נערכים למערכה החורפית: כוחות החירום בכוננות שלג

האם נלמד הלקח? בקרוב התשובה: מד"א מדווח כי הוא ערוך למזג האוויר הסוער הצפוי החל מיום שלישי השבוע בירושלים ובצפון • ב"איחוד הצלה" רכשו מאות "ערכות סערה" והוסיפה לערכות הרפואיות שברשות המתנדבים שמיכות מילוט למניעת היפותרמיה • פיקוד העורף רכש כפות-מפלסות חדישות שייכנסו לשימוש כבר ממחר • וכולם מתפללים שהמחזות הקשים שנצפו השנה שעברה- לא יישנו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מתכוננים לשלג: הסערה הגדולה עדיין לא הגיעה, אך במגן דוד אדום ובארגוני הצלה נערכים כבר מעכשיו לסערה שתחל לפי הצפוי ביום שלישי עם שינוי משמעותי במזג האוויר. רוחות דרום מערביות חזקות ינשבו בעוצמה של 50-80 קילומטרים לשעה עם משבי רוח של 100 קמ"ש. הרוחות עלולות לפגוע בפעילות שדות התעופה ונמלי הים. גובה הגלים יעלה עד לשישה מטרים והים ייעשה סוער. סופות חול בדרום ואובך במרכז עלולים לפגוע משמעותית בראות.

מהשירות המטאורולוגי נמסר על יום שלישי – מבחינת משקעים, ירד גשם מלווה בסופות רעמים בצפון הארץ ובמישור החוף הצפוני. מדי פעם ירד גם ברד. בהדרגה יחל לרדת גשם גם במרכז ובדרום וקיים חשש מהצפות מקומיות. בשעות הצהריים יחל לרדת שלג בצפון רמת הגולן ולקראת ערב הוא יגיע לפסגות הרי הגליל ויבקר גם בצפת. עד בוקר יום רביעי, ייערמו עשרות סנטימטרים של שלג באזורים אלה.

ביום רביעי יוסיף להיערם שלג בהרי הגולן והגליל. במהלך הבוקר יתחיל לרדת שלג גם בהרי ירושלים. משעות אחר הצהריים תחול החמרה משמעותית בעוצמת השלג. גשם מלווה בסופות רעמים וברד יוסיף לרדת בצפון הארץ ובמרכזה. קיים חשש מהצפות במקומות המועדים ולשיטפונות במדבר יהודה ובאזור ים המלח. רוחות חזקות ימשיכו לנשב והים יוסיף להיות סוער. הטמפרטורות יהיו נמוכות במידה ניכרת מהרגיל.

לקראת סוף השבוע הסופה תחל לשכוך. בחמישי, יוסיף לרדת שלג ויערם בהרים מגובה 500 מטרים. שלג קל ייתכן גם בהר הנגב. לקראת שעות אחר הצהריים, השלג ייחלש, ובמהלך הלילה הוא ייפסק. גשם יוסיף לרדת מצפון הארץ עד צפון הנגב, אך עוצמתו תיחלש. גם הרוחות ייחלשו בהדרגה וגובה הגלים ירד ויעמוד על עד שלושה מטרים. עדיין יהיה קר מהרגיל בעונה וקיים חשש להיווצרות קרח על הכבישים. גל הקור העז יימשך גם בסוף השבוע.

מפנים שלג בגוש עציון (2)הלקחים יושמו, צפי לתרחישים נוספים

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ קיים אתמול בשעות הערב הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון וההצלה לשעת חירום- כולל נציגי המשטרה, הממשלה, והרשויות המקומיות בשל הסערה הצפויה בסוף השבוע, ואמר כי עיקרי הלקחים מהסופה של שנה שעברה יושמו, אך יש לצפות לתרחישים נוספים וכי עיקר המשימה הינה הצלת חיי אדם ושמירת השגרה באופן המיטבי.

השר לביטחון הפנים הנחה את שירותי החירום להיכנס למצב כוננות סופה החל ממחר בערב- לקראת שיאה של הסערה הצפויה בלילה שבין הימים רביעי לחמישי.

ב"איחוד הצלה" סיימו את ההיערכות למבצע "מרבד לבן"

הנהלת "איחוד הצלה" רכשה מאות "ערכות סערה" והוסיפה לערכות הרפואיות שברשות המתנדבים שמיכות מילוט למניעת היפותרמיה • רכבי המתנדבים באזורים בהם צפוי לרדת שלג צוידו בשרשראות • כמו כן, לאזורים אלו נוידו מכל הארץ רכב 4X4 מסוג 'טומקאר' שיאפשרו המשך הגשת עזרה ראשונה מצילת חיים במקרי של היערמות שלג על הכבישים

בארגון רפואת החירום 'איחוד הצלה' סיימו את ההיערכות לסופה שצפויה לפקוד את ישראל בימים הקרובים. בעקבות תחזית מזג האוויר הצופה אפשרות של ירידת שלגים בירושלים, בצפון רמת הגולן, בצפת-מירון, בגוש עציון וביישובי השומרון ובנימין רכשה הנהלת "איחוד הצלה" מאות "ערכות סערה" בהן: חליפת סערה, ערדליים, כובע תרמי וכפפות והוסיפה בערכות הרפואיות שברשות המתנדבים שמיכות מילוט למניעת היפותרמיה.

איחוד הצלה בשלג (2)היערכות מרשימה. 'ערכות הסערה' החדישות

רכבי המתנדבים באזורים בהם צפוי לרדת שלג הונחו להצטייד בשרשראות. כמו כן, לאזורים אלו נוידו מכל הארץ רכב 4X4 מסוג 'טומקאר' שיאפשרו המשך הגשת עזרה ראשונה מצילת חיים במקרי של היערמות שלג על הכבישים. כמו כן, ישמשו רכבים אלו להעברת קשישים וחולים למרפאות.

מוקד 'איחוד הצלה' ערוך לפעילות במתכונת חירום. מתנדבי "איחוד הצלה" מכל הארץ ואזרחים שברשותם רכבי שטח, ג'יפים, רכבים בעלי הנעה קדמית, רכבים משורשרים ורכבי חילוץ נקראים להירשם במשרדי הארגון לצורך שיבוצם במשמרות במהלך ימי השלג.

יו"ר "איחוד הצלה" זאב קשש אמר כי "בשנה שעברה טיפלו 650 אנשי רפואה מתנדבים של 'איחוד הצלה" ביותר מ-12 אלף פניות ובקשות עזרה לסיוע רפואי והומניטרי. האמבולנסים ורכבי השטח של 'איחוד הצלה' פעלו וסייעו לאזרחים באזור רמת הגולן, צפת, ירושלים, ביתר עילית יישובי בנימין והשומרון, ופעלו במרכז הסיוע והקליטה שהוקם בבנייני האומה בירושלים. הם העניקו טיפול רפואי ראשוני לאזרחים שסבלו מכוויות קור ובמצב היפותרמיה וכן מחבלות ושברים עקב ההחלקה על השלגים".

איחוד הצלה בשלג (1)650 אנשי רפואה, 12 אלף פניות.

כמו כן, בסופת השלג בשנה שעברה פעל מוקד "איחוד הצלה" במתכונת חירום ובתגבור של עשרות מוקדנים ונציגי 'איחוד הצלה' פעלו לכל אורך המבצע בחמ"ל עיריית ירושלים וכן בחפ"ק הראשי שהוקם ע"י כוחות הביטחון באזור לטרון. במהלך המבצע סייעו המתנדבים בשיתוף אגף החירום של משרד הבריאות בהעברת חולי דיאליזה לטיפולים בבית החולים, וכן הסעת יולדות מבית החולים לביתם וקשישים ותינוקות שהיו נצורים בבתיהם ללא חשמל.

כוחות מד"א ערוכים ב"כוננות שלג"

במד"א מוכנים למזג האוויר הסוער הצפוי החל ממחר (שלישי), וערוכים להעניק טיפול רפואי לכל נפגע גם בתנאי מזג האוויר הקשים • כוחות מד"א ערוכים גם לשלג האפשרי בהרי הצפון ואולי אף בירושלים • בסערה הקודמת שפקדה את ישראל אשתקד התקבלו במוקדי מד"א 49,561 פניות מאזרחים ברחבי הארץ

כוחות מד"א ערוכים בכל רחבי הארץ לטפל בחולים ובנפגעים שונים גם כתוצאה מנזקי הסערה הצפויה, ובמקביל נערכים גם בכוננות שלג, לקראת השלג הצפוי לרדת בהמשך השבוע בהרי הצפון ובירושלים.

רכבי 4X4 של מדא מוכנים לפעילת בתנאי שטח קשים - צילום דוברות מדאעומדים הכן. רכבי 4X4 מצויידים בשרשראות שלג

בסערה שפקדה את ישראל לפני כשנה הגיעו למוקדי מד"א 49,561 פניות לעזרה מאזרחי ישראל, מתוכן 17,287 במרחב ירושלים. באותה העת, פעלו כ-600 רכבי הצלה ברחבי הארץ, בהם ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, רכבי 4X4 וג'יפבולנסים. במרחב ירושלים פעלו למעלה מ-80 רכבי הצלה, רובם בעלי הנעה קדמית 4X4 שאפשרה הצלת חיים גם בתנאים קשים. במהלך הסערה הקודמת, טיפלו כוחות מד"א בכ-500 יולדות בכל רחבי הארץ, ובלמעלה מ- 300 נפגעים שנפלו והחליקו בשלג ובקרח. בנוסף לכך התרחשו בגזרת ירושלים בלבד 102 תאונות דרכים שאליהן הוזנקו כוחות מד"א.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, הנחה את הכוחות הפועלים באזורים המועדים לשלג השנה, לנקוט בשורת צעדים שתביא אותם למוכנות הגבוהה ביותר האפשרית על מנת שיוכלו להעניק שירות מלא, מהיר ומקצועי לתושבי האזור גם בתנאי מזג אויר קשים במיוחד. בין היתר, הונחו כוחות מד"א לתגבר את המשמרות בעובדים ובמתנדבים, על מנת להעניק מענה מלא במידה ויהיה ביקוש גובר לשירותי מד"א ובעיות עבירות לכלי רכב פרטיים, דבר שעלול לגרום לקריאות רבות יותר לאמבולנסים.

עשרות אמבולנסים עם הנעה קדמית (4X4) הועמדו במצב הכן. כמו כן, שרשראות שלג כבר הורכבו על גלגלי האמבולנסים, על מנת שאלה יוכלו לעבור במהירות וביעילות גם במקרים של שלג הנערם על הקרקע באזורים שונים, אליהם יצטרפו גם 120 ג'יפים מיחידית הג'יפים המיוחדת של מתנדבי מד"א אשר ירתמו לכל המשימות הנדרשות בימי הסערה הצפויים. בנוסף, הופצו במד"א הנחיות נהיגה בטוחה בשלג, בגשם ובשיטפונות עבור כוחות ההצלה של מד"א, שתאפשר שמירה על חייהם של אנשי הצוותים הרפואיים.

צוותי מדא פועלים בשלג - צילום בראל דוברות מדא120 רכבים ייעודיים יצטרפו ל-600 האמבולנסים. הג'יפבולנסים בפעולה, אשתקד

מנהלי המרחבים במד"א הונחו לתאם עם הרשויות המקומיות, עם גורמי הביטחון, צה"ל, משטרת ישראל וכיבוי אש דרכי פעולה, במקרים של ניתוק דרכי הגישה לבתי החולים. במקרה של צירים חסומים לאמבולנסים, הרשויות המקומיות יפנו בעדיפות עליונה מפלסות לפתיחת הצירים באותם מקומות, על מנת שיתאפשר פינוי חולים ונפגעים במהירות האפשרית לבתי החולים. ולאמבולנסים הוכנס ציוד רפואי ייעודי לטיפול בפגיעות קור. גם בשירותי הדם של מד"א נערכים בכוננות מוגברת באזורים בהם צפוי לרדת שלג. במד"א עומדים בקשר עם בתי החולים וערוכים לספק את מנות הדם על פי הצורך גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים.

"מטה השלג" של יד שרה בהיכון

במסגרת ההכנות לשלג בירושלים, נפתח ביד שרה "מטה שלג" לסיוע בהסעות למתקשים בתנועה ולמרותקים לכיסאות גלגלים. המטה שהוכיח בשנה שעברה את יעילותו המירבית בה בשעה שלכוחות החירום הרשמיים לקח שעות רבות להשתלט על המצב, יחזור להעניק את השירות הנצרך ביעילות יתר.

חולים הזקוקים לטיפולים בבתי החולים כמו דיאליזה, אונקולוגיה וכדו׳, יתקשרו למוקד 6444* להזמין הסעה. ב'יד שרה' מבקשים גם מבעלי רכבי 4X4 המעוניינים להתנדב בהסעת החולים לבתי החולים ו/או בשינוע ציוד רפואי לבתים, מתבקשים להתקשר ל-6444*.

יד שרה בשלגמושיטים יד גם בשלג

פיקוד העורף רכש ארבע כפות לפילוס שלג

גם בפיקוד העורף הפנימו את לקחי הסופה בשנה שעברה, ורכשו ארבע כפות חדשות לפילוס שלג אשר ייכנסו לשימוש כבר במערכה החורפית הקרובה, ויופעלו על ידי נגדים מפיקוד העורף שיעברו הכשרה בת שבוע ואימון במתאר שלג בצפון. כפות השלג הינן ניידות ומתחברות לרכבים מסוג פורד, ובכך מגדילות את מערך המפלסות הקיים ברשויות השונות ומאפשרות לפיקוד העורף לעזור בשעת הצורך ליתר כוחות הביטחון בפינוי שלג בצירים מרכזיים.

בסופת השלגים לפי כשנה, אשר השביתה אלפי אזרחים שנאלצו להישאר בבתיהם, חיילי פיקוד העורף פעלו ללא הפסקה לתיקון תשתיות ולטיפול בתושבים, בניסיון להחזיר את חייהם לשגרה במהרה. "לאחר הסופה הבנו את הצורך ברכש אשר יאפשר לנו לתת סיוע נוסף לכוחות", אמר לאתר צה"ל ראש ענף פיתוח בפיקוד העורף, סא"ל רונן אבני. "המפלסות החדשות יאפשרו לפיקוד העורף לפנות צירי תנועה מרכזיים בסופת שלגים, בנוסף לפעילות הרשויות המקומיות".

"תפקידינו להיות מוכנים לשעת חירום", הדגיש סא"ל אבני. "כחלק מתפקיד פיקוד העורף להיות מוכן לתרחישים קיצוניים, ביניהם אסונות לאומיים, נעשות פעילויות רבות אשר מאפשרות לנו להגדיל את יכולת הסיוע לרשויות במידת הצורך ובכך להציל חיים".

כניסת שבת בירושלים המושלגת - צילום AFP - 21יסייעו בפינוי צירים. תזכורת מהכישלון בשנה שעברה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

  1. האם בביתר גם נערכים לשלג ?
    או שראש העיר יברח שוב לצפת וישאיר את העיר לרחמיו של אלוקים
    ללא מלח ללא מפלסות ללא מד"א וללא שום הגנה בסיסית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture