החלה בעקבות מידע מודיעיני שהועבר לימ"ר ירושלים ע"י מכס אשדוד, אשר מבצע פעילות סמויה ומגוונת לאיתור הברחות. בלשי וחוקרי הימ"ר החלו בפעילות מבצעית סמויה, בשיתוף אנשי מכס אשדוד, פעילות שנמשכה מספר ימים עד לביצוע המעצרים.

קרא עוד:

[postim]

מדובר בשתי מכולות שהגיעו מסין דרך הים, עם תכולה מוצהרת של קישוטים לחגאות הנוצרים ומיועדות היו להגיע לתושב בית חנינא (השכונה הערבית הגדולה ביותר בירושלים).

בתאריך י"ט חשון הגיעו 3 ערבים תושבי הצפון, מצויידים בייפוי כוח, במטרה לשחרר את המכולות מהמכס באשדוד. השלושה הגיעו עם 2 משאיות הובלה, העמיסו את המכולות והובילו אותן למחסן בעפולה שם התכוונו לפרוק את תכולתן.

בלשי ימ"ר ירושלים תפסו את המכולות טרם פריקתן, עצרו את 3 החשודים שהגיעו לשחרר את המכולות וכן את בעל המחסן בעפולה ועובד נוסף במחסן. בתום חקירתם הוארך מעצרם של שניים מהם עד ליום רביעי, ד' כסלו.

מכולת אמלח קר 3חלק מהאמל"ח שנתפס

עוד עיכבו הבלשים והחוקרים את נהגי המשאיות וכ – 12 פועלים שהמתינו לפריקת תכולת המכולות, המעוכבים נחקרו ושוחררו בתום חקירתם. בכ' חשון הועברו המכולות למתקן משטרתי בעטרות ושם פרקו את תכולתן. מיד עם פתיחת המכולות נדהמו הבלשים והחוקרים לגלות כמות עצומה של נפצים, כ – 18,000 זיקוקין בקוטר 20 מ"מ ואמל"ח קר.

Palestinian protester releases fireworks towards Israeli troops during clashes following funeral of  Palestinian prisoner Raed al-Jaabari in Hebronנער פלסטיני יורה זיקוקין לעבר כוחות הביטחון (צילום: רויטרס)

במהלך פריקת המכולות עלה כי לצורך טשטוש והטעיית אנשי המכס, הועמסו קרטונים עם קישוטי חגאות הנוצרים בסמוך לדפנות המכולה ואילו בחלק הפנימי הוסלקו והוברחו אמצעים פירוטכניים ואמצעי לחימה קרים רבים, חלקם מוסלקים בתוך קרטוני קישוט ומכוסים בנורות קישוט, בהם כ – 16,000 אמצעי לחימה קרים הכוללים:
• 5,200 סכיני קומנדו.
• 4,300 פנסים אשר באמצעות כפתור נסתר משמשים כשוקר חשמלי רב עוצמה.
• 5,500 שוקרים.
• 1000 חרבות.
מאות אלפי נפצים עוצמתיים.
כ – 18,000 זיקוקין בקוטר 20 מ"מ.

לחוקרי המשטרה אין ספק כי הנס שבתפיסת אמצעי הלחימה הרבים מנע הידרדרות חמורה בביטחון בירושלים. לאחרונה נעשה ימוש רב בירי זיקוקין בכינון ישיר לעבר כוחות משטרה ולוחמי מג"ב במזרח ירושלים, תופעה אשר מתרחבת ברחבי הארץ ומהווה סכנה של ממש לשוטרים, לוחמי מג"ב ואזרחים. האמצעים שנתפסו ונחשפו מעידים על כוונות לפגיעה ממשית בכוחות הביטחון ואזרחים.

Two Palestinian children hold knives during a Hamas rally on the tenth anniversary of the Palestinia.."ידו בכל... פרא אדם" ישמעאלים מתחנכים לשימוש בנשק (אילוסטרציה: רויטרס)

נפתחה חקירה משותפת לימ"ר ירושלים ורשות המסים וצפויים מעצרים נוספים.

מנהל בית המכס אשדוד, רפי גבאי, שיבח את שיתוף הפעולה הפורה עם ימ"ר ירושלים והוסיף כי "היכולות הטכנולוגיות העומדות לרשותנו, לצד מגוון הפעילויות הסמויות שאנו מבצעים מאפשר לנו לאתר הברחות, גם כשהן מוסלקות בתחכום לכאורה", וציין כי "אנשי מכס אשדוד ימשיכו בפעילות החשובה למניעת הברחות".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את היחידה המרכזית ואנשי המכס באשדוד על פעילותם המשותפת שהניבה מעצר חשודים ותפיסה חסרת תקדים בהיקפה של אמצעים פירוטכניים ואמל"ח קר וציין כי "מדובר באמצעים שכבר גרמו לפציעות בדרגות שונות של שוטרים ולוחמי מג"ב ותפיסתם היא צעד חשוב ומשמעותי בתקיפת הפרות הסדר ושמירה על ביטחון אזרחי ירושלים ומבקריה".

מכולת אמלח קר 4ארגזי האמל"ח על יד המכולה בה הוטמנו

עד הוסיף כי " המשטרה תמשיך לפעול בשילוב כוחות עם גורמי האכיפה האזרחיים, לאסוף מודיעין שיוביל לתפיסת אמצעים מסוכנים ולעצור את העבריינים הפועלים למען העברתם לפורעי החוק המסכנים חיים".

מפקד המחוז הדגיש כי פעילויות אלו נעשות לצד המאמץ המשפטי להחמרת הענישה כנגד יורי הזיקוקין ומיידי האבנים לעבר שוטרים ואזרחים והוסיף כי "משטרת ירושלים ולוחמי מג"ב ימשיכו בפעילותם הנחושה, גלויה וסמויה, להחזרת השקט והביטחון לעיר ירושלים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture