מאיר פרוש: "אם נתניהו רוצה לשוב ולהנהיג, שיציג תכנית להפחתת העוני"

פרוש אמר כי הפסיביות שנוקטת הממשלה בטיפול בעוני מציבה אותנו כ"מדינה שמתאכזרת לאזרחיה" • ח"כ יצחק כהן תקף: "לילדי המסתננים נתנו קייטנות בקיץ אבל לילדים חרדים לא" • ח"כ אייכלר: "השלטון יוצר את העוני במיסים כבדים ומאשים את העניים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מליאת הכנסת קיימה דיון בהצעה לסדר על דו"ח העוני, מצוקת הדיור, ויוקר המחיה, לבקשתם של מספר חברי כנסת. במהלכו השמיעו חברי האופוזיציה את זעקת מיליון העניים. על רקע התפוצצות פרשת השחיתות ב'ישראל ביתנו', התירוצים הקבועים של 'מחסור בתקציב' ו'סדר עדיפויות' נראו מגוחכים מאי פעם.

ח"כ מאיר פרוש אמר כי כשמדברים על כך ששליש מאזרחי המדינה הם עניינים ומתוכם 930 אלף הם ילדים, אנחנו מדברים על מדינה חולה. בימים כתיקונם היינו קוראים לממשלה להתפטר אבל עכשיו יש שתי אפשרויות: או שמי שהנהיג את המדינה לא יוכל להמשיך להנהיג אותה, או שכאשר הוא מבקש שוב את אמון הציבור הוא צריך להציג תכנית ברורה איך להפחית את מספר העניים.

"אפשר לומר שזו מדינה שמתאכזרת לאזרחיה. אני שומע את אלה שכביכול מנסים לדאוג לאוכלוסייה החרדית ורק היום ראיתי מחקר חדש שמראה שכתוצאה מהחקיקה והכפייה שלהם, קרה דווקא ההפך.

ח"כ יצחק כהן: עברנו תקופה קשה מאוד עם ממשלה רעה מאוד שלא עניין אותה נושא העוני במדינה. הממשלה הזו פגעה קשות בעניים והכי גרוע מידרה אוכלוסיות שלמות. הממשלה אמרה: באוכלוסייה הזו אנחנו לא מטפלים. לילדי המסתננים נתנו קייטנות בקיץ אבל לילדים חרדים לא.

אני אמרתי שמע"מ אפס לא יעבור כי זה רווח לקבלנים וגם אמרתי שתקציב 2015 לא יעבור. אתם אמרתם "תקראו את השפתיים" זה כן יעבור. בעזרת השם אנחנו נעביר את זה אחרי התיקונים וביטול האפליה.

לא יכול להיות שמכינים תכניות שמיועדות לאוכלוסייה מסוימת. שר החינוך הגיש כל מיני רפורמות הזויות בקצב של מאג ואף אחת מהם לא מומשה, הכל התפוגג כמו עשן. מיליונים נשפכו על תכניות שאף אחד במשרד החינוך לא יודע להסביר מה הם אומרות.

ח"כ ישראל אייכלר התריע: "היום קם דור אשר לא ידע את מידת הצדקה. המדינה מתנערת מכל אחריות לדיור ותעסוקה ופרנסה לאזרחים. בכל המדינות הנאורות, ואפילו במישטר הקפיטליזם האכזרי באמריקה, כל חברה כלכלית מפרישה לצרכי צדקה אחוזים גבוהים מהכנסותיה. הצדקה מוכרת כהוצאה לצרכי ניכוי מס. בארץ, החברות מפרישות פרוטות עלובות לצרכי צדקה, יחסית לחברות בעולם המערבי. אלה שגדלו והתחנכו על "תכנית ההיתנתקות מן היהדות", כבר אומרים בגלוי ובחוצפה תוך הנפת נס הרוע: "אינני מוכן לפרנס עניים וילדים נזקקים. "שלי שלי שלך שלך", נאמר בפרקי אבות "זו מידת סדום".

חמור שבעתיים כאשר שלטון הרוע לא מסתפק בהתנערות והתכחשות והתנכרות לאזרח הנצרך. שלטון הפקידים, גם בא בעלילה על עניי ישראל, שהם אשמים בעניים. על זה נאמר: "הגזלת וגם ירשת?!" מי יוצר את העוני? מיסי הממשלה, המייקרים את מחירי המחיה. המיסים על הקרקע והבניה מונעים קורת גג מזוגות צעירים. מיסים כבדים על יבוא וייצור מייקרים את צרכי המזון. מיסים מוטלים אף על תשומות הבריאות וכך בכל תחומי החיים. רוב הכסף הולך למימון המנגנון השלטוני. השלטון המתנכר מתייחס אל אזרחי המדינה כאל נתינים הכבושים, תחת ידו. הם חייבים לשלם מיסים למימון משכורות השליטים הממשלתיים, העירוניים והמשפטיים. מאות אלפי משרות שלטוניות חסומות בפני העניים, באמצעות "תנאי סף" ותפוסות בידי אנשים שכל משכורתם באה מכספי המיסים של המיגזר הפרטי. זו חוצפה כפולה ומכופלת, גם לא נותנים צדקה לעניים, גם יוצרים "אידיאולוגיה" שהנזקקים צריכים לדאוג לעצמם וגם עושקים מהם מיסים כבדים, שמנציחים את עוניים" דברי אייכלר.

קרא עוד:

[postim]

ח"כ הגב' רוזין, מהח"כים החדשים במרצ, אמרה, כי "אחרי שנתיים במשכן הבנתי שכבר לא משנה מה יאמר כאן, בסופו של דבר הכסף האמיתי עובר במחשכים. בממשלה של מאעכרים כספי הציבור מועברים לבעלי האינטרסים, המתנחלים, הטייקונים והמושחתים. יש לנו ממשלה שמשרתת את החזקים במקום לדאוג לחלשים. תקציב החטיבה להתיישבות גדל בשנה האחרונה ב-600 אחוז, בזמן שבפריפריה לא סוגרים את החודש.

"האם לראש הממשלה הייתה איזו שהיא תגובה על אחת מפרשיות השחיתות החמורות בתולדות המדינה? כנראה שלא. ממשלת נתניהו העמיקה את השחיתות והסיאוב במדינה. נמאס לנו מראש ממשלה שמפקיר את האזרחים שלו לטובת בעלי אינטרסים.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ תע"ל) דיבר אף הוא על דו"ח העוני ואמר כי הנתונים אמורים להדאיג כל אדם בעל מצפון ובעיקר כל פוליטיקאי. חמישים אחוז מנתמכי הסיוע הם עובדים ובכל זאת הם עניים. מי שאחראי על הנתונים האלה היא הממשלה. היות וראש הממשלה לא התפטר בגלל הנתונים האלה, הציבור צריך לפטר אותו.

סגן השר אופיר אקוניס (ליכוד) השיב בשם הממשלה: אני מצטער על כל עני ועניה במדינת ישראל. המראות של אנשים שמחטטים בפחי זבל היו קיימים שנים ארוכות וחובתנו היא שלא יהיו עוד מראות כאלה במדינת ישראל. הדו"ח שפורסם לפני שבועיים על ידי הביטוח הלאומי הוא הדו"ח הרשמי ולא דו"ח אלטרנטיבי שהומצא על ידי ארגונים ועמותות. לפי הדו"ח הזה 200 אלף ישראלים יצאו ממעגל העוני. לפני שהליכוד קיבל את השלטון העוני הגיע לשיאו, ומאז ממדיי העוני יורדים ולא עולים.

האבטלה אם הייתה עולה הייתם קוראים על כך בכותרות ראשיות, אבל האבטלה ירדה לשיא שלישי ולמרות זאת לא קראתם על זה. מאז 2009 נרשמה העלייה החדה ביותר בשכר הראלי. אנחנו קיבלנו מממשלת העבודה קדימה שבוז'י היה שר בה, קיבלנו שכר מינימום של 3700 ₪. אנחנו הודענו שנעלה אותו באחריות וכך עשינו בשתי פעימות. ככל ששכר המינימום עלה, שיעור העוני קטן. בחודש אפריל תחל עלייה מחודשת בשכר המינימום עד שיגיע ל5000 ₪. התיאורים של האופוזיציה שמתארים את מדינת ישראל כמדינה חרבה שלא כדאי לחיות בה אבל העובדות הפוכות לחלוטין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture