הפרופסור טרכטנברג הציג את המצע החברתי של המחנה הציוני

מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר האוצר הבא הציג את עיקרי 'התכנית לתיקון חברתי': קרקע חינם לדירה ראשונה, דירות להשכרה בהתאם למשכורת, סבסוד הלוואות לעסקים קטנים ומסגרות לילדים עד גיל 3 (צילום: לואיז גרין)

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן

במסיבת עיתונאים בתל אביב במעמד ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, הציג היום מועמד המפלגה לתפקיד שר האוצר הפרופסור מנואל טרכטנברג את המצע הכלכלי שלה, הכולל תכנית מקיפה ל'תיקון חברתי', בעלות של כשבעה מיליארד שקלים.

התכנית שנחשפה מפורטת מאוד, וכוללת סעיפים בתחומי מערכות החינוך, הבריאות והרווחה, משבר הדיור, יוקר המחיה, סיוע לקשישים עניים ולעסקים קטנים, חדשנות וצמיחה במשק ועידוד התחרותיות.

הסעיף המרכזי בתכנית נקרא בשם 'קרקע חינם לדירה משלך', והוא מציע חלוקה מושכלת של קרקעות לצורך בניית בנייני מגורים המיועדים לרוכשי דירה ראשונה. עוד מציעה התכנית בסעיף הדיור, רפורמה מקיפה במערכת התכנון והכפפתה תחת סמכותו של שר בכיר ופרויקט דירות להשכרה בו ישלמו השוכרים על פי רמת הכנסתם החודשית.

בתחום החינוך, כוללת התכנית הקמת מסגרות חינם לילדים עד גיל 3, כדי לעודד יציאה של הורים לשוק העבודה, סייעת נוספת בגני הילדים לגילאי 3-4, סבסוד צהרונים עד גיל 9 והפחתת תשלומי ההורים למערכות החינוך. טרכטנברג הודיע כי יוביל לתקצוב דיפרנציאלי של מערכת החינוך לפי דירוג סוציו-אקונומי ומבלי להתחשב בהשתייכות המגזרית.

עלות התכנית נאמדת בכ-6.9 מיליארד שקלים לשנה, והיא תיכנס למימוש הדרגתי החל מתקציב 2016, אם המחנה הציוני ירכיב את הממשלה הבאה. טרכטנברג הסביר כי מקורות המימון הם גידול בצמיחה ובגביית המסים, אשר יוסיפו לקופת האוצר כ-9 מיליארד שקל וקיצוץ של סעיפים מיותרים רבים בתקציב עם שינוי סדרי העדיפויות, אשר יסתכם בכ-4 מיליארד שקל, סך הכל גידול קבוע של כ-13 מיליארד שקל בתקציב המדינה. טרכטנברג אף הצהיר כי בכוונתו להגדיל את הוצאות הממשלה וכי זה הצעד הנכון לעשות.

התכנית מציעה תוספת של 2.1 מיליארד ₪ לתקציב החינוך, 1.5 מיליארד ₪ למערכת הבריאות, מיליארד ₪ למיגור העוני בקרב קשישים, 900 מיליוני ₪ לרשת ביטחון וסיוע לעסקים קטנים וחצי מיליארד ₪ לתכנית הדיור.

יו"ר מפלגת העבודה ורשימת המחנה הציוני יצחק הרצוג אמר במסיבת העיתונאים כי תכנית טרכטנברג מציעה מהפכה אמתית ושינוי תפישתי. "זו מהפכה שתורגש בכיס ובחשבון הבנק של כל אחת ואחד מאזרחי ישראל. המשאבים של הציבור שייכים לציבור. לכן, אחרי שנים שבהן הכסף של הציבור פוזר לכל עבר, אנחנו נחזיר אותו לציבור" .

הרצוג הוסיף: "כולנו רואים בימים אלה את העומס בבתי החולים, קראנו את דוחות העוני ואנחנו מבינים שלא ניתן להשלים עוד יום אחד עם מציאות שבה אנשים נותרים חסרי דיור ומשפחות לא גומרות את החודש. על הדברים שהצגנו כאן תוכרע מערכת הבחירות הזו, כי זו הכלכלה. ביבי, הציבור יודע שמגיע לו יותר".

ציפי לבני אמרה כי "אנחנו לא מפלגה של מגזר, לא רק מעמד הביניים, לא רק חלשים, לא רק עולים, לא רק מיעוטים – אלא מפלגת שלטון שמחויבת לכל אזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture