מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את ההצעה למדינה הפלסטינית

הצעת ההחלטה הקוראת לנסיגה ישראלית מלאה מהגדה המערבית עד סוף שנת 2017, לא הצליחה לגייס את תשעת הקולות של חברות מועצת הביטחון של האו"ם הנדרשות לאישור ההחלטה • שר החוץ ליברמן: ״הכישלון צריך ללמד את הפלסטינים שניסיונות לכפות על ישראל מהלכים חד-צדדיים לא יובילו אותם לשום הישג • שר הביטחון יעלון: "הרשות הפלסטינית ממשיכה להוכיח כי אינה מעוניינת במשא ומתן ישיר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אומרים לא למדינה הפלסטינית: האיום שהתנופף בידיו של אבו מאזן השכם והערב, התברר כאיום עקר. הצעת ההחלטה שהוגשה למועצת הביטחון של האו"ם ואשר כללה קביעת תאריך יעד ל'סיום הכיבוש הישראלי' לא הצליחה לגייס את תשעת הקולות הדרושים לאישורה.

ההחלטה, שהובאה להצבעה בניו יורק אמש (שלישי, זמן קצר לאחר 17:00 שעון מקומי) ע"י שגרירת ירדן באו"ם, דרשה נסיגה ישראלית מלאה מהגדה המערבית עד סוף 2017. מתוך 15 המדינות החברות במועצה, שמונה מדינות הצביעו בעד, ביניהן צרפת ורוסיה, ארה"ב ואוסטרליה התנגדו, וחמש נמנעו, בכך נמנעו מהפלסטינים תשעת הקולות להם היו זקוקים.

לו היו מתקבלים תשעה קולות התומכים במהלך, ארצות הברית, שהצביעה נגד ההחלטה, היתה צפויה לממש את זכות הווטו במועצת הביטחון. שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנתה פאואר, כינתה את הצעת ההחלטה "בלתי מאוזנת" וגינתה את המהלך יוצא הדופן של הצבעה בנושא ללא קיום דיון מעמיק. "הצבענו נגדה, כי אנחנו יודעים מה שכולם כאן יודעים: השלום יבוא רק באמצעות בחירות קשות ופשרות שיונחו על שולחן המשא ומתן", אמרה פאואר.

קרא עוד:

[postim]

"ההחלטה הזו מתייחסת בדאגותיו של צד אחד בלבד" אמרה, "זה יערער את המאמצים שלנו להחזיר את הנחת היסוד של שתי מדינות לשני עמים". עוד אמרה פאואר כי "לוח הזמנים המצוין בהחלטה, אינו מביא בחשבון את צרכי הביטחון הלגיטימיים של ישראל".

ליברמן: "הדרך להשגת מדינה לא נסללת באמצעות פרובוקציות"

שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב על הפנייה הפלסטינית שהופלה במועצת הביטחון, ואמר כי ״כישלון ההצעה הפלסטינית במועצת הביטחון צריך ללמד את הפלסטינים שפרובקציות וניסיונות לכפות על ישראל מהלכים חד-צדדיים לא יובילו אותם לשום הישג – אלא רק להיפך״.

לדברי השר ליברמן ״הזילזול של הפלסטינים במדינות החשובות ביותר בקהילה הבינ״ל, ובראשן ארה״ב, נובע גם מהרוח הגבית שלה הם זוכים מחלק ממדינות אירופה. לכן, על כל מדינה שרוצה באמת לקדם הסדר – לנהוג באחריות ולהבהיר לפלסטינים כי החלטות מתקבלות רק סביב שולחן המשא ומתן״.

יועץ מזרח תיכון של משלחת ישראל לאום, ישראל ניצן, במועצת הבטחון. צילום אום-איוון שניידריועץ משלחת ישראל לאו"ם, ישראל ניצן, במועצת הבטחון. 
(צילום: איוון שניידר)

השר ליברמן הוסיף כי ״ראוי לציין ולשבח את עבודת אנשי משרד החוץ שבפעם השנייה בתוך 3 שנים הביאו לכך שההצעה הפלסטינית תסוכל באיבה, גם בזכות המאמץ המרוכז והקשרים הדיפלומטיים שמפתחת ישראל עם מדינות באפריקה ובמזרח ומרכז אירופה״. בכך רמז ליברמן לקשר שככל הנראה גרם לניגריה להימנע מתמיכה בהצעה, ובכך לגרום למצג שווא שהבטיח לפלסטינים את הרוב הדרוש, ולמעשה הכשיל את היוזמה.

שר הביטחון: "בעשרים השנים האחרונות הרש"פ מנסה רק לקבל מישראל ולא לתת דבר"

גם שר הביטחון האמון על שיתוף הפעולה הבטחוני עם הרשות הפלסטינית, לא חסך מהם את שבט ביקורתו, "הרשות הפלסטינית ממשיכה להוכיח כי אינה מעוניינת במשא ומתן ישיר וכן, אלא בפרובוקציות והמשך פעולות של דה-לגיטימציה כלפי ישראל" אמר יעלון.

"בבחירתה ללכת להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם באופן המנוגד להסכמים שהיא חתומה עליהם ובתמיכה מצערת של מדינות מסוימות בקהילה הבינלאומית, ממשיכה הרשות הפלסטינית לבחור בדרך חד צדדית ומתריסה. כפי שפעלה בעשרים השנים האחרונות, מאז החתימה על הסכמי אוסלו, דרכה של הרשות הפלסטינית היא רק לנסות לקבל מישראל ולא לתת דבר. לכך לא נסכים ולא נתפשר על ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture