שמורת עברונה תישאר סגורה למטיילים כדי לשמור על בריאות הציבור

בהערכת מצב נוספת, בראשות המשרד להגנת הסביבה ובהשתתפות נציגי רשות הטבע והגנים וקצא״א, עלה כי בסוף השבוע האחרון כ-50 נהגי כלי רכב פרטיים ניסו להכנס לשמורת עברונה הסגורה • פקחים ושוטרים שסיירו בשטח מנעו מהמטיילים את הכניסה והפנו אותם למצפור עברונה הסמוך ממנו ניתן להשקיף על האזור המזוהם • בהתאם להוראת סגן השר להגנת הסביבה, ח״כ אופיר אקוניס, השמורה תישאר סגורה וזאת על מנת לדאוג לבריאות הציבור ולמנוע סכנה למטיילים • במקביל לכך יתקיימו בחג החנוכה פעילויות הסברה במצפור עברונה בעניין הפעילות המאומצת לשיקום השמורה שנפגעה • בסוף השבוע האחרון הגיעו כמאתיים מבקרים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תכנית נרחבת לשיקום האזור שנפגע תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הבא. הצוותים בשטח מנסים למנוע הרעלת בעלי חיים העלולים לאכול מזון הספוג בנפט. סגן השר, אופיר אקוניס, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודו לצוותי המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים על הטיפול באירוע.

קרא עוד:

[postim]

לדברי סגן השר אקוניס: ״אנחנו שולטים במצב והתמודדנו בהצלחה מול האיום המשמעותי של זיהום מפרץ אילת. הדאגה לבריאות הציבור היא בראש סדר העדיפויות שלנו ולכן הוריתי להשאיר את השמורה סגורה ולהפנות את הציבור למצפור עברונה הסמוך, לשם הגיעו כבר מאות מטיילים בסוף השבוע האחרון".

בסקירה שמסר בישיבת הממשלה בתחילת השבוע, דיווח סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ אופיר אקוניס, כי הוסר החשש לזיהום מפרץ אילת. בסקירתו פירט סגן השר אקוניס כי במקביל להיערכות לשיטפונות וחפירת הסכרים אשר מנעו בסופו של דבר את התפשטות הנפט מעבר לאזור המזוהם, שאיבת הנפט המשיכה וכעת אין כל חשש לזיהום המפרץ. זאת לאחר שבאירוע דלפו, לפי דיווחי קצא"א, כ-5 מיליון ליטרים של נפט גולמי אשר פגעו בשמורת עברונה באופן קשה.

סגן השר אקוניס עדכן את השרים כי בהתאם להחלטתו, שמורת עברונה תישאר סגורה למטיילים וזאת על מנת לשמור על בריאות הציבור. בנוסף, ביום ראשון הקרוב יביא סגן השר אקוניס לאישור הממשלה תוכנית נרחבת לשיקום האזור. בימים אלה פועלים במשרד להגנת הסביבה וברשות הטבע והגנים לגיבוש פרטי התוכנית המלאים וזאת בשיתוף עם ארגוני הסביבה אשר נפגשו כבר ביום חמישי האחרון עם סגן השר וזאת מתוך רצון להגביר את השקיפות. גיבוש התוכנית ופעולות השיקום הנעשות בימים אלה בשמורה מתבצעות במקביל לחקירה פלילית של המשטרה הירוקה הבוחנת את כלל הנסיבות שהביאו לאירוע, תפקוד הגופים ומידת האחריות לתוצאות הקשות. במהלך הסקירה הציג סגן השר אקוניס צילומי אוויר עדכניים מהאזור המזוהם בשמורה ותיאר את פעולות השיקום ופינוי הקרקע המזוהמת המתבצעות במקום כרגע.

במהלך הסקירה נדונה גם הפגיעה בבעלי החיים. מנתונים שהוצגו לחברי הממשלה עולה כי בימים אלה עוברות כחצי מיליארד ציפורים נודדות מעל ישראל בדרכן לאפריקה. לציפורים אלה אין חוש ריח וישנו חשש כי הן ינסו לשתות מהנפט. רשות הטבע והגנים הציבה פקחים בשעות הלילה בשמורה על מנת למנוע מהציפורים לנחות בסמוך לזיהום. בנוסף, אנשי הרשות אוספים את זרעי עצי השיטה אשר נספגו בנפט על מנת למנוע הרעלת בעלי חיים שינסו לאכול אותם.

קורמורן מת מזיהום הנפט בשמורת עברונה. צילום מנחם זלוצקי,קורמורן מת מזיהום הנפט בשמורת עברונה. (צילום: מנחם זלוצקי)

בסוף הסקירה הודו סגן השר אקוניס וראש הממשלה נתניהו לאנשי המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים על טיפולם באירוע. ראש הממשלה נתניהו אמר כי ישנה חשיבות גדולה לשמירה על בריאות הציבור ומניעת כניסת מטיילים לשמורה במקביל לשיקומה ולפעילות למניעת אסונות דומים בעתיד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture