נתניהו ברמת הגולן: "איראן מנסה לפתוח כאן חזית חדשה"

נתניהו ויעלון סיירו היום בגבול הצפון שסער אך לפני שבוע, ובחרו להאשים דווקא את איראן • שר הביטחון: איראן מנסה לערער את יציבות המשטרים הערביים המתונים באזור • נתניהו שב והבהיר כי ישראל תתנגד בכל תוקף להסכם הגרעין האיראני המתגבש בינה למעצמות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון קיימו היום סיור במוצבי צה"ל לאורך הגבול הסורי והגבול הלבנוני, ברמת הגולן, בהר החרמון ובהר דוב, שם נהרגו בשבוע שעבר שני חיילים מאש נ"ט של חיזבאללה.

ראש הממשלה אמר בסיור כי "באתי לכאן עם שר הביטחון ועם מפקדי צה"ל כדי לראות את היערכות הכוחות אל מול האיומים המתפתחים ברמת הגולן". נתניהו קשר בין האירועים הביטחוניים האחרונים לבין הסכם הגרעין עם איראן, ואמר "איראן מנסה לפתוח כאן חזית חדשה בנוסף לחזיתות בדרום לבנון וברצועת עזה. במקום שהגורמים המובילים בקהילה הבינלאומית יידרשו מאיראן לחדול מהטרור שהיא מפעילה באזור ובעולם כולו, הם רצים להסכם שיאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני".

נתניהו הוסיף כי "העסקה הזו מסוכנת מאוד, מסוכנת לישראל, מסוכנת לאזור ולעולם כולו ואנחנו נתנגד לה בתוקף". בהתייחסו לרצח המזוויע של הטייס הירדני מועאז אל-קסאסבה בידי ארגון המדינה האיסלאמית אמר, "אני מבקש לשלוח תנחומים למלך עבדאללה ולעם הירדני בעקבות הרצח המזעזע של הטייס על ידי דאע"ש. בדאע"ש שורפים אנשים חיים ובאיראן תולים אותם בכיכר העיר, אלה ואלה מונעים מאיסלאם קיצוני שהאכזריות שלו אינה יודעת גבולות, אבל הסכנה הגדולה ביותר לאנושות היא שהאכזריות הזאת תגובה בנשק גרעיני".

קרא עוד:

[postim]

שר הביטחון משה יעלון אמר בסיור בחרמון כי "באנו לראות כאן את השלכות המציאות הביטחונית. איראן מנסה – לא מהיום, אבל לאחרונה ביתר שאת – לפתוח חזית מולנו ברמת הגולן. איראן מעורבת כאן בבניית תשתיות, בתקיפת תשתיות טרור, בביצוע פעילות חבלנית ברמת הגולן. זו איראן".

"זו איראן, ששולחת זרועות לאפגניסטן ולעיראק, ללבנון ולסוריה, לאחרונה לתימן ולמקומות אחרים. ובכל מקום שהיא מעורבת אין יציבות. זו איראן, שיש מי שמנסה כעת להגיע אתה לאיזשהו הסכם רע בנושא הגרעין, תוך התעלמות מהפעילות הזו שהיא לא חותרת רק נגד אינטרסים ישראליים, היא חותרת נגד אינטרסים של משטרים ערביים מתונים באזור, ונגד אינטרסים מערביים.

שר הביטחון סיים באומרו כי "צה"ל כאן ערוך, דרוך, מוכן לכל התפתחות, ואני קורא לעם ישראל להגיע לכאן ולגלוש".

נתניהו ויעלון בחרמון (2)"זרועותיה של איראן פועלות כאן" נתניהו ויעלון מעיינים במפת האזור

אמש דיווחו סוכנויות הידיעות, כי ישנה התקדמות גדולה במשא ומתן האמור להסתיים בסוף החודש הבא, וכי על פי ההסכם המתגבש, איראן תוכל להמשיך ולהחזיק בכעשרת אלפים צנטריפוגות, מספר דומה למה שיש ברשותה היום, אולם תידרש לשנות את הרכבן כך שלא יוכלו להעשיר אורניום לרמה צבאית. דיפלומטים בווינה, מושב הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הוסיפו כי איראן אף תידרש להוציא מרשותה את רוב האורניום המועשר, כך שהעשרת האורניום לרמה צבאית תהיה כמעט בלתי אפשרית עבורה.

בישראל מודאגים מאוד מההסכם ההולך ומתגבש לקראת חתימה, וגורם מדיני בכיר אמר היום לאתר nrg, כי על פי המידע שהתקבל בירושלים, שש המעצמות השותפות לשיחות הגרעין, “הלכו לקראת האיראנים בנושא הצנטריפוגות”, והוסיף כי “האינדיקציות מלמדות שהצדדים מתקרבים להסכם. הכרה בינלאומית בזכות של איראן להעשרת אורניום, והותרת מספר גדול של צנטריפוגות, יהפכו את איראן דה פקטו למדינת סף גרעינית”.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture