הח"כים מבהירים: "המפלגות נוהגות עפ"י התורה, לא יהיו נשים בפוליטיקה"

ח"כ משה גפני לעיתונאי שהתריס בענין היעדרות נשים מרשימות המפלגות: "נשים חרדיות לא יצביעו למפלגה שיש נשים ברשימתה" • ח"כ ניסים זאב: "הדרישה שלהן היא חלק ממסע תעמולה נגד ש"ס ויהדות התורה במערכת הבחירות הזו. אלו נשים בתחפושת חרדית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עוד לפני סערת הבחירות והמאבקים הלא פשוטים על ליבם של הבוחרים האדישים הנמצאים בתוך קהל היעד של המפלגות החרדיות, שוב נדרשים עסקני המפלגות ונציגיה הפוליטיים של היהדות החרדית להידרש לנושאים הזויים הנלעסים ללא תכלית בידי אנשים מקרב המחנה ה"חרדי" במנגנון מפוקפק של הרס עצמי.

וכך, בעוד הח"כים רצים ומתרוצצים בין כלי התקשורת בנסיון להכחיש את טענות השיטנה של יאיר לפיד וחבר מרעיו בדבר 'דילים' שנסגרו כביכול עם המפלגות החרדיות, ובעודם נאבקים בגיזרה אחת מול רודפי הדת, צצה מן העבר השני שאלת 'התמודדות נשים' במפלגות החרדיות, כאשר החלק הכואב הוא כי ההשמצות מגיעות בעיקר מתוך בוגרי ואנשי המגזר החרדי 'לשעבר'ניקעס' או כאלו המסתתרים תחת מעטה לבוש חרדי כשדעותיהם חפות מכל שמץ של הלכה ומסורת.

אנשי התקשורת הכללית שאינם מודעים לעומקם של ניואנסים, מטיחים בנציגי הציבור את העובדה כי ברשימות החרדיות, כביכול, מודרות הנשים בשל היותן נשים. הטענה ההזויה על ציבור האמון על קיום ההלכה ללא פקפוק תוך הקפדה על רוח 'כל כבודה בת מלך- פנימה', עושה שמות בהופעתם של הח"כים בפני הציבור הכללי ומציגה אותם באור שלילי.

מרן הגראי''ל שטיינמן מצביע ביום הבחירות - צילום שוקי לרר (24)"הנשים החרדיות מקבלות כמובן מאליו את דעת התורה וגדולי הדור"

עיתונאים רבים נצפו בימים האחרונים בתוככי הערים החרדיות כשהם תרים אחר 'האישה המודרת' שתאות לייצג את דעתן של 'נשים רבות שמפחדות לדבר', אך לפליאתם, מגלים הם כי רובן ככולן מקבלות כמובן מאליו את דעת התורה וגדולי הדור, ומודיעות ברורות כי לא יתנו קולן למפלגה שברשימתה נשים. ח"כ משה גפני אמר היום לעיתונאי ששאל בעניין "לך לבדוק בירושלים, בבני ברק, במודיעין עילית ובכל הריכוזים החרדיים – אני מודיע לך, מהיכרותי את העולם החרדי, נשים חרדיות לא יצביעו למפלגה", קבע נחרצות.

קרא עוד:

[postim]

גפני הבהיר לאלו הבורים בסוגיה, כי טענת ה'אפליה' מגוחכת גם בעיני הנשים החרדיות עצמן. "אני מציע להביא את נשות ה'שווויון' לסמינר וולף בבני ברק, ותראו איך הנשים החרדיות עושות מהן קרקס", אמר. "הדרישה הזו מראה על רדידות, על חוסר הבנה של הציבור החרדי". הוא הוסיף וציין כהוכחה את העובדה כי אחת הנשים המנסות להשיב רוח במפרשי המאבק אף הקימה מפלגה בעיר אלעד, ולא עברה את אחוז החסימה. "הגיע הזמן שיפסיקו להטיל רפש על הציבור החרדי. הנציגים בכנסת ובעיריות עושים מלאכה למען כל הציבור, ובכללם גם לציבור הנשים".

דבריו של גפני, נשמעים בקשב בכלי המדיה הכללית, בהיותו נקי מ'חשד' לאפליית נשים. בתפקידו כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, הוביל מאבקים רבים למען תעסוקת נשים חרדיות, ובשנים האחרונות הוביל לחקיקה שתאפשר לנשים שלמדו במוסדות חרדיים לשמש כיועצות מס "כל אחד מחברי הכנסת החרדים עוסק יום וליל למען כלל הציבור, ללא הבדל בין היותם גברים או נשים, חרדים ושאינם חרדים. אנו נציגי ציבור ומייצגים את כולם. נשים חרדיות עוסקות לא פחות מחברי הכנס בנושאים קהילתיים, ציבוריים, חברתיים וחינוכיים", אמר.

ניסים זאב עם מרן הרב עובדיה יוסף"חרדיות? במקרה הטוב היא קונסרבטיבית". ח"כ זאב עם מתווה דרכה 
של מפלגת ש"ס, מרן הגר"ע זצ"ל

"אם באה אישה חרדית ואומרת 'אם לא תשבצו נשים ברשימה – לא נצביע לכם', מראש אני אומר לך שהיא במקרה הטוב קונסרבטיבית", טוען ח"כ ניסים זאב. "נשים חרדיות צריכות לנהוג לפי דעת תורה. לא שייך שאישה חרדית תשב בין 200 ראשי ישיבות ספרדים או אשכנזים, ותדון בנושאים שעל סדר היום. יש גבול לחוצפה ולעזות מצח. הדרישה שלהן היא חלק ממסע תעמולה נגד ש"ס ויהדות התורה במערכת הבחירות הזו. אלו נשים בתחפושת חרדית".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס תמה על מקור הטענה: "הגברים אצלנו כל כך בטלנים שצריך להכניס נשים?", לדבריו, "כל כבודה בת מלך פנימה. המפלגות החרדיות נוהגות לפי גדולי ישראל והחכמים, ולכן לא יהיו נשים בפוליטיקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture