דיווח: קשבי מערך ההסברה הלאומי עוסקים בניטור פרסומים אישיים על משפחת נתניהו

מחלקת התקשוב היא זרוע של מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, ותפקידה הרשמי הוא מעקב רציף אחר המתפרסם בכלי התקשורת הגלויים ומתן מענה מהיר לכל דיווח שלילי על מדינת ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לשכת ראש הממשלה הפעילה בשנים האחרונות מספר עובדים במחלקת התקשוב של מערך ההסברה הלאומי, לצורך מעקב ובקרה על המתפרסם בכלי התקשורת בארץ אודות משפחת נתניהו וחייה האישיים. לעובדים, שהנם עובדי מדינה ותפקידם אמור להוות חלק חשוב ממאמצי ההסברה של מדינת ישראל, נאמר כי "לעתים קרובות מופיעים אייטמים אישיים על משפחת ראש הממשלה אשר חשובים יותר מכל דיווח אינפורמטיבי שמופיע במהדורת חדשות או בתכנית אקטואליה אחרת". כך חשף היום העיתונאי ברק רביד בעיתון הארץ.

מערך ההסברה הלאומי הוא גוף שהקים ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במשרד ראש הממשלה, והוא אחראי על פעולות ההסברה של ישראל ועל דוברות משרד ראש הממשלה. במערך ההסברה פועלות שתי זרועות מקבילות העובדות בשיתוף פעולה – מטה ההסברה הלאומי ויחידת התקשורת והדוברות. מערך ההסברה אחראי על העבודה מול כלי התקשורת בארץ ובעולם, גורמי הסברה, גופים פרו-ישראלים ברחבי העולם ותפעול אתרי האינטרנט ומערך הרשתות החברתיות של משרד ראש הממשלה. מערך ההסברה עוסק בנושאים ממלכתיים ולאומיים בלבד ולא בנושאים פוליטיים או מפלגתיים.

תפקידה העיקרי של מחלקת התקשוב במערך ההסברה הלאומי הוא לתת לראש הממשלה וליועציו הבכירים תמונה מקיפה אודות סדר היום של התקשורת בארץ, אופן סיקורה והדעות הנשמעות בה, ולעדכן אותם בזמן אמת על פרסומים הקשורים לעבודת הממשלה או לאירועים אקטואליים חשובים.

על פי הפרסום ב'הארץ', עובדים במחלקת התקשוב בעבר ובהווה מעידים כי ההנחיה להציב בראש סדר העדיפויות את המעקב אחרי פרסומים בתקשורת על ענייניה הפרטיים של משפחת נתניהו קיימת עד היום. הדבר בלט בדיונים בבית הדין לעבודה על התביעה של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי, שבה הוא מתאר מקרים מביכים רבים שבהם היתה מעורבת שרה נתניהו.

לפני כמה שבועות הגישה הפרקליטות לבית הדין תצהיר של יניב וורולקר, קשב במחלקת התקשוב של מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה. מהתצהיר עולה בבירור כי המחלקה עקבה אחרי הראיונות של נפתלי, אחרי הדיווחים בנושא ואחרי נפח הסיקור התקשורתי בעניין שקשור בין השאר לענייניה הפרטיים של משפחת נתניהו.

בתגובה לפרסום מסר מנהל מחלקת התקשוב אברהם פינקלשטיין כי "התמלילים ולקטי העיתונות שמופקים משקפים את הנושאים שעל סדר היום התקשורתי בנושאי פעולות הממשלה, משרד ראש הממשלה על יחידותיו השונות וראש הממשלה. רובם המוחלט עוסק בנושאים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים ובנושאים לאומיים נוספים". ו"לנוכח העובדה שרובם המוחלט של מאות אלפי התוצרים שמפיקה המחלקה הוא בנושאים הלאומיים, אני דוחה על הסף את הטענה שנושאים אחרים הוצבו בראש סדר העדיפויות של המחלקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture