ח״כ ישראל אייכלר: "להכניס לפיקוח מחירים 200 מוצרי יסוד"

בדיון ביומה האחרון של כנסת השנאה, אמר ח"כ אייכלר כי "רק התפילות של עניי ישראל, של קשישים, של ילדים, של אימהות, הן שהביאו את פירוק הממשלה" •

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בדיון שנערך ביום האחרון של הכנסת ה-19 אמר ח״כ הרב ישראל אייכלר: ״בחודש כסלו זכינו לנס חנוכה, בימים ההם, שבו קרס שלטון היוונים וההגמוניה של המתייוונים בארץ-ישראל וקמה מלכות החשמונאים. זה לא היה ניצחון פיסי, כי היוונים שלטו פה 180 שנה ובני-ישראל החשמונאים לא מרדו בהם. זה היה ניצחון הרוח על הכוח. ניצחון אור המנורה הטהורה בבית-המקדש על פני התרבות הרעה של פיתוח ודיכוי של נשמת ישראל. היוונים לא רצו להרוג את היהודים, אלא לקחת מהם את הנשמה. הם ביקשו לעקור את האמונה היהודית.

היום אנחנו זוכים שוב למעין נס חנוכה קטן בזמן הזה, כי בשנתיים האחרונות שרר החושך על פני הארץ. שלטון הזדון דיכא את המוני עניי ישראל והכריז מלחמה על תורת ישראל. איש לא יכול היה להפיל את הממשלה הזאת, רק תפילות ישראל של עניי ישראל, של קשישים, של ילדים, של אימהות "כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ", הן שהביאו את פירוק הממשלה.

נתפלל לה׳ אשר גאלנו מיד צר, שישמור ויגן עלינו מפני השונאים מבית ויגן עלינו מפני האויבים מבחוץ. חיזבאללה וחמאס וגם הידידים באמריקה ורוסיה, אירופה וסין אינם מבדילים בין חרדים לחילוניים, בין עשירים לעניים. בעיניהם כולנו יהודים, שאין להם זכות לחיות בארץ הזאת. לכן מי שמחורר את ספינת ישראל ומכניס שנאה ואיבה ומנהל תעמולה אנטי יהודית להרעיל את הלבבות נגד חלקים גדולים בעם ישראל, משרת את האויב החיצוני ומסכן את היישוב היהודי בארץ ישראל.

מה תרם לכם לפיד חוץ מרגשות זעם ונקם?

אני שואל לבוחרים של יש עתיד, מה תרם לכם לפיד חוץ מרגשות זעם ונקם? הוא הבטיח לכם שידאג לכם. הבה נראה מה הועיל האיש הזה למעמד הביניים ומה עשה בשביל מדינה. כשהצענו לפני שנה וחצי את חוק מע"מ אפס מעל במה זו לזוגות צעירים שאין להם דירה, עלה כאן סגנו וקרא את עמדת שר האוצר, ואני מצטט: קביעת פטור ממע"מ לרוכשי דירה ראשונה שנקנית מן הקבלן, תביא לכך שהאוכלוסייה תקנה דירה ראשונה חדשה ​והדבר יביא לעלייה בביקוש לדירות אלה ולעליית מחירים. הכסף לא יגיע לכיסו של הצרכן, אלא יגיע לכיסו של הקבלן. יישום הצעת החוק יביא לכך שהנהנה מהטבת המס הוא הקבלן ולא הרוכשים.

ואני שואל כמה ציניות דרושה לאותו שר אוצר לבוא אחרי שנה ולטעון: ביבי עצר אותי מהורדת יוקר המחיה ומחירי הדיור וחוק מע"מ אפס. הרי הסברת שהכסף הזה יגיע לקבלנים. האם הקבלנים שתמכו במפלגת יש עתיד שינו את דעתך לטובת החוק?

קרא עוד:

[postim]

שר האוצר עשה כמה דברים טובים לטובת הכלכלה. הוא הטיל פיקוח על מוצר יסוד חשוב, גלידת שמנת מתוקה וגבינה לבנה. במקום להכניס לפיקוח מחירים 200 מוצרי יסוד כדי לאפשר לבני עניים ולמעמד הביניים לגמור את החודש, הוא הטיל פיקוח על גלידת השמנת כדי שילדי השמנת המלקקים מילקי בברלין, יוכלו לקפוץ לתל אביב לביקור הורים, זה מה שהוא עשה. אבל מה יעשו מיליוני הילדים שחיים בארץ מתחת לקו העוני, שהוריהם עובדים בשכר מינימום? זאת לא ציניות?

שר האוצר קיבל משק בצמיחה של 4.5%. תוך 18 חודש הוא הביא את זה לצמיחה שלילית. אומנם, היתה פה מלחמה "צוק איתן" שפגעה בצמיחה. כל הכלכלנים אומרים שאם הירידה לא היתה מתחילה לפני המלחמה זה לא היה מגיע לצמיחה שלילית. מלחמה עולה הרבה כסף, אבל כאשר כבר התחילה הירידה לפני זה, מגיעים לאפס מינוס לאחר המלחמה.

כל זה לא קרה בגלל ששר האוצר לא יודע כלכלה. הנפילה היתה אך ורק בגלל שפגעו בילדים עניים ובמעמד הביניים, בילדים קטנים, בהורים, בזקנים ובקשישים. יש דין ויש דיין.

"באנו לשנות? זה באנו לשנה!"

יוקר הדיור נגרם ישירות על ידי הממשלה. אם לא יפסיקו במכרזים של כל המרבה במחיר בקרקעות המדינה לא יהיה פתרון ליוקר המחיה. לא יעזור שום דבר לבוא ולרמות את האזרחים ולהגיד: ביבי עצר אותי באמצע הורדת מחירי הדיור. זה לא נכון. כל זמן שהוא לא הסכים להפסיק עם המחירים של הקרקעות לפי המרבה במחיר ומחירי הפיתוח והמסים על הבנייה לא היה פתרון ליוקר הדיור.

הסיסמא הנוראה היתה: איפה הכסף? באנו לשנות. באנו לשנות – כבר ראיתי, זה באנו לשנה. האם לא הגדלתם את הפער בין העשירון העליון למעמדי הביניים? איפה הכסף? אצל קבלני חוק מע"מ אפס?

אי אפשר לדבר רק על שר האוצר. ראש הממשלה גם הוא יצטרך לתת את הדין על שהודה בשבוע שעבר שהוא לא תמך בחוק מע"מ אפס. הוא הצביע בעדו בממשלה ובקריאה ראשונה רק כדי להמשיך לקיים את הקואליציה. האם מותר לתת שוחד של שני מיליארד שקל בדבר שראש הממשלה חושב שזה לא טוב בשביל להחזיק ממשלה? אני קורא לראש הממשלה לתקן ולהפסיק מיד את הרוח הרעה והרפורמות שהכניס שר החינוך במשרד החינוך. יש לעצור מיד את כל הרפורמות האנטי-חינוכיות של שי פירון כדי לא לגרום נזק לדור העתיד״ אמר ח״כ הרב ישראל אייכלר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture