'פרס ירושלים לאחדות ישראל' הושק לזכר שלושת הנערים

נשיא המדינה השתתף בהשקת פרס ירושלים לאחדות ישראל ביוזמת משפחותיהם של גיל-עד שער נפתלי פרנקל ואיל יפרח ז"ל • הפרס יוענק ביום השנה לרציחתם של הבנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, השתתף ביום חמישי (כ"ד טבת), בהשקת פרס ירושלים לאחדות ישראל בהשתתפות ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ומשפחותיהם של גיל-עד שער נפתלי פרנקל ואיל יפרח ז"ל.

הנשיא פגש את בני המשפחות ויחד עימם את חברי ועדת הפרס בבית הנשיא, שמע מהם על הרצון להמשיך את הדרך של בניהם ולהוקיר אישים, גופים, ארגונים ומיזמים, אשר פועלים למען אחדות ישראל ונענה לבקשתם להעניק את הפרס ביום השנה לרציחתם של הבנים. לפני המפגש נועדו הרב גרוסמן והנשיא בלשכתו.

הנשיא פנה אל המשפחות ואמר: "בשעות הקשות, בימים בהם חרדנו כולנו, לגורלם של נפתלי, אייל וגיל-עד, אתם הייתם עבורנו משואה של חוסן. האיפוק והאמונה שהפגנתם, נסכו בכולנו ביטחון ועודדו אותנו. עוצמות אדירות של נתינה התגלו בנו. חילוקי דעות, השקפות שונות, ובעיקר אינטרסים אישיים- כולם פינו את מקומם להתגייסות, מסירות, רגישות ותבונה; כולם פעלו יחד מתוך ההכרה שאייל, נפתלי וגיל-עד הם הבנים של כולנו. כשם שהפכנו אחד בניסיון להשיב את הבנים, כך רעדנו כאחד, כאשר התברר מה עלה בגורלם. למתבונן מהצד היה נדמה שמדובר בתופעה חד-פעמית, שנבעה מכורח הנסיבות. לנו ברור שרוח אדירה זו של ערבות הדדית לא הייתה מופע חולף."

הנשיא התייחס בדבריו לחשיבותו של פרס דוגמת פרס ירושלים לאחדות ואמר: "דווקא בצל אירועי הקיץ, ובהשראת רוח הערבות ההדדית, שהיינו עדים לה, אנחנו חייבים להמשיך ולעודד את כל מי שמבקש לשמר ולחזק את תחושת ה'יחד', והמחויבות. "פרס ירושלים לאחדות ישראל", מבקש להזכיר מה מקובל, מה רצוי, מה ראוי. בהענקת הפרס, אנחנו מבקשים להגביר את הקולות החיוביים בחברה ולהתמקד בטוב." הנשיא נענה לבקשת המשפחות להעניק את הפרס לזוכים, בבית הנשיא, ביום השנה לרציחתם של הבנים.

קרא עוד:

[postim]

בני המשפחות הודו לנשיא על דבריו, ואביו של איל יפרח ז"ל, אורי, אמר לנשיא: ״אייל, יחד עם גלעד ונפתלי הביאו רוח אחרת לעם עם הירצחם. אין לי ספק שנשמתם הגבוהה של הנערים הובילה אותנו למקום אחר ולכן אנו בני המשפחות מרגישים מחויבות מיוחדת כלפי העם וכלפי זיכרון הבנים לאותה תקופה קשה ומרוממת שעברה עלינו. אין מקום כמו בית הנשיא, נשיא העם, המאחד את העם כולו, לארח מיזם מיוחד שכזה שקורא לאחדות העם. כולנו מהמקום הזה קוראים לאחדות, לאהבה, כי ״יש בנו אהבה והיא תנצח״.

אביו של גיל-עד ז"ל, אופיר שאער, אמר: "זו הנצחה חיה. מיוחדת ותוססת שפונה אל כל הקהלים ואל כל האנשים לעורר רוח של אחדות. אנחנו יודעים שהרוח הזו פועמת בציבור כולו מאז מה שעברנו אלא שצריך מדי פעם להפנות אליה את אור הזרקורים וזוהי מהות הפרס הזה: לטפח את כל הערכים שחשנו בהם אז- כבוד הדדי, סבלנות, שפה חדשה שאפשרה להתקדם הלאה. אני פונה לנבחרי הציבור ולציבור עצמו לקחת את ההזדמנות הזו בשתי ידיים, להצטרף אל העשייה הזו למען אחדות ישראל."

אברהם פרנקל, אביו של נפתלי ז"ל, אמר: "בימי החיפושים והספקות הייאוש והדאגות, ימים מלאי הוד וקדושה התגלתה לעינינו ערבות הדדית, נתינה, פרגון ועין טובה. קיבלנו כוחות מכל חלקי העם ומהתפוצות, הרגשנו שאנחנו לא לבד וכל העם אתנו בצרה הזו. והיום אנחנו כאן לשמר את אותה מהות, שימור הרוח של אותה תקופה. הפרס נקרא פרס ירושלים לאחדות ישראל, אין אדם שמבטא טוב ממך אדוני הנשיא, את מרכזיות העיר ירושלים כל חייך ומעשיך והיום כנשיא כמי שמסמל את אחדות העם. לכבוד הוא לנו להתארח כאן ולהשיק כאן את הפרס".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר: "אין מי שלא התרגש מהעוצמה המאחדת ויוצאת הדופן של משפחות שלושת הנערים. הקשר החם שנוצר ביננו במהלך השבעה, הוביל אותנו ליצור ביחד את פרס ירושלים לאחדות ישראל שיוצא לדרך. אני מודה לכבוד נשיא המדינה שבאישיותו מבטא את אחדות העם והחיבור בין כל חלקיו, על הירתמותו לקידום הפרס החשוב".

"פרס ירושלים לאחדות ישראל" המשותף לארגון "גשר" ועיריית ירושלים, הינו פרס חדש שיוענק מידי שנה לאישים, גופים, ארגונים ומיזמים על פעילות למען אחדות העם כמפעל הנצחה לשלושת הנערים, ויוענק מידי שנה סביב יום השנה לחטיפתם ורציחתם. חברי ועדת הפרס שיבחרו את הזוכים הם הרב יצחק דוד גרוסמן, פרופ' תמיר, העיתונאית וילנאי, ומר קובי אוז.

צילום: מארק ניימן לע"מ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture