יעלון: "הצבנו בפני הגורמים השונים בסוריה קווים אדומים"

"מי שינסה לחמש את אויבינו - יידע כי נגיע לכל מקום, בכל עת ובכל דרך כדי לסכל את תכניותיו" הבטיח שר הביטחון • בנוגע למצב בשטחי יו"ש אמר: "כרגע ישנה ירידה מסוימת בטרור ובהסלמה באיו"ש אבל לא בטוח שזה שכך זה יישאר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אם לשפוט לפי דבריו של שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שנאמרו בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון, הרי שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה בסוריה ויש לה אינטרס להבהיר זאת.

כזכור, ביום ראשון השבוע, דווח ע"י כלי התקשורת בסוריה כי מטוסי חיל האוויר הישראלי ביצעו מספר תקיפות באזור דמשק. לפי הנטען, היעדים היו מחסני תחמושת שעמדה לקראת העברתה לחיזבאללה, ישראל פעלה כפי שכבר הצהירה בעבר כי לא תתן לנשק שובר שוויון לזלוג לידי אויבותיה, אך לא הודתה רשמית בתקיפה, בדומה לפעמים הקודמות.

למרות העמימות בהננקטת בידי הגורמים הרשמיים,הרי שיש באמירות החוזרות על עצמן סביב אירועי התקיפה בכדי ללמד דבר או שניים על 'חלקה' של ישראל בעניין. שר הביטחון שהופיע הבוקר בפני ועדת חו"ב לצורך מתן סקירה תקופתית על הגזרות הביטחוניות השונות, התייחס לכלל האתגרים הביטחוניים באזור והדגיש כי הגורמים השונים בסוריה מורתעים בעקבות הקווים האדומים שהוצבו בפניהם.

"אומנם הקואליציה התפרקה והכנסת התפזרה אבל אויבינו לא מפסיקים להציב בפנינו אתגרים" אמר יעלון,ופירט: "בין אם זו איראן שממשיכה לקדם את תוכנת גרעין צבאית שלה ובין אם זו איראן שמפעילה נגדנו טרור תוך חימוש אויבינו, כחיזבאללה וארגוני הטרור בעזה. המזרח התיכון ממשיך לסבול מחוסר יציבות כרונית, כך למשל לבנון עם חיזבאללה החמוש אך המורתע. בסוריה עם קווים אדומים שהצבנו בפני הגורמים השונים שפועלים שם. רמת הגולן כרגע שקטה אבל זה לא מובן מאליו. גם גבול סיני, שם כפועלים כוחות הביטחון של מצריים נגד ארגוני הג'יהאד הקיצוני. גם אנחנו סבלנו משם מפיגועים ולכן אנחנו ערוכים במקום".

קרא עוד:

[postim]

בהמשך היום אמר שר הביטחון יעלון, שהשתתף באירוע הוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה שנערך בכנסת, כי "מי שינסה לחמש את אויבינו – יידע כי נגיע לכל מקום, בכל עת ובכל דרך כדי לסכל את תכניותיו. לא נתפשר על כך ולא נאפשר חצייתם של קווים אדומים שיסכנו את ביטחונה של ישראל"

אזור התקיפה (צילום דמשק עכשיו) 4"לא נאפשר חצייתם של קווים אדומים". קווים לבנים בשמי סוריה ביום התקיפה

"הפצועים משלמים את מחירו הכבד של מבצע 'צוק איתן' מדי יום"

יעלון, דיבר בפני משפחות פצועי המערכות: "גם השנה איבדנו לדאבון הלב בנים ובנות, במבצע 'צוק איתן' וגם בפעילות השוטפת ובפעולות איבה שמחרידות את הלב והנפש. גם השנה הצטרפו פצועים נוספים לחדרי הטיפולים והשיקום, פוסעים את צעדיהם הראשונים בדרך ארוכה שתעצב מחדש את חייהם ואת חיי משפחתם. מבצע 'צוק איתן' גבה מאתנו מחיר כבד מאוד, מחיר שהפצועים משלמים מדי יום.

"גם השנה אנו מוצאים עצמנו מתמודדים עם טרור אסלאמי קיצוני שנמצא בכל פינה במזרח התיכון המתפרק, ושואף להרוג בנו רק משום מי שאנחנו. טרור חסר מעצורים שמופעל בידי ארגונים אכזריים שאינם בוחלים באמצעים, ויעשו הכול כדי לנסות לשבש את חיינו כאן.

"אך אנו לא נירתע, ונדע לגדוע כוונות זדון של אויבינו. מי שינסה לפגוע באזרחנו ולשבש את חיינו ישלם על כך מחיר כבד. מי שינסה לחמש את אויבינו – יידע כי נגיע לכל מקום, בכל עת ובכל דרך כדי לסכל את תכניותיו. לא נתפשר על כך ולא נאפשר חצייתם של קווים אדומים שיסכנו את ביטחונה של ישראל. לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל.

יעלוןשר הביטחון באירוע, היום (צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט)

"יש ירידה בהסלמה ביו"ש- לא בטוח שיישאר כך"

בסקירתו בועדת חו"ב התייחס שר הביטחון גם לנעשה בדרום, ואמר כי גם רצועת עזה אחרי מבצע "צוק איתן" מורתעת אך ממשיכה להתחמש למול המצוקות הקיימות ברצועה, עם למעלה ממאה אלף איש שאיבדו את ביתם. יש ניסיונות לשקם את הרצועה, כולל במעורבות שלנו וגם של גורמי או"ם.

בנוגע למצב בשטחי יו"ש אמר: "כרגע ישנה ירידה מסוימת בטרור ובהסלמה באיו"ש אבל לא בטוח שזה שכך זה יישאר. יש לחץ גדול מאוד מבחוץ בעיקר מצד החמאס לחממם את יהודה ושומרון. אנחנו ממשיכים לפעול שם כדי לסכל תשתיות טרור שמופעלות מעיקר מבחוץ, בין אם מרצועת עזה ובין אם זה מטורקיה. כך גם כנגד פיגועי בודדים שמקבלים החלטה לעשות פיגוע סביב הסתה".

בסיכום דברי הפתיחה אמר שר הביטחון כי "צה"ל, מערכת הביטחון, שב"כ, לא יצאו לפגרה לנוכח האירועים הפוליטיים. אנחנו ממשיכים לפעול במלא הכוח כדי להבטיח שקט לאזרחי מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture