התגובה הישראלית: הקפאת חצי מיליארד ש"ח מכספי הרשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הורה על הקפאת חצי מיליארד ש"ח מכספי המיסים של הרשות הפלסטינית, בעקבות החלטתם לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג • שר האנרגיה, סילבן שלום, מבקש להעביר את חצי מיליארד השקלים מכספי הפלסטינים לחובותיהם לחברת החשמל • שר החוץ ליברמן: "גם שופט חרש, עיוור ואילם, יודע שמי שמבצע פשעים נגד האנושות במאה השנים האחרונות, אלו הפלסטינים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ישראל הקפיאה כחצי מיליארד ש"ח מכספי המסים שהיא גובה עבור הרש"פ בתגובה לחתימתו של אבו מאזן על אמנת רומא והצהרתו על הכוונה לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.

ההחלטה התקבלה ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר כינס ביום חמישי אחר הצהריים בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל-אביב דיון בנושא התגובה הראויה להצטרפות הרשות הפלסטינית לאמנות בינלאומיות. בדיון הבהירו חברי הקבינט כי על הרש"פ להפנים כי נקיטת צעדים חד-צדדיים מצידה, תביא לתגובה חד-צדדית של ישראל.

ראש הממשלה נתניהו אמר בסיום הדיון: "אנחנו מצפים מבית הדין הבין-לאומי לדחות על הסף את הפנייה הצבועה של הרשות הפלסטינית, מן הטעם שהרשות הפלסטינית איננה מדינה. היא ישות שמקיימת ברית עם ארגון טרור, החמאס, שמבצע פשעי מלחמה, ומדינת ישראל היא מדינת חוק עם צבא מוסרי ששומר על כל החוקים הבינלאומיים".

יממה קודם לכן, עם חתימתם של הפלסטינים על האמנה, אמר נתניהו כי "מי שצריך לחשוש מבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג זאת הרשות הפלסטינית שנמצאת בממשלת אחדות עם חמאס, ארגון טרור מוצהר שכמו דאע״ש מבצע פשעי מלחמה".

קרא עוד:

[postim]

שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, סילבן שלום, מבקש להעביר את חצי מיליארד השקלים מכספי הפלסטינים לחובותיהם לחברת החשמל.

השר שלום אמר את הדברים בעקבות החלטת נתניהו על ההקפאה, ודרש כי חצי מיליארד השקלים יועברו לכיסוי החוב הפלסטיני לחברת החשמל, אשר ממשיל לגדול מדי חודש. "לא ייתכן כי אזרחי ישראל ישלמו את החוב הפלסטיני ואנחנו נדאג לכך כי הפלסטינים ישלמו את חובם עד השקל האחרון״ אמר השר שלום.

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר כי "אבו-מאזן יכול לחתום על איזו אמנה שהוא רוצה, היחידים שמבצעים פשעי מלחמה בסכסוך כאן הם הפלסטינים עצמם, שאחראים לטרור רצחני נגד תינוקות, ילדים, נשים וגברים, ללא אבחנה, במשך מאה השנים האחרונות. את זה גם שופט חרש, עיוור ואילם יודע. לכן שאבו-מאזן לא יאיים עלינו, המדינה עם הצבא המוסרי ביותר בעולם!".

בארה"ב, הצהירו נציגי הרפובליקנים בקונגרס, כי הצעד הפלסטיני מסיג את תהליך השלום לאחור, ואיימו כי יעצרו את כספי הסיוע לרשות.

המדינה בוחרת שלא לתבוע את הרש"פ בהאג

ההשוואה המתבקשת בין התנהגותה המוסרית של ישראל ובין יחסה המחפיר של הרש"פ לחיי אדם, מציבה מידית את האיום המתבקש להפנות את החרב המונפת לכיוון הפושע האמיתי ולייצר תביעה בבית הדין הבין לאומי בהאג נגד אבו מאזן. בארגון 'אלמגור' למודי הניסיון מבקשים לצנן את האווירה המתלהטת, ומצהירים כי זו הטעייה חמורה הפוגעת ברגשות המשפחות השכולות.

ראשי הארגון מספרים כי כאשר עלתה סוגיית גדר ההפרדה לדיון בביה"ד הבינלאומי בהאג, הגישו פעילי הארגון תביעה נגדית. מאחר ומדינת ישראל נתבעה ונשפטה, ומאידך, המדינה לא רצתה להיגרר למשחק של בית הדין בהאג, פעל הארגון "במקומה".

"באנו שמונה עשרה נציגים של אלמגור להגיש תביעה נגדית. איתנו היה עו"ד יעקב רובין ז"ל-לשעבר ראש לשכת עורכי הדין בישראל שייצג אותנו בהתנדבות בסוגיות נוספות, הוא נכנס פנימה אל מזכירות בית הדין עם כתב תביעה נגדי. היו צילומים וראיונות, אבל בכך הסתיים הסיפור" מתארים נציגי הארגון את האכזבה. כפי שעו"ד רובין תידרך אותם מראש, הכישלון היה צפוי אך עם זאת מאכזב, מכיון ורק מדינה יכולה להגיש תביעה.

אמנם לו תרצה מדינת ישראל לעשות זאת, היא יכולה לעשות זאת בכלים שלה. הגורמים הרשמיים מחזיקים ברשימת נפגעי הטרור המלאה כפי שנמסרה ע"י הביטוח הלאומי האוחז בנתונים המלאים, אך היא בוחרת שלא לנקוט בצד כזה. בינתיים הפיצה ישראל דיווחים בלתי מאומתים כי ארגונים לא-ממשלתיים ואיגודים פרטיים יתבעו את אבו מאזן בארה"ב על סמך השותפות עם חמאס,תביעה שיכולה להידון בכל בית שפט ואינה זקוקה לבית הדין הבינלאומי.

צילום ראשי: מיכאל יעקובסון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture