נעצרו המחבלים בפיגוע בקבוק התבערה במעלה שומרון

החשודים נעצרו על ידי שירות הביטחון הכללי וצה"ל כעבור מספר שעות, והודו כי יצאו לעבר היישוב במטרה להשליך בקבוק תבערה • בפיגוע נפצעו אב ובתו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הותר לפרסום כי לאחר מאמץ מודיעיני אותרו המעורבים בפיגוע יידוי בקבוק התבערה ביום חמישי, ג' טבת (25.12) סמוך למעלה שומרון, בו נפצעו אב ובתו. החשודים, צעירים מהכפר עזון שבשומרון, נעצרו על ידי שרות הביטחון הכללי וצה"ל כעבור מספר שעות.

בחקירתם הודו שני הפעילים, אחד מהם קטין בן 16, כי יצאו מעזון לכיוון הכביש המוליך ממעלה שומרון ליישוב אל מתן במטרה להשליך בקבוק תבערה לעבר רכבים.

השניים המתינו בצד הדרך, הבחינו בכלי רכב הנעים על הציר, אז הדליקו את בקבוק התבערה והשליכו אותו לעבר אחד מכלי הרכב אשר נפגע והתלקח כתוצאה מכך. לאחר מכן, נמלטו השניים חזרה לכפר עזון, ונעצרו לחקירת שב״כ עוד באותו הלילה בעקבות מאמץ מודיעיני לאיתור המעורבים בביצוע הפיגוע.

המעצר בידי כוח דובדבן

קרא עוד:

[postim]

מפקד החטיבה המרחבית אפרים, אל"ם גיא ברגר, התייחס לאירוע וסיפר כי "עם קבלת הדיווח על הפיגוע הגיעו כוחות של החטיבה המרחבית אפרים יחד עם כוחות רפואה אזרחיים וצבאיים למקום. הוגש טיפול רפואי ראשוני לאב ולבתו הפצועים, והם פונו לבית החולים על גבי טיפול נמרץ צבאי".

במקביל, הכוח החל במרדף לכיוון שממנו זוהו העקבות, בסיוע של גששים. "מיד לאחר האירוע, בזכות מודיעין מדויק של השב"כ וביצוע מקצועי של יחידת 'דובדבן', פשטנו בכוחות גדולים על הכפר ועצרנו את המחבלים", אמר אל"ם ברגר. "צה"ל ימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת להגן על תושבי הגזרה ולסכל פעולות טרור בעתיד".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ביקר ביום שישי בבוקר במקום הפיגוע באזור מעלה שומרון, שם פגש את מפקדי הגזרה לסקירת מצב. במהלך סיורו בשטח אמר שר הביטחון יעלון: "הפעילות הצבאית והפריסה בשטח בעקבות הפיגוע הייתה מהירה. אנו נניח ידנו על מבצעי הפיגוע ואם יש להם משלחים – גם אליהם נגיע. צה"ל ושב"כ יידעו לתת מענה למצב בו יש אירועים של טרור עממי הכוללים בין היתר זריקת בקבוקי תבערה והשלכת אבנים. המאבק בפיגועים הללו מורכב ודורש פעולה נחושה ויד תקיפה, כך קורה וכך גם יהיה".כאמור, עתה התברר כי בשעה ששר הביטחון הבטיח, למעשה,היו המחבלים במהלך חקירתם בשב"כ.

יעלון: "מהיכרותי את אנשי ההתיישבות, הטרור לא ירתיע אותנו"

שר הביטחון הגיע בהמשך לבית החולים תל השומר, שם ביקר את איילה שפירא שנפצעה בפיגוע, ושוחח עם הוריה. להורים אמר שר הביטחון יעלון: "תהיו חזקים, איילה בידיים טובות של רופאים מצוינים. אני מאחל לה החלמה מהירה. מצפה לה ולכם תקופה מורכבת מאוד ועליכם לאגור תעצומות נפש לקראתה. הטרור הזה מטרתו להטיל אימה על התושבים ביהודה ושומרון, אך מהיכרותי את אנשי ההתיישבות וכשאני משוחח אתכם, ברור לי שהם לא ירתיעו אותנו".

הילדה אילה שפירא בת ה-11, עברה במהלך סוף השבוע ניתוח מוצלח ראשון מתוך סדרת ניתוחים שיקומיים שעליה לעבור ומצבה יציב אך מוסיף להיות קשה ועדיין נשקפת סכנה לחייה. הציבור נקרא להמשיך ולהעתיר בעד איילה בת רות לרפו"ש בתושח"י.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture