נתניהו מסיט לשיח ביטחוני: "ישראל מתנגדת בתקיפות להסכם המעצמות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בביקור בתע"ש: "אנחנו פועלים גם בחלל כדי לבצר את ביטחונה של ישראל" • שר הביטחון יעלון שהתלווה לביקור, סקר את הלווין 'עמוס 6', ושיבח את חטיבת הטילים: "המקום שאנחנו נמצאים בו חשוב מבחינת היכולת שלנו בחלל למנוע מאיראן את האפשרות לתקוף אותנו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בחטיבת הטילים והחלל של התעשייה האווירית ביהוד, במסגרת שבוע החלל המתקיים בתאריך סמוך ליום נפילתו של אילן רמון ז"ל.

נתניהו סייר יחד שר הביטחון משה יעלון, יו"ר התעשייה האווירית רפי מאור והמנכ"ל יוסי וייס במפעל שבו מיוצרים לווייני תצפית ותקשורת מהמתקדמים ביותר בעולם. בפתח הסיור אמר ראש הממשלה נתניהו: "ישראל היא מעצמת חלל. אנחנו פועלים בים, ביבשה, באוויר וגם בחלל כדי לבצר את ביטחונה של ישראל. אנחנו מאותגרים מהרבה כיוונים, בהרבה תחומים, אבל אין ספק שהאתגור הגדול ביותר לביטחוננו הוא ניסיונה של איראן להתחמש בנשק גרעיני".

נתניהו ניצל את ההזדמנות לשוב ולהצטדק בדבר הצורך הבהול בנסיעתו לוושינגטון להתריע מפני ההסכם המתגבש בין המעצמות לאיראן: ההסכם איננו מקובל על ישראל. זהו הסכם מסוכן לישראל, לאזור ולעולם. הוא משאיר בידי איראן את היכולת לייצר את החומר הדרוש לפצצה גרעינית תוך חודשים אחדים ואחר כך, בהמשך, לייצר עשרות פצצות אטום, ולכן ישראל מתנגדת בתקיפות להסכם הזה. אני כראש ממשלה מתייצב ואומר זאת בצורה המפורשת ביותר. נעשה הכול כדי למנוע את התחמשותה של איראן ביכולת לייצר נשק גרעיני" הצהיר נתניהו.

שר הביטחון בוגי יעלון אשר השתתף אף הוא בביקור בתעשייה האווירית אמר כי "לנוכח האתגרים שאנחנו עומדים בפניהם היום, ניתן להבין את חשיבות היכולת שלנו בחלל, כשמדובר באיומים לטווחים רחוקים ובפרט, כפי שאנחנו רואים, איראן שממשיכה להיות מקור אי היציבות במזרח התיכון"

קרא עוד:

[postim]

יעלון הפועל עפ"י הנחיותיו של ראש מפלגתו, כמו שאר הח"כים בליכוד, התגייס למטה ההסברה לחשיבות המאבק מול הנשק האיראני גם במחיר עימות ישיר עם אובמה, ומוביל אף הוא את השיח הפוליטי לכיוון הבטחוני-איראני " חשיבות היכולת בחלל, נכונה לגבי הצורך למנוע מאיראן יכולת גרעינית צבאית, ונכונה בצורך למנוע ממנה את היכולת שלה לתקוף אותנו, בין אם זה מלבנון, עם חיזבאללה, בין אם זה מרצועת עזה, עם חמאס וג'יהאד אסלאמי, ובין אם זה מה שראינו ביום ראשון שעבר – זרוע איראנית שמתחילה להתפתח כדי לפתוח חזית מולנו ברמת הגולן" אמר יעלון והדגיש שוב כי "לכן כל כך חשוב לעסוק בנושא של האיום האיראני" חשוב למי? על השאלה הזו לא ענה יעלון.

נתניהו ויעלון בבסיס חטיבת הטילים והחלל של התעשייה האוירית  (2)"חשוב לעסוק בנושא של האיום האיראני". יעלון בביקורו בתע"ש, היום

יו"ר תע"ש: "לפעילות בחלל יש משמעויות נוספות מעבר לערך הבטחוני"

החבורה הביטחונית הבכירה התארחה באולמות בהם מפתחים, בודקים ומרכיבים את כל רכיבי הלוויינים, מהקטן ביותר ועד ללוויין המוכן לקראת שיגורו לחלל, וכן בתחנת קרקע פעילה המנטרת את פעולותיהם של מספר לוויינים.

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית רפי מאור, כמו ניסה לצנן את התלהבותו של נתניהו מהזדמנות לרכב על גל בטחוני נוסף, ואמר כי עם היות יכולת הלווינות בה מחזיקה ישראל כיום תשתית לאומית אסטרטגית וחיונית ממדרגה ראשונה, לפעילות בחלל יש, מעבר לערך הביטחוני, משמעויות והשפעות מרחיקות לכת על המדע, החברה, הכלכלה, החינוך והערכים. היא מגלמת בתוכה מצוינות מדעית, יכולות כלכליות ועסקיות, ושאיפה למחקר ודעת".

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית אמר למשתתפי הסיור כי "יכולותיה של התעשייה האווירית הופכות את ישראל למעצמת חלל ולחברה במועדון היוקרתי של המדינות הבודדות המחזיקות ביכולות פיתוח, ייצור ושיגור של לווינים. לויין התקשורת עמוס 6, שהוא לווין התקשורת הבא של ישראל, אותו ראה ראש הממשלה בביקורו היום, מהווה פסגה טכנולוגית ומדעית. עלינו לעשות הכל על מנת להעמיק את היכולות של מדינת ישראל בתחום החלל בכלל ולוויני התקשורת בפרט, בהיותם נכס לאומי וטכנולוגי מהמעלה הראשונה".

עמוס 6לווין 'עמוס 6' ההולך ונבנה
 
 צילומים: קובי גדעון-לע"מ, אריאל חרמוני-משרד הביטחון, תע"ש

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture