כיפופי ידיים: יו"ר בית הנבחרים הזמין את נתניהו ללא ידיעת אובמה

הבית הלבן מחליף צבעים: מאחורי גבו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, הזמין יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר המשמש גם כמנהיג הרוב הרפובליקני, את ראש הממשלה נתניהו, לנאום בפני שני בתי הקונגרס • דובר הבית הלבן: "הזמנות מסוג זה נשלחות בדרך כלל ממנהיג למנהיג" • ממשל אובמה דורש לראות את טיוטת הנאום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר הזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לנאום בפני שני בתי הקונגרס בעניין איראן והאיסלאם הקיצוני. "ראש הממשלה נתניהו הוא ידיד גדול של המדינה שלנו, והזמנה זו נושאת עימה את המחויבות הבלתי מתפשרת שלנו לביטחון ולרווחתם של בני עמו," אמר ביינר בהצהרה שפרסם אמש (ד').

"בתקופה מאתגרת זו, אבקש מראש הממשלה הישראלי לסקור בפני הקונגרס את הפעולות הנדרשות נגד האיומים החמורים מצד האיסלאם הרדיקלי ואיראן", אמר. "לאמריקאים והישראלים היתה תמיד אידאולוגיה משותפת, ועכשיו אנחנו חייבים להתעלות מעל עצמנו ולשוב לרגע לאחדות הזו".

עפ"י דיווחים לא רשמיים בארץ, אך המיוחסים למשרד ראש הממשלה, נתניהו נענה להזמנה ברצון. מכתבו של ביינר לנתניהו נשלח מטעם "המנהיגות המפלגתית" של הקונגרס. אך גורם במשרדה של חברת הקונגרס ומנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמר כי ביינר לא התייעץ עם פלוסי בנושא.

קרא עוד:

[postim]

על פי כתב ההזמנה, נתניהו ישא את דבריו בקונגרס בכ"ב שבט (11 בפברואר), חודש בלבד לפני הבחירות בישראל. זה יהיה נאומו השלישי בקונגרס, לאחר שני נאומיו הקודמים במאי 2011 וביולי 1996. בפעם הראשונה, תהיה הופעתו של נתניהו בפני הקונגרס בסמיכות זמן לבחירות בישראל שייערכו בכ"ו אדר (17 במרץ).

סביבת אובמה: "הפרה דיפלומטית חמורה"

הבית הלבן גינה את ההזמנה. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט אמר לכתבים בתדרוך היומי הקבוע של יום רביעי שההזמנה הינה הפרה של הפרוטוקול הדיפלומטי. "הזמנות מסוג זה נשלחות בדרך כלל ממנהיג למנהיג" אמר. הבית הלבן לא היה מודע לכך שנתניהו הוזמן לארה"ב עד יום רביעי בבוקר, כאשר משרדו של ביינר הודיע כך ​​בהצהרה ציבורית. ארנסט אמר כי ממשל אובמה "לא יגיב על כך רשמית עד שישמע מישראל באופן רשמי כי נתניהו נענה להזמנה".

הזמנתו של ביינר מגיעה יום לאחר שהנשיא ברק אובמה, אמר בנאום מצב האומה השנתי כי יטיל וטו על כל חקיקה חדשה של סנקציות נגד איראן, דבר שנתניהו קרא לעשות כאמצעי להפעלת לחץ על איראן בשיחות המתקיימות בין הרפובליקה האסלאמית והמעצמות הגדולות. הרפובליקנים ומספר דמוקרטים, המגובים על ידי הוועדה לענייני הציבור האמריקני בישראל, מבקשים להעביר את הסנקציות החדשות, וצפוי רוב לעומתי וסוער נגד החלטת וטו נשיאותית בענין זה.

גרעין המחלוקת: איראן והאיסלאם

ביינר, שהשתתף במסיבת עיתונאים עם מנהיגים רפובליקנים אחרים, הודה כי לא הודיע ​​לבית הלבן על ההזמנה "הקונגרס יכול לקחת החלטה על הזמנה כזו בכוחות עצמו", אמר. לדבריו "יש צורך בדיון רציני יותר בארה"ב על דרך ההתמודדות מול האיום מאנשי ג'יהאד אסלאמיים רדיקליים ומול האיום שמציבה איראן".

דובר הבית הלבן הצהיר כי הבית הלבן אינו מוטרד מהצגת דעתו של נתניהו בפני הקונגרס, מנגד הבהיר הדובר כי אובמה מעוניין לראות את טיוטת הנאום שישא נתניהו. "יהיו לנו כמה שיחות עם ממשלת ישראל", אמר. "אנחנו נאפשר לראש ממשלת ישראל את ההזדמנות אך ברצוננו לדעת לפני כן מה בכוונת ראש הממשלה לומר".

דוברת מחלקת המדינה (המקבילה למשרד החוץ) הבהירה כי ארה"ב אינה מצפה שנאומו של נתניהו יהיה שיר הלל למדיניותו של אובמה. "זה לא סוד שיש לנו נקודת מבט שונה בהתייחסותנו ליתרונות של המשא ומתן המתמשך עם איראן ובנוגע למאמצינו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", "עם כל זאת, בממשל אובמה אין התנגדות גורפת לכך שנתניהו יפנה לקונגרס".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture