הכנות אחרונות לקראת הטסת ארבעת נרצחי הפיגוע לקבורה בישראל

מחר תיערך בירושלים הלוויה המונית לארבעת הקדושים שנהרגו בפיגוע בסופרמרקט הכשר בפאתי פריז • מתנדבי זק"א טיפלו בזירת הפיגוע ואספו ממצאים השייכים לנרצחים הי"ד • בתוך כך התברר כי 3 מהרוגי הפיגוע במערכת העיתון הינם יהודים

ארבעה קורבנות הפיגוע בסופרמרקט היפר-כשר בפרבר של פריז ייקברו בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה לבקשת משפחות חללי הפיגוע הרצחני במרכול היהודי בפריז והנחה את כל גורמי הממשלה הרלוונטיים לסייע בהבאתם לקבורה בישראל. ההלוויה צפויה להתקיים מחר, יום שלישי.

ראש הממשלה הורה לשרה הגב' לבנת לרכז את ההכנות ללוויה. הערב תתכנס במשרד ראש הממשלה ישיבת הערכות של כל הגורמים.

רוברט אז'נס, מנהל ה-CRIF, ארגון הגג של קהילות יהודיות בצרפת, מרכז את העברת הגופות בצד הצרפתי. הקורבנות זוהו בסוף השבוע כיואב חטאב, בן 21, פיליפ ברהאם, בן 40, יוהאן כהן, בן 22, ופרנסואה-מישל סעדה, בן 60.

צוות זק"א בסיום הכנת הארונות לטיסה ארצה

"נרצחו ללא רחמים אך ורק מכיוון שהם יהודים"

ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת, קרי"ף, פרסם בתחילת השבוע את שמות ארבעת ההרוגים שנהרגו במצור על המרכול היהודי "היפר כשר" בשכונת ואנסן שבפריז, ובהודעה שפירסם נאמר: "האזרחים הצרפתיים האלה נרצחו בדם קר וללא רחמים, רק מכיוון שהיו יהודים. חייהם, כמו חייהם של העיתונאים ב'שרלי הבדו', נקטעו על ידי ג'יהאדיסטים, המוזנים בשנאה ובאנטישמיות. אף טרוריסט, ושום מעשה אלימות אנטישמי לא ימנע מהיהודים להמשיך בחייהם. הם ימשיכו ללכת לבתי הכנסת ולבתי הספר, לבתי העסק ולמוסדות הקהילה. פנאטיות לא תגרום ליהודים לוותר על קיום דתם באופן חופשי".

קרא עוד:

[postim]

צוות מתנדבים של זק"א מישראל יצא לצרפת, שם חברו למתנדבי זק"א פריז בפיקודו של הרב צמח (סרג') בן נעים. מתנדבי זק"א עסקו מספר שעות באיסוף הממצאים בזירת האירוע במרכול הכשר, כמו כן יסייעו היום בטיפול בגופות הנרצחים ובהכנתם להטסה לקבורה בישראל.

מספר מתנדב זק"א פריז אברהם וינברג: "נכנסנו צוות מתנדבי זק"א אני, הרב צמח בן נעים, והרב מנחם פרץ, הזירה היתה קשה מאד, מה שבלט מיד כשנכסנו זה היה המראה כאילו שהזמן קפא מלכת, עגלות סופר מלאות במצרכי שבת, שמחכים רק לקופאיות שיבואו לעשות חשבון ולשלם, משלוחים מוכנים למשלוח הביתה ומתחת שלוליות ענק של דם הנרצחים".

בפיגוע מערכת העיתון נהרגו 3 יהודים

בבדיקה מעמיקה של משלחת זק"א ונשיא החברה קדישא בצרפת הוברר שבפיגוע שאירע שבוע שעבר במערכת העיתון הצרפתי היו 3 יהודים שנרצחו הי"ד ולא כפי שחשבו בהתחלה שנהרג יהודי אחד. היום יפעלו מתנדבי זק"א ואנשי חברה קדישא בפריז בעבודת מלאכת הקודש במכון לרפואה משפטית בפריז בכדי להכין את הגופות להעבירם לקבורה בישראל.

מתי גולדשטיין ראש משלחת זק"א, אמר: "לאחר פעילות מורכבת של יו"ר זק"א יהודה משי זהב, משרד החוץ וראשי הקהילה היהודית בפריז הצלחנו לקבל אישור מהתובע הכללי של צרפת להיכנס לזירה הפיגוע ולאסוף את הממצאים. נכנסנו למרכול בשעת ערב מאוחרת תחת אבטחה של משטרת צרפת ופעלנו לאיסוף כל הממצאים בזירת הפיגוע. מתנדבי זק"א פריז שרק לפני שנה עברו הכשרה ביוזמת דר' יואל מרגי נשיא הקונסיסטואר וראשי ח"ק צרפת סייעו לנו רבות בשטח למרות הכאב וההיכרות שלהם עם הנרצחים הי"ד".

הרב צמח (סרג') בן נעים מפקד זק"א פריז ונשיא הח"ק צרפת, אמר: "מדובר בפיגוע קשה מאוד בצרפת ובפרט בקהילה היהודית, בהתחלה המשטרה בצרפת לא הבינו מדוע חשוב לנו להיכנס לזירה ולאסוף את הממצאים של הנרצחים הי"ד ולהביאם לקבר ישראל, אבל אחרי שהסברנו להם את החשיבות היהודית שבכך קבלנו את האישור. מה שריגש אותי זה כשהגענו לזירת הפיגוע במרכול, עמדו בחוץ מאות מיהודי צרפת, ביניהם גם אנשים חילוניים שאין להם שום קשר לדת, כשראו את צוות מתנדבי זק"א נכנסים למרכול לעבודת הקודש, הם מחאו לנו כפיים, כשהם ראו את הנקודה היהודית האמיתית, יהודים שעושים 'חסד של אמת' עם דם אחיהם שנשפך כמים".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו