ביה"ד זימן את השר כץ ויו"ר ההסתדרות עיני לדיון בעניין השביתה

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב זימן את שר התחבורה ישראל כץ, ואת יו"ר ההסתדרות עופר עיני לדיון בעניין השביתה. הדיון יתחדש בשעה 12.30

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו

עידכון: בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב זימן את שר התחבורה ישראל כץ, ואת יו"ר ההסתדרות עופר עיני לדיון בעניין השביתה. הדיון יתחדש בשעה 12.30.

[עודכן ב: 12.06]

הרכבת תשבות שוב? בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דן הבוקר (ב') בבקשת ועד העובדים לחדש את העיצומים, במחאה על ההסכם שאישרה אתמול הנהלת הרכבת עם חברה חיצונית לתחזוקת 132 קרונות חדשים.

קרא עוד:

[postim]

ההנהלה לא הייתה צריכה לחתום

בתחילת הדיון טענה השופטת אפרת לקסר כי בפסק דין שניתן בעבר על-ידי בית הדין הארצי לעבודה נקבע כי ההנהלה לא הייתה צריכה לחתום על הסכם עם חברת בומברדייה בעת המשא ומתן עם העובדים.

בהנהלת הרכבת טענו מנגד, כי ההסתדרות ועובדי הרכבת הפרו את תנאי המשא ומתן לאחר שלא נתנו התרעה של 48 שעות לפני השביתות האחרונות. לכן, מבחינת ההנהלה, תם המשא ומתן וניתן היה לחתום עם ההסכם עם בומברדייה. מחוץ לבית הדין הפגינו עשרות מעובדי הרכבת.

עו"ד אסנת דפנה, המייצגת את המדינה אמרה כי, לעובדים הוצעו חלופות "על עצם מיקור החוץ", כולל חלופות הנוגעות לנושא עבודה שכם אל שכם של עובדים מן המניין עם עובדי הקבלן, שבית הדין טען בעבר כי הוא מוטרד מהנושא.

החלופה הנוגעת למיקור החוץ מדברת על הפרדה בין העובדים השונים ומצמצמת את החיכוך ביניהם. בין החלופות שהוצעו גם חלופה הקוראת לעובדים לתחזק 80 אחוז מהקרונות החדשים ולעובדי החוץ רק 20 אחוז.

עוד הוסיפה המדינה כי לא תהיה פגיעה בעובדים, וכי "יצטרפו והצטרפו בחודשים האחרונים הרבה עובדים חדשים, כך שהכוח הארגוני של העובדים רק ילך ויגדל". המדינה ביקשה גם להזכיר: "מדובר בשירות חיוני, ויש גבול לסבל שציבור הנוסעים יכול לשאת".

"יצא המרצע מהשק"

בכניסה לדיון בבית הדין אמרה יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי: "הגענו לכאן לקבל את זכות המחאה שלנו. יצא המרצע מהשק – רואים מה רוצים לעשות ברכבת ישראל". במכתב שהופץ לכל העובדים כתבה היו"ר ש"לא שר התחבורה ולא מנכ"ל החברה יודעים ויכולים לנהוג בקטר או לתחזק אותו", וביקשה הפעם "לא להתלהם".

בוועד אמרו כי אין בכוונתם לפתוח בשביתה ללא אישור בית הדין לעבודה, אחרי שבשבוע שעבר הפרו את צווי בית הדין, ואף לא התייצבו לדיון אחרי שיצאו לנופש.

"כגנב באישון ליל"

בהסתדרות ובוועד העובדים מאשימים את ההנהלה שפעלה "בהיחבא, כגנב באישון ליל, בחוסר תום לב, וללא שהודיעה על כך מראש לנציגות העובדים, עמה אמורה הייתה לקיים משא ומתן בתום לב". הם דורשים מבית הדין להורות על בטלות ההסכם עם חברת בומברדייה הקנדית וכן לחשוף אותו. באמצעות העתירה הדחופה שהגישו קיוו בוועד העובדים, ששופטת בית הדין תורה להנהלה להעביר את ההסכם והפרוטוקול מהישיבות לידיהם עוד לפני הדיון בבוקר.

הוועד גם דרש להורות עוד טרם הדיון על גילוי מיידי של פרוטוקול ישיבת הדירקטוריון שנערכה "בסודיות ובהיחבא, כמו שאר הישיבות שקוימו בשנה האחרונה בחברת רכבת ישראל שהיא חברה ממשלתית החייבת, כמובן, בעקרון השקיפות".

"לא נותנים לחברה להתפתח"

"העובדים לא מוכנים לאפשר לחברה להתפתח", אמר השר כץ. "לצערי ההסתדרות לא עצרה אותם מבעוד מועד, ולכן היום אני קורא ליושב ראש ההסתדרות לבוא ולהידבר על התנאים של העובדים, על זכויות העובדים, משום שבנושא פיתוח החברה אנחנו קיבלנו החלטות שמתחייבות לצורך השגת היעדים ומתן השירות שהחברה חייבת לתת לציבור הנוסעים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture