יעלון: "סבא וסבתא שלי נספו בשואה כי לא הייתה אפשרות לעלות לישראל"

שר הביטחון גיבה את הקריאה הישראלית הרשמית ליהודי צרפת לעלות לישראל,למרות העיתוי הקשה "ראוי שהנהגת מדינת ישראל תזכיר את זה" • לנוכח טענות השמאל על אחריות הממשלה לדרדור היחסים עם אירופה, אמר: "הטעות החשיבתית שהסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא מקור אי היציבות במזרח התיכון- ברור שזה קשקוש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ערך ביקור בצפון, וסייר בקרית שמונה עם ראש העיר ניסים מלכה. "שמח לראות שהצפון גם פורח אבל בעיקר שקט מבחינה ביטחונית" אמר יעלון. אך מיד הסתייג "צריך להיות מוכנים גם לאפשרויות שהשקט הזה בעתיד לא יישמר, למרות שאין שום עדות וסימן לכך".

בהקשר לאירוע שהתרחש במקביל בירושלים עם הבאתם של ארבעת היהודים שנרצחו בצרפת לקבר ישראל, אמר יעלון כי "העובדה שיהודים נרצחו בשל יהדותם מזכירה לנו למה חשוב שיהיה לנו בית לאומי יהודי, למה חשוב להמשיך ולהגן עליו".

יעלון נשאל ע"י כתבים, לדעתו, בהקשר לקריאה של בכירים בישראל, כולל ראש הממשלה, שקראו ליהודי צרפת לעזוב ולעלות לארץ. בצרפת נשמעה ביקורת גדולה מאוד על זה שישראל דווקא בשעה הקשה הזו, אומרת בפומבי ליהודים 'תעזבו את צרפת ותעלו לכאן'. בתגובה אמר יעלון כי "טוב וחשוב שיש ליהודים בעולם מקום שהוא מדינת הלאום של העם היהודי, פעם זה לא היה".

קרא עוד:

[postim]

"הסבא והסבתא שלי וכל המשפחה הגרעינית של אמי נספו בשואה כי לא הייתה אפשרות כזאת" הוסיף יעלון בנימה אישית, "בסוף זו בחירה של יהודים שחיים בכל מקום ומקום, כל אחד צריך לעשות את בחירתו, טוב שיש להם האפשרות לחיות כאן בארץ ורבים מהם אכן בשנים האחרונות, לא רק בגלל הפיגוע הזה, אלא בגלל מה שהם חווים ברחוב בארצותיהם, אנטישמיות, התקפות וגם לצערנו פיגועים – מקבלים את ההחלטה האישית לבוא הנה. וראוי שהנהגת מדינת ישראל תזכיר את זה כפי שראש הממשלה עשה במקרה הזה גם כן״.

"העצמת הסכסוך הישראלי פלסטיני- קשקוש!"

שר הביטחון נשאל גם לתגובתו למעמדה של מדינת ישראל בזירה הבין לאומית, שאינו מן הטובים ביותר בלשון המעטה, בעיקר באירופה, גם אחרי הפיגוע האחרון בצרפת. וזאת על רקע האשמות של גורמים בישראל התולים את כשלון הממשלה ומדיניות החוץ כלפי אותן מדינות. יעלון השיב בתגובה: "זה לא התחיל עם כהונתה של ממשלתנו, לא הזו ולא הקודמת, לצערי בעיקר ב-20 השנים האחרונות בעולם המערבי, הייתי אומר התקבעה הטעות שחושבים שהסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא מקור אי היציבות במזרח התיכון. לא ארחיב בזה, ברור שזה קשקוש.

על רקע הבחירות נטש יעלון את הממלכתיות המפורסמת שלו, ותקף את טענות השמאל "אלה שחשבו שהבעיה רק טריטוריאלית והתחילה ב-67' ותסתיים ב-67'. לא אמר לנו את זה ערפאת בזמנו, לא אומר לנו את זה אבו מאזן היום, ודאי לא החמאס. אז לנוכח התעמולה הזו, שלצערי הלכה והתקבעה והשתרשה בעולם הערבי, האתגר הדיפלומטי ההסברתי הוא לא פשוט, אבל זה לא בלתי אפשרי.

יעלון הוסיף ואמר כי הוא מזהה זרמי עומק באירופה שמתחילים להבין את ישראל "בארה"ב ודאי מבינים אותנו, ודאי בקונגרס, ודאי בציבור האמריקני, ולכן אסור לנו להרפות בהתמודדות הזאת שבה הצד השני מנסה לעשות לנו דה-לגיטימציה, כולל המהלכים האלה להבאתנו לבית דין בין לאומי בהאג. אם נגיע לשם הוא ישלם יותר מאיתנו, זה יטריד אותנו אבל אנחנו מדינה מסודרת עם מערכת משפטית, כבר עמדנו במבחנים כאלה, הוא לא יוכל לעמוד בזה אבל הוא עוד לא מבין את זה. לכן יש פה הרבה צביעות פוליטית בתוך העניין, אולי גם חששות באירופה מהאלקטורט המוסלמי שאנחנו רואים אותו הולך ובולט בשנים האחרונות ואנחנו צריכים להתמודד עם זה, אבל אסור לנו להגזים.

"מדינת ישראל לא בבידוד ולא מוחרמת, יחסי הסחר שלנו רק הולכים וגדלים ומתפתחים עם הרבה מדינות, כולל אירופה ומדינות אחרות שהשווקים שלהן נפתחים כמו הודו וסין, אנחנו מהלכים על עצמנו אימים מסיבות פוליטיות, ודאי בעידן של בחירות, אבל אנחנו לא עומדים בפני חרם בין לאומי״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

  1. הגורם מרכזי בשואה היתה התגרות ראשי הציונות עם הנאצים ימ"ש. באותו סגנון שהימין הקיצוני מתגרה היום עם הערבים…
    ועוד יותר גרוע היתה העובדה, שראשי הסוכנות, הג'וינט, ההסתדרות הציונות, וכו', חיבלו בכל פעילות ההצלה שננקטו ע"י קברניטי היהדות. כידוע לכל העוסקים בדבריה הימים של הימים ההם.
    כמו כן ידוע התגרותם של הציונות במדינות הערביות, ע"מ שאלו יגרשו את היהודים משם, וישמשו כחוטבי עצים ושואבי מים (ומשלמי מיסים…) למדינה החדשה…

  2. במטותא מינניכו
    נא ונא שלא להעלות דברי בלע כאלה פה
    הסבא והסבתא שלו לא נהרגו כי לא היתה אפשרות להם לעלות לארץ ישראל
    אלא נהרגו כי הקב"ה גזר ככה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture