מכה לשמאל: דרעי יודיע על כוונתו להמליץ על נתניהו להרכבת הממשלה

יו"ר ש"ס התראיין בתקשורת ואמר כי אינו רואה סיכוי ריאלי להרכבת ממשלה בראשות הרצוג • "אני לא חלק מקואליציית 'רק לא ביבי', נראה מי יביא מנדטים" • תנאי סף לכניסתו לממשלה: תכנית חדשה לדיור ציבורי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאותת ימינה: יו"ר ש"ס אריה דרעי, יודיע ככל הנראה כבר בימים הקרובים על תמיכת מפלגת ש"ס ביו"ר הליכוד בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה.

בראיון לחדשות 'וואלה' אמר דרעי כי ש"ס תפרסם בימים הקרובים את המועמד המועדף עליה לראשות הממשלה, אולם רמז באופן כמעט מפורש על כך שהמועמד המומלץ לא יהיה יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. "אין אפשרות לפי הסקרים היום לבוז'י הרצוג להקים ממשלה. ברגע שאיווט ליברמן הודיע שהוא לא יישב בממשלת שמאל, אני לא רואה את זה קורה".

לשאלת המראיין על כך שבעבר הקרוב הפגין תמיכה פומבית בהרצוג ואיחל לו "שיעלה מעלה מעלה", השיב דרעי כי אז הביע בו תמיכה כדי להפיל את הממשלה, אולם כרגע המספרים הם אלו שקובעים, ונתניהו אינו פסול אצלו "אמרתי שאני לא חלק מקואליציית רק לא ביבי. נראה מי יביא מנדטים".

קרא עוד:

[postim]

אמירתו של דרעי היא ניסיון להגדיל את כוחה של ש"ס, באיתות למצביעי הימין כי הצבעה שלהם למפלגתו לא תגרום להקמת ממשלת שמאל.

במוצאי שבת אמר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן דברים ברוח דומה, ואתמול אף הודיע ראש הממשלה כי לא יישב בממשלת אחדות עם השמאל. אמירתו של נתניהו נתפסת כתמוהה למדי מפני שעדיין לא ברור כמה מנדטים יגרוף בבחירות והאם יצליח להרכיב ממשלת ימין-חרדים. היו שהזכירו היום את אמירתו של לפני הבחירות הקודמות כי "לא יתן ללבני את האחריות על המו"מ עם הפלשתינים", מה שלבסוף קרה בגלל התוצאה הנמוכה שהשיג בבחירות.

"נדרוש את התיקים החברתיים"

דרעי הכריז בראיון כי התכנית הכלכלית של ש"ס תוצג בימים הקרובים ואף הציג דרישה חדשה של המפלגה מכל קואליציה שתקום לאחר הבחירות. "העיקרון הוא לקחת למי שיש ולתת למי שאין. נדרוש כתנאי להצטרפות לכל ממשלה שכל תכנית בניה חדשה שתאושר תכלול 7.5% אחוז מהדירות שהן דיור ציבורי. יהיה מס על אחוזות ומס על ירושות. ניקח מהעשירים וניתן לעניים".

יו"ר ש"ס חזר שוב על תנאי הסף שפרסם בעבר לכניסתו לכל ממשלה עתידית: "מע"מ אפס על מוצרי יסוד, שכר מינימום של 30 שקל, דיור ציבורי וביטול הסנקציות הפליליות", והוסיף כי ש"ס תדרוש לקבל לידיה את התיקים החברתיים בממשלה.

ש"ס בראשות דרעי, במצבה החדש שלאחר פטירת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מתאמצת מאוד בימים אלו להחזיר אל חיקה של המפלגה את ציבור המצביעים המזרחי-מסורתי, ואסטרטגיית קמפיין הבחירות מתמקדת בעיקר בנושא החברתי-כלכלי ובבעיית העוני. אריה דרעי מדבר על 'האנשים השקופים', אלה שהמדינה מתעלמת מהם ומצרכיהם ושקועים במצב כלכלי קשה, חלק גדול מהם בעוני מחפיר.

"כחלון ידאג רק למעמד הביניים, אנחנו דואגים לחלשים"

מלבד הליכוד, מתחרתה הגדולה של ש"ס על הקולות המזרחיים מהמעמד הכלכלי הנמוך, היא מפלגת 'כולנו' של משה כחלון. דרעי אומר כי הוא שמח על שובו של כחלון לפוליטיקה, אבל מאוכזב מההתמקדות שלו בעניינים הפחות חשובים, "הוא מדבר על רפורמות ורגולציה אבל לא על עוני". בפרסום אחר של ש"ס היום אף תקף את כחלון וטען כי מפלגתו דומה למפלגת יש עתיד של לפיד, מפני ששתיהן שמות את הדגש על שיפור מצבו של מעמד הביניים, בניגוד לש"ס אשר באה כדי להילחם בעוני ולסייע לשכבות החלשות.

המראיין ניסה להקשות על דרעי בנושא אי שילוב הנשים ברשימת ש"ס, ונענה בחריפות: "יש לנו אורח חיים שלנו. אני לא רוצה לדבר על אורח החיים החילוני. הנשים שלנו רוצות להשפיע ולפעול בתוך התרבות שלהן. הן לא רוצות ללכת לתפקידים כאלה. כל ניסיון שלכם להכתיב בפטרונות והתנשאות לציבור החרדי אורח חיים ייכשל. כל דבר שבא מבפנים יצליח". אודות פתיחת המפלגה לקהלים חדשים השיב דרעי כי הוא לא מקושש מנדטים. "ראינו את בנט מביא אנשים שונים וחוזר בו. הוא מחפש להיות הליכוד השני. לנו יש אידיאולוגיה, לנו יש רבנים, לנו יש מסורת. אנחנו פועלים לאט-לאט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture