מקלב: "הממשלה הרעה הגיעה לסוף דרכה בהפעלת מנגנון ההרס העצמי שלה"

על פי המסתמן עתה, הקואליציה תצטרף להצעת האופוזיציה לפיזור הכנסת • מקלב נימק את הצעת האי אמון של סיעת יהדות התורה שהוגשה יחד עם ההצעה לפיזור הכנסת, ואמר כי "ממשלה שאין לה כל חיבור מלבד דבק השנאה, סופה לקרוס"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"לא צריך חוק לפיזור הכנסת או להגיש הצעת אי אמון כדי להבין שהממשלה הרעה הזו הגיעה לסוף דרכה. ממשלה שאין לה כל חיבור מלבד דבק השנאה, סופה לקרוס. גם אם היא לא תיפול בימים הקרובים, זו ממשלה שיש לה מנגנון הרס עצמי והיא תמצא את סוף דרכה במוקדם או במאוחר". כך אמר במליאת הכנסת ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה), בעת שנימק מטעם סיעת יהדות התורה את הצעת האי אמון שהגישה יחד עם כלל סיעות האופוזיציה.

"עם ובלי קשר לאווירת הבחירות שהמערכת הפוליטית חשה בה, מה שבולט היום ובלט בחודשים האחרונים זו העובדה כי הממשלה לא תפקדה כלל, גם כשלא היו בה משברים קואליציונים כאלה", פתח ח"כ הרב אורי מקלב את נאומו. לדבריו, "אין צורך בחוק לפיזור ולא צריך להיות פרשן בכיר כדי לראות ולהבין שקואליציה מקרטעת כזו לא הייתה מעולם.

קרא עוד:

[postim]

"ממשלות בעבר חוו משברים קואליציוניים, ויכוחים על סעיף כזה או סעיף אחר בתקציב, אבל כאן לא מדובר במשבר קואליציוני אלא במשבר ממשלתי-משילותי. משרדי הממשלה צריכים לפעול יחד, השרים צריכים לעבוד יחד, אבל בממשלה הזו אין כל חיבור. הקרע הוא על רקע אישי. כששר הביטחון מורה על טרפוד מהלכים וגורם לפגיעה בביטחון ישראל רק בגלל שאלה תקציבית, זה פוגע במהות של הממשלה. כשסגן השר אקוניס מזמין שר כזה או שר אחר להתפטר, מבינים שהתיעוב והסלידה של מרכיבי הקואליציה הגיעו למימדים שלא הכנו בעבר. כל אחד ממרכיבי הקואליציה רוצה בכישלון של השני. ממשלה כזו לא יכולה לתפקד בשום צורה".

ח"כ הרב מקלב התייחס להצעת האי אמון ואמר כי "זאת לא הצעת אי אמון בממשלה, אנחנו שואלים מי בכלל מאמין בממשלה הזו, כאשר העומד בראש עומד ואומר שאי אפשר להמשיך להתנהל ככה. זו ממשלה בעלת מנגנון הרס עצמי. גם אם הצעת האי אמון לא תתקבל היום, ברור שהממשלה לא יכולה לתפקד לאורך זמן כשהאופק היחיד שיש לה, אם בכלל, הוא אופק הישרדותי. זו ממשלה שאין לה כל מהות אמיתית, והיא אינה יכולה להיכנס למסלול של הבנה עם עצמה או לפעול בשיתוף פעולה. כבר שכחו כאן מהמילה 'אחריות'. גם אם הקואליציה תצלח את הימים הקרובים והצבעות האי אמון, הרי שזה יהיה לא יותר מאשר מכונת החייאה לממשלה שכבר אינה בין החיים.

"זו ממשלה שאין לה ערכים, ששריה עסוקים ביחסי ציבור במקום לטפל בציבור. אם הממשלה מגישה הצעת חוק שאומרים שהיא הכי חשובה ובין לילה היא מרככת אותו, כאשר לדברי המחוקקים עצמם הריכוך מעקר את ההצעה מתוכן, הרי שאין לה כל בסיס אידיאולוגי או חוט שדרה", המשיך ח"כ הרב אורי מקלב בהתייחסו לסערת חוק הלאום. "איך אפשר לבוא ולומר שישראל היא הבית הלאומי של היהודים, כאשר שוללים כאן זכויות של למעלה מ-20 אחוז מהציבור היהודי. שוללים זכויות מילדים, מאמהות, מאבות, מנכים, מחרדים. כשאומרים לאישה יהודיה שעובדת קשה לפרנסתה שהיא לא זכאית למעון, ולמה? בגלל שבעלה לומד. כיצד אפשר לומר שיהודים בבית שלהם, כאשר יש ילדים שיש להם חיים ויש ילדים שהממשלה מתנערת מאחריות כלפיהם? עליכם ליטול קודם קורה מבין עיניכם ולראות מה נעשה כאן בישראל, איך מתייחסים לתושבים, ורק אחר כך לנסות לראות איך העולם רואה אותנו.

"איך אתם מדברים על שוויון זכויות בזמן שאתם, חברי הממשלה, רודפים ציבורים שלמים", תהה. "מה מחזיק את הממשלה הזאת, מה הדבק שלה? דבק של שנאה, דבק של פירוד, דבק של רדיפת האחר. הסתה נגד ציבורים שלמים. זה היה הדבק וזה היה הדגל של הממשלה הזאת. בשאר הדברים תהום פעורה בין השקפות העולם של השותפים הקואליציוניים השונים, אבל רק השנאה חיברה אותם. תשאלו כל ילד מה יכול לאחד בין אנשים והוא ישיב שרק דברים ערכיים. ממשלה שמבוססת על שנאה, על רוע, על אטימות, לא יכולה להחזיק מעמד והיא תתפורר במוקדם או במאוחר.

קהל הרבבות בעצרת המיליון  (131)"דבק של פירוד, דבק של רדיפת האחר"

"כיצד פתאום נזכר ראש הממשלה בחוסר ההסכמה בין סיעות הקואליציה", שאל ח"כ הרב מקלב והסביר: "פעם אחת הוא לא מבין כיצד שרים בממשלה שלו תומכים בחוק 'ישראל היום' שפוגע בעיתון שלו עצמו, ופעם שנייה הוא מלין על כך שיש ראש ממשלה מכהן ומי מהשרים מנסה להפילו מבפנים. האם זה מפתיע אותך? וכי עד עכשיו זה לא היה בממשלה הזו? החיבור היחיד עד כה היה בשל ברית עם אח כזה, ואם זה לא הסתדר אז עסקה עם ליברמן או אחדות עם לבני. ההתנהלות של חוסר ההסכמה ובדיקת כל האופציות על השולחן הייתה כל הזמן, אז רק כשזה מערער את הכיסא של ראש הממשלה זה הופך להיות בעייתי? הרי אתה כיוונתם אותם לשם.

"זו ממשלה שאין למה מה למכור לציבור לא בתחום החברתי, לא בתחום הכלכלי, לא בתחום המדיני ולא בתחום הביטחוני", סיכם ח"כ הרב אורי מקלב את הנאום. "זו ממשלה שלא מצליחה למנוע את משבר הדיור, לא מצליחה לעצור את סכסוך העבודה במשק, ממשלה שבתקופתה האבטלה והפיטורים מחריפים, מצב הבריאות הציבורי קטסטרופלי והמצב הביטחוני לא מזהיר. ממשלה כזו אין לה זכות קיום, ואם היא לא תיפול היום זה יקרה במוקדם או במאוחר. זו ממשלה שיש לה מנגנון השמדה עצמית ואין לה כל חוט שדרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture