אביגדור ליברמן: תיק הביטחון יהיה תנאי לכניסתי לממשלה

מנותק מהמציאות? ליברמן הודיע כי מפלגתו תדרוש לקבל לידיה את תיק הביטחון כתנאי לכניסתה לממשלה העתידית • "אבקש מהנשיא להטיל עלי את הרכבת הממשלה" • 'ישראל ביתנו' עומדת בסקרים על כ-6 מנדטים בלבד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, אמר אתמול בראיון לעיתונאית רינה מצליח בחדשות ערוץ 2, כי תנאי הסף שלו לכניסה לכל ממשלה שתקום לאחר הבחירות, יהיה מינויו לשר הביטחון. הוא הוסיף כי הוא בטוח ביכולתו לעמוד על דרישתו ולקבל לידיו את התיק הבכיר, וכי להערכתו ישראל ביתנו תשוב בבחירות לכוחה הנוכחי.

ליברמן נימק את דרישתו במתיחת ביקורת קשה על מדיניותם של ראש המשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון, אשר העדיפו להגיע להסדר מול החמאס בסיום מבצע 'צוק איתן': "50 יום של מלחמה וחמאס נשאר בשלטון, ממשיך לייצר טילים". ביקורתו מתרחבת גם לדרך פעולתם של השניים באירועים ביטחוניים אחרים: "לא יכול להיות מצב כמו שהיה עכשיו בצפון, ששני חיילים נהרגו וישראל לא הגיבה. תראי איך הגיבו הירדנים על שרפת הטייס, כך צריכה להיות תגובה. זאת הגישה היחידה שהיא רלוונטית במזרח התיכון", הציג את תפיסתו הביטחונית.

לשאלת המראיינת על מי ימליץ אצל הנשיא לאחר הבחירות כמועמד הראוי להרכבת הממשלה, השיב יו"ר ישראל ביתנו כי ימליץ על עצמו, אולם רמז כי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד המועדף עליו מבין המועמדים הרלוונטיים, על אף שאינו פוסל אישית מי מבין המועמדים האחרים. ליברמן הבהיר כי בכל מקרה מפלגתו הינה חלק אינטגרלי מגוש הימין ותעשה הכל כדי שהמחנה הלאומי ימשיך לשלוט במדינה.

כחלק ממאמציו למצב מחדש את ישראל ביתנו כמפלגת ימין, עקץ ליברמן את ראש הממשלה נתניהו: "בניגוד לאחרים, עמדתנו ברורה ועקבית. מעולם לא זיגזגנו, לא אנחנו מסרנו את חברון ולא תמכנו בהתנתקות. כששרון אמר 'דין נצרים כדין תל אביב', הצטרפנו לממשלתו, אולם כשהחל לקדם את רעיון ההתנתקות ידענו לקום ולפרוש".

אמירותיו של יו"ר ישראל ביתנו נתפסות בשלב זה כמנותקות מן המציאות הפוליטית. המפלגה שבימי השיא שלה בכנסת ה-18 (2009-2013) עמדה על 15 ח"כים, נמצאת מאז בירידה מתמדת. בבחירות 2013 התאחדה עם הליכוד והשיגה 11 מושבים, מה שלהערכת פרשנים היה גבוה מכוחה היחסי בתוך הרשימה המאוחדת אשר קיבלה בבחירות 31 מנדטים בלבד.

בהמשך כהונתה של הכנסת ה-19 פרשה ישראל ביתנו מהסיעה המאוחדת עם הליכוד. מניין ח"כיה עלה בהמשך ל-13, עם כניסתו של ח"כ ראובן ריבלין לתפקיד נשיא המדינה ומינויו של ח"כ כרמל שאמה-הכהן לנציג ישראל ב-OECD בפריז.

את מערכת הבחירות האחרונה החלה מפלגתו של ליברמן בגובה יציב של 10-12 מנדטים ברוב הסקרים, אולם פרשת השחיתות הקשה שנחשפה בשורותיה דרדרה את מספר המנדטים הצפויים לה לכדי מחצית מכוחה. ליברמן, אשר הכריז בחגיגיות באירוע פתיחת הקמפיין כי משימתה של המפלגה היא לצמוח ל-16 מנדטים, ריענן את שורות המפלגה והחליף את רוב בכיריה, במאמץ לשקם את אמון הציבור בה, אולם הנזק שכבר נעשה הינו כפי הנראה גדול מדי. בחלק מהסקרים אף עומדת המפלגה על 4 מנדטים, בקרבה מסוכנת לאחוז החסימה שהועלה בתמיכתה בקדנציה האחרונה ל-3.25 אחוזים, שהם 3.9 מנדטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture